Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • micke_g

    Medlem
    18 februari, 2017 vid 12:25

    Man har ju svår abstinens så här års. Verkar ju bli körbart och rätt varmt imorrn som sagt, även om proggen gått ner något. Ser ut att bli runt 9m/s mitt på dan – mer på f.m. Nån som vet om det är risk för is på Torö eller Fågelöudde? Hänger gärna på om det blir åka av.

  • tryggen

    Medlem
    18 februari, 2017 vid 15:15

    Fågelöudde är inte åkbart det ligger is på nästan hela fjärden.

  • micke_g

    Medlem
    18 februari, 2017 vid 17:48

    @tryggen 743024 wrote:

    Fågelöudde är inte åkbart det ligger is på nästan hela fjärden.

    Ok. Tack för info.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  • irieman

    Medlem
    18 februari, 2017 vid 19:59

    Är det is vid Närlunda också? Torö borde ju vara åkbart annars.

  • micke_g

    Medlem
    19 februari, 2017 vid 08:35

    Garanterat is vid Närlunda. Testar Käringviken

  • dendrite

    Medlem
    19 februari, 2017 vid 10:14

    Åker någon ut idag? Lite för klen prognos tycker jag.

  • sailortrash

    Medlem
    19 februari, 2017 vid 11:01

    Jag körde våg på förmiddagen…betongvåg i Åkersberga skatepark alltså…varje gång man “hit the lip” får man ett belönande “klonk”…dåligt med barrels dock…

  • mrquality

    Medlem
    1 mars, 2017 vid 19:30

    f136c2984ec98722ed60b00555ba2dcb.jpg

    Igår testade jag min flymount och det verkar fungera bra👍Jag var ute på Elfvik och det skulle blåsa 7-8m/s enligt Windyty App men det blåste knappt 4m/s…fannnnnnn!!! I alla fall det var inget is där.

  • dendrite

    Medlem
    1 mars, 2017 vid 19:47

    @MrQuality 743115 wrote:

    f136c2984ec98722ed60b00555ba2dcb.jpg

    Igår testade jag min flymount och det verkar fungera bra👍Jag var ute på Elfvik och det skulle blåsa 7-8m/s enligt Windyty App men det blåste knappt 4m/s…fannnnnnn!!! I alla fall det var inget is där.

    Bra kämpat 🙂 Har stor surfabstinens nu!
    Elfvik, är det Elfviks udde på Lidingö? Undrar om det är isfritt i Brevik nu, då kanske det är dags för premiär för min del snart 🙂

  • alltidxx

    Medlem
    2 mars, 2017 vid 23:43

    Jag tänker också köra så snart isen försvinner, jag är kittad för det nu.

  • tim-eriksson

    Medlem
    5 mars, 2017 vid 15:48

    Gålö isfritt och bra idag, 5.0 Freestyle. Ensam vindsurfare på plats med 15 tal kitare

  • gustav1980

    Medlem
    5 mars, 2017 vid 17:24

    Jag tog en utflykt idag för att bekanta mig med några av de sydliga spottarna.
    Tyresö, Dalarö och Fituna.

    Tyresö, är det badstranden man kör ifrån. Den som ligger strax intill de nybyggda och havsnära radhusen? Ser trevligt ut!

    Dalarö, gick över en liten gångbro och kom till en skylt “Kitezon”. Har inga problem med Kitare, men rätt många stenar som stack upp från ytan. Är det här man kör alltså?

    Fituna, Låg lite öde. Men det gör ju ingenting. Kan säkert bli en fin tratteffekt i sundet 🙂

    En kommande helg blir det span norr om stan. Sedan hoppas vi att våren kickar in!

  • staffomania

    Medlem
    6 mars, 2017 vid 15:06

    @Gustav1980 743139 wrote:

    Jag tog en utflykt idag för att bekanta mig med några av de sydliga spottarna.
    Tyresö, Dalarö och Fituna.

    Tyresö, är det badstranden man kör ifrån. Den som ligger strax intill de nybyggda och havsnära radhusen? Ser trevligt ut!

    Dalarö, gick över en liten gångbro och kom till en skylt “Kitezon”. Har inga problem med Kitare, men rätt många stenar som stack upp från ytan. Är det här man kör alltså?

    Fituna, Låg lite öde. Men det gör ju ingenting. Kan säkert bli en fin tratteffekt i sundet 🙂

    En kommande helg blir det span norr om stan. Sedan hoppas vi att våren kickar in!

    Angående Dalarö så brukar många köra från askfatshamnens vändplan. Lite hardcore och sliter på grejerna men man kan börja köra direkt och slipper kryssa ut. Annars kan man stå på stora parkeringen vid badet när den är öppen men då får man gå ut en bra bit och sen kryssa för att kunna köra ovanför ön.

  • alltidxx

    Medlem
    7 mars, 2017 vid 19:30

    Sliter på grejerna som i att rigga på asfalt?

  • dendrite

    Medlem
    8 mars, 2017 vid 00:03

    Ja man riggar på asfalt där ute vid askfatshamnen. Nästa går det blir Dalarö för min del kommer jag köra från stranden istället.

Sida 3 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.