Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • gustav1980

    Medlem
    12 juni, 2017 vid 18:51

    Ingen surf idag, men väl en bra gårdag i Fituna. Och jag instämmer definitivt i tidigare kommentarer om forumets betydelse. Surfzone är ett fantastiskt upplagsverk med fakta, synpunkter och tankar postade av allt från nybörjare och proffs till branschfolk.
    FB må vara ett bra komplement, men superviktigt att snacket fortsätter här!

  • docloop

    Medlem
    12 juni, 2017 vid 20:04

    Vart skall man dra imorgon för bästa surf… Gärna vågspot??
    Har dålig koll när det gäller NV i Stockholm

  • docloop

    Medlem
    12 juni, 2017 vid 20:12

    Någon som varit på Torös baksida=

  • labbe

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 07:04

    Hinner inte upp till Rullsand eller Väddö idag, funderar på Torös baksida (inte varit där förut), Sandvikens brygga, Rasta, Adelsö el likn, hojta till om någon är på väg ut

    /L

  • henryk

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 07:48

    Kan ju vara läge för lite sunkigt Görväln-surf idag, funkar ju bra på N med lite V…..
    Var ju det givna stället för N till NV förr….

  • electric

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 11:08

    Jag drar till Sandvikens brygga om en stund; är där från ca kl 14 – och hoppas att vinden då vridit ytterligare mot N (över 315, gärna 325 grader. Men så blir det säkert).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 11:52

    Mitt på dan var det en del vrid i vinden. Bäst styrka i någon kort regnby och även lite ökning när det blev mer nord i vinden. Lite för tunt mellan byarna med 5.6 men kl 13.45 ser det rätt ok ut i södra.

  • electric

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 15:39

    Vid Sandvikens brygga blev det bra surf med 5.0 fram till kl 16, då vinden började mattas så pass att det skulle behövts 6.0. Men jag orkade inte rigga om utan lade av. Jag var rätt nöjd med dagen ändå.
    /Lars.

  • docloop

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 17:15

    Körde Görvälnsbadet. Tack för tipset, riktigt bra ställe om man inte vill köra 1tim+. Bra tryck med 6.0.

  • speedfreak

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 18:19

    Riktigt bra stundtals vid näsa äng idag. Rekommenderar spoten vid den här vindriktningen, blir dessutom plattvatten om man gillar det. Ibland var jag toköverriggad med min 7.5a och freerideplanka. Kul eftermiddag! Hoppas fler hittade vind idag.

  • sundheden

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 19:30

    @Speedfreak 744259 wrote:

    Riktigt bra stundtals vid näsa äng idag. Rekommenderar spoten vid den här vindriktningen, blir dessutom plattvatten om man gillar det. Ibland var jag toköverriggad med min 7.5a och freerideplanka. Kul eftermiddag! Hoppas fler hittade vind idag.

    Näsaäng kan va riktigt nice precis som du säger med plattvatten… Enda är de starka on/off-byarna som blir på N där.

  • jaz

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 20:51

    Var någon på Salnö, Barnens ö? Brukar vara fint där på NNV. Bryter fint vid revet. Rapport från någon lycklig själ?

  • dendrite

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 20:56

    @Jaz 744263 wrote:

    Var någon på Salnö, Barnens ö? Brukar vara fint där på NNV. Bryter fint vid revet. Rapport från någon lycklig själ?

    Har inte varit där men funderat på det tidigare. Är det bra riggytor och plats att gå i på?

  • jaz

    Medlem
    13 juni, 2017 vid 21:00

    Jovisst, ganska liten yta att ta sig ut genom bryten men inga problem. Strand att rigga på men en del bära från begränsad parkering i villaområde. Försiktighet och bra uppträdande krävs så det ej blir avstängt.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 juni, 2017 vid 09:10

    Onsdag – Tänkte ha lite koll om det blir någon sjöbris. Bleke på morgonen. Kl 11.00 är det ett par m/s. Ett och annat mindre stackmoln har letat sig ut på Horsan.
    Klent med vind 12.45.

Sida 23 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.