Stockholm 2017

This topic has 1,183 svar, 91 deltagare, and was last updated 2 years, 1 month sedan by  sailortrash.

• Författare
     Tigerflash 
    Deltagare

Riggade 6,6 och 95l vid Sandvikens brygga… kanon riktning men när jag klev ut vred det mer mot väst och blev skit ganska snabbt. En sväng till ön och tillbaka med några stunder med tryck. Hämtade 110 L fort som bara den men vridet mot väst låg kvar så det blev sorti idag men bara att komma igen.😃😃/ Erik

Fjant 
    Deltagare

7.8 i byig mälarvind på hemmastranden. Stundtals riktigt bra tryck, och varmt i vattnet!

/Mackan

Tigerflash 
    Deltagare

Fituna idag kanske?! Kanske inte upplagt för något episkt men väl runt 7,0 segel i alla fall om allt träffar rätt.😃😃 // Erik

malteaserr 
    Deltagare

Hej alla! På grund av tillökning i familjen har vi bestämt oss för att flytta söderut till större boende, närmare bestämt Lund. Vill tacka alla för trevliga pratstunder på stranden och sällskap på vattnet. Av den anledningen känns det lite trist att flytta.

Om ni kommer söderut, hör gärna av er så kör vi Habo Ljung.

Mvh
    Marcus

Tigerflash 
    Deltagare

Upphittat på fituna. Idag hittades en nedhalsvev borta på gräset längst bort. Om det är någon som saknar den så har jag den i min bil./ Erik 0707949130

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Lite tryck ändå på sedvanlig sommarsyd. Hyfsat tryck i frånlandsbyar med 7.0 och 2 ggr 6.5 tills en fick haveri med knäckt mastförlängsre anno Vikingatid.

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Imorgon blir “Bora vind” på Adriatica havet och det blir premiär för mig för att testa än 130lt bräda 🙂

Bilagor:

Bilagor:
     Tigerflash 
    Deltagare

Hej alla. Hoppas på bra uppslutning på fituna idag… alltid kul med mycket folk.😃 Dock lite försämrad progg sedan igår kväll men det ser ändå bra ut. / Erik

vindsokaren 
    Deltagare

Efter bomkörningen i fredags så blir man extra taggad idag ,jag kommer vid 12 till Fituna och alla prylar är med för att täcka in 5-20ms😁

Bjornen 
    Deltagare

Jag tycker det är svårt val idag. Lite rädd att molnen som ska komma dödar vinden på fituna? Funderar lite på strandvägen, Nynäshamn som är rätt trevligt när brisen inte vill.

Electric 
    Deltagare

Ang Björnens farhåga om att molnighet skulle döda vinden på Fituna så uppfattar jag inte att just molninghet skulle vara orsak till ev. dålig vind där idag. Dagens molnighet beror på den annalkande fronten. Idag är det inte sjöbrisförhållanden utan “grundvind” inför en annalkande front (med moln) – men varmt och soligt väder kan såklart ha en “förstärkande” effekt så det hoppas vi på! Men jag tror det är hyfsad chans till ok vind vid Fituna även denna förutan. Men Nynäshamn bör ju då fungera lika bra.
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

labbe 
    Deltagare

Electric – något nytt om vindmätaren på Fituna?

/L

Bjornen 
    Deltagare

Döda vinden var nog fel ordval det jag menade var ingen förstärkning av grundvinden.

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

En bild just nu 😁😀27°C och vågig idag.

Bilagor:

Bilagor:
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Söndag – Kl 12.00 har de första molnen från fronten nått södra skärgården. Byig vind på S med tillräcklig styrka i byarna.

Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 1,184 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account