Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • fjant

    Medlem
    14 juli, 2017 vid 00:07

    7.8 i byig mälarvind på hemmastranden. Stundtals riktigt bra tryck, och varmt i vattnet!

    /Mackan

  • tigerflash

    Medlem
    14 juli, 2017 vid 11:38

    Fituna idag kanske?! Kanske inte upplagt för något episkt men väl runt 7,0 segel i alla fall om allt träffar rätt.😃😃 // Erik

  • malteaserr

    Medlem
    14 juli, 2017 vid 11:54

    Hej alla! På grund av tillökning i familjen har vi bestämt oss för att flytta söderut till större boende, närmare bestämt Lund. Vill tacka alla för trevliga pratstunder på stranden och sällskap på vattnet. Av den anledningen känns det lite trist att flytta.

    Om ni kommer söderut, hör gärna av er så kör vi Habo Ljung.

    Mvh
    Marcus

  • tigerflash

    Medlem
    14 juli, 2017 vid 17:29

    Upphittat på fituna. Idag hittades en nedhalsvev borta på gräset längst bort. Om det är någon som saknar den så har jag den i min bil./ Erik 0707949130

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 juli, 2017 vid 20:27

    Lite tryck ändå på sedvanlig sommarsyd. Hyfsat tryck i frånlandsbyar med 7.0 och 2 ggr 6.5 tills en fick haveri med knäckt mastförlängsre anno Vikingatid.

  • mrquality

    Medlem
    15 juli, 2017 vid 19:54

    Imorgon blir “Bora vind” på Adriatica havet och det blir premiär för mig för att testa än 130lt bräda 🙂

    Attachment Image
  • tigerflash

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 08:44

    Hej alla. Hoppas på bra uppslutning på fituna idag… alltid kul med mycket folk.😃 Dock lite försämrad progg sedan igår kväll men det ser ändå bra ut. / Erik

  • vindsokaren

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 09:09

    Efter bomkörningen i fredags så blir man extra taggad idag ,jag kommer vid 12 till Fituna och alla prylar är med för att täcka in 5-20ms😁

  • bjornen

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 09:53

    Jag tycker det är svårt val idag. Lite rädd att molnen som ska komma dödar vinden på fituna? Funderar lite på strandvägen, Nynäshamn som är rätt trevligt när brisen inte vill.

  • electric

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 11:33

    Ang Björnens farhåga om att molnighet skulle döda vinden på Fituna så uppfattar jag inte att just molninghet skulle vara orsak till ev. dålig vind där idag. Dagens molnighet beror på den annalkande fronten. Idag är det inte sjöbrisförhållanden utan “grundvind” inför en annalkande front (med moln) – men varmt och soligt väder kan såklart ha en “förstärkande” effekt så det hoppas vi på! Men jag tror det är hyfsad chans till ok vind vid Fituna även denna förutan. Men Nynäshamn bör ju då fungera lika bra.
    /Lars

  • labbe

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 12:02

    Electric – något nytt om vindmätaren på Fituna?

    /L

  • bjornen

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 12:12

    Döda vinden var nog fel ordval det jag menade var ingen förstärkning av grundvinden.

  • mrquality

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 12:12

    En bild just nu 😁😀27°C och vågig idag.

    Attachment Image
  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 12:12

    Söndag – Kl 12.00 har de första molnen från fronten nått södra skärgården. Byig vind på S med tillräcklig styrka i byarna.

  • tigerflash

    Medlem
    16 juli, 2017 vid 16:55

    Hemma nu efter några riktigt bra timmar på fituna. Körde 6,6 och 5,7 idag med bra tryck. Ca 15-18 segel ute och massor med glada människor. Kändes som det ökade lite när jag åkte… så prognosen höll riktigt bra idag och till och med överträffade mina tankar i alla fall.😃😃👍👍/ Erik

Sida 31 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.