Stockholm 2017

This topic has 1,183 svar, 91 deltagare, and was last updated 1 year, 9 months sedan by  sailortrash.

• Författare
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Det var lite symtomatiskt för måndagen, dvs på och av. Hade möjlighet på em från 15 men la ned Horsan när det blev dip efter två korta skurar. Senare drog det på igen men såg aldrig riktigt hundra bra ut. I morgon däremot….(!)

Gustav1980 
    Deltagare

Ingen surf idag, men väl en bra gårdag i Fituna. Och jag instämmer definitivt i tidigare kommentarer om forumets betydelse. Surfzone är ett fantastiskt upplagsverk med fakta, synpunkter och tankar postade av allt från nybörjare och proffs till branschfolk.
    FB må vara ett bra komplement, men superviktigt att snacket fortsätter här!

docloop 
    Deltagare

Vart skall man dra imorgon för bästa surf… Gärna vågspot??
    Har dålig koll när det gäller NV i Stockholm

docloop 
    Deltagare

Någon som varit på Torös baksida=

labbe 
    Deltagare

Hinner inte upp till Rullsand eller Väddö idag, funderar på Torös baksida (inte varit där förut), Sandvikens brygga, Rasta, Adelsö el likn, hojta till om någon är på väg ut

/L

henryk 
    Deltagare

Kan ju vara läge för lite sunkigt Görväln-surf idag, funkar ju bra på N med lite V…..
    Var ju det givna stället för N till NV förr….

Electric 
    Deltagare

Jag drar till Sandvikens brygga om en stund; är där från ca kl 14 – och hoppas att vinden då vridit ytterligare mot N (över 315, gärna 325 grader. Men så blir det säkert).
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Mitt på dan var det en del vrid i vinden. Bäst styrka i någon kort regnby och även lite ökning när det blev mer nord i vinden. Lite för tunt mellan byarna med 5.6 men kl 13.45 ser det rätt ok ut i södra.

Electric 
    Deltagare

Vid Sandvikens brygga blev det bra surf med 5.0 fram till kl 16, då vinden började mattas så pass att det skulle behövts 6.0. Men jag orkade inte rigga om utan lade av. Jag var rätt nöjd med dagen ändå.
    /Lars.

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

docloop 
    Deltagare

Körde Görvälnsbadet. Tack för tipset, riktigt bra ställe om man inte vill köra 1tim+. Bra tryck med 6.0.

Matte Karlsson 
    Deltagare

Riktigt bra stundtals vid näsa äng idag. Rekommenderar spoten vid den här vindriktningen, blir dessutom plattvatten om man gillar det. Ibland var jag toköverriggad med min 7.5a och freerideplanka. Kul eftermiddag! Hoppas fler hittade vind idag.

Sundheden 
    Deltagare

@Speedfreak 744259 wrote:

Riktigt bra stundtals vid näsa äng idag. Rekommenderar spoten vid den här vindriktningen, blir dessutom plattvatten om man gillar det. Ibland var jag toköverriggad med min 7.5a och freerideplanka. Kul eftermiddag! Hoppas fler hittade vind idag.

Näsaäng kan va riktigt nice precis som du säger med plattvatten… Enda är de starka on/off-byarna som blir på N där.

Jaz 
    Deltagare

Var någon på Salnö, Barnens ö? Brukar vara fint där på NNV. Bryter fint vid revet. Rapport från någon lycklig själ?

John 
    Deltagare

@Jaz 744263 wrote:

Var någon på Salnö, Barnens ö? Brukar vara fint där på NNV. Bryter fint vid revet. Rapport från någon lycklig själ?

Har inte varit där men funderat på det tidigare. Är det bra riggytor och plats att gå i på?

Jaz 
    Deltagare

Jovisst, ganska liten yta att ta sig ut genom bryten men inga problem. Strand att rigga på men en del bära från begränsad parkering i villaområde. Försiktighet och bra uppträdande krävs så det ej blir avstängt.

Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 1,184 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account