Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 13:02

    Nej, Du har helt rätt! Jag hade för mig att länken var Surfvind.se men nu visar den en annan spot. Missade detta när jag kollade. Vi får anta att vindmätaren ligger nere fortfarande.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 15:13

    Blev det ngt vid Fituna? Satt själv i Björkvik och glodde på en klen bris på max 6-7 m/s.

  • electric

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 15:52

    Ja, “något” blev det iaf vid Fituna; sjöbris som gässade så pass att de flesta av oss som var där (15-20 pers) stack ut på vattnet. Men flertalet fick bara någon enstaka planing (om ens det). Några få som varit förståndiga nog att förse sig med stora segel (typ 7.5-9 kvm) funkade det lite bättre för, men de fick ändå kämpa lite för att hålla igång planingen.

    Det var alltså sjöbris, och den hade sin vanliga gång, dvs ökade gradvis till sin maxstyrka (idag kanske 6 m/s) fram till ca 14.30-15 för att hålla sig där och så efter 16 börja avta, med undantag av enstaka “ryck”.

    Det känns lite oroväckande att sjöbrisen inte blev starkare; det tyder på att den inte heller kommer att bli det någon gång mer denna säsong. Normalt är sjöbrisen tillräckligt stark (vid Fituna) för vindsurf fram till ca midsommar. Därmed inte sagt att det är kört, generellt sett. Med sydlig grundvind på gång så kan det mycket väl dra igång bra även vid sjöbrisförhållanden någon tid till, men inte utan denna “hjälp”. (Och sedan har vi förstås alla vanliga (icke-sjöbrisförhållanden) med bra vind SSO-SV att se fram emot!).

    /Lars

  • dendrite

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 16:24

    Några som ska ut och surfa norr om stan imorgon? Jag funderar på Brevik eller Näsaäng, lutar åt det senare då det ser ut att kunna bli lä vid stranden i Brevik vid för mycket O.

  • alltidxx

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 21:27

    @dendrite 744128 wrote:

    Några som ska ut och surfa norr om stan imorgon? Jag funderar på Brevik eller Näsaäng, lutar åt det senare då det ser ut att kunna bli lä vid stranden i Brevik vid för mycket O.

    Jag åker till fågelö udde. Borde vara perfekt där.

  • pete

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 05:56

    Åker ner o kollar läget på Surfklubben, Erstaviken. Riktningen borde funka när det vrider lite mot oso. Men funkar det inte med max 5.7 får det va.
    /Peter

  • dendrite

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 06:13

    @Alltidxx 744138 wrote:

    Jag åker till fågelö udde. Borde vara perfekt där.

    Jag kör på näsaäng, hinner bara med ett kortare förmiddagssurf idag.

  • dendrite

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 06:48

    Lite klent inne vid stranden men går gäss en bit ut. Parkerar och går ut vid udden. Är en kitare här och fler på väg 🙂

  • labbe

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 07:05

    någon som är ute söder om stan? funderar på Gålö ev, annars gässar det fint här på Gällstaö men det blir lite korta repor

  • sailortrash

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 07:12

    österskär brukar vara bra på rak öst…funderar på att åka dig med 5.3 eller 4.7 faktiskt..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 07:54

    Söder om stan brallar det småspik och ser väldigt byigt ut.

  • sundheden

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 08:06

    Jag fick väja för ett nedfallet träd pga. vinden.
    Det blir inte mer spännande än så idag för mig. 👍
    #älskarattdetblåsernärjagmåstejobba

    / Stefan via Tapatalk-appen.

  • labbe

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 08:22

    Rullar mot gålö nu

  • pete

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 08:48

    Solosegling på Erstan, ok riktning. 5.7 börjar bli överriggat. Jag måste bryta nu, men det ser ut att öka o hålla i sig. Kör hårt! 🙂

  • pelikanen

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 09:05

    Någon som hänger vid brandalsund senare i eftermiddag? Ungefär när regnet kommer och det byar på litegran 😉

Sida 20 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.