Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • allen

    Medlem
    23 juli, 2017 vid 18:16

    Jag bor mellan Stockholm och Uppsala och är på båda ställena men jag ser 4 m/s i grundvind imorgon och byvindar på 10.

    Är det värt att dra ut?

    Jag vill glida omkring men är rädd att jag sjunker om det bara är 4 m/s. Brädan är 123 liter med 6,7 rigg.

    Vibdsurfingsuget är dock enormt ja!

  • sebastian_bochem

    Medlem
    23 juli, 2017 vid 20:19

    Hey, I’m in Stockholm and want to start a Kitetrip tomorrow.
    I read that Blidö and Väddö will be possible, is some guy interested to met on a spot to do a session together?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juli, 2017 vid 20:38

    Sebastian – I think it may be better to go into the forum of kiters! Regards! /Herr P

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juli, 2017 vid 20:47

    MÅNDAG – Det ser ju äntligen ut att blåsa lite, nu efter några dagars torka. För övrigt har det varit märkliga vindriktningar denna sommar när man annars är van vid S och SV så har det mest varit på V, NV och nu senast en del svagare vindar på O. Så där by the way noteras att t o m de mesigaste båtägarna har vågat åka ut med båten den senaste dagarna. Tidigare har södra varit rätt tom på nöjesbåtar. Måndagen verkar bjuda på 5-11 på NO med vrid runt kl 16 till O. Vinden ska enligt prog hålla in på kvällen.

  • allen

    Medlem
    23 juli, 2017 vid 21:58

    De bästa vindarna upplever jag brukar komma under övergången mellan vår-sommar och sommar-höst. Så länge det är stabilt väder så har jag själv inte märkt av någon större förändring i vinden.

    I Uppsala fungerar bara SV och i blidö är jag rädd att jag driver ut.

    Får nog avvakta om inte vinden i Uppsala blir 5 m/s imorgon (kanske ökar lite).

  • sundheden

    Medlem
    24 juli, 2017 vid 08:39

    Hey Sebastian.
    Unfortunately those spots are not suitable for launching, very small even for windsurfers.

    Here are some spots for kites on north wind according to this spotguide.
    http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=1&WindDir=Nord&Kitelaunch=1&ps=1

  • allen

    Medlem
    24 juli, 2017 vid 09:34

    Var ska man åka idag tycker ni? Blidö är lite för långt för mig, 2,5 h resa enkelväg.

    Funkar skarholmen i uppsala tror ni? Alnäs?

    Täby kanske kan fungera?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juli, 2017 vid 12:28

    Må 12.30 – ingen vind i södra! Proggen sprack!

  • sundheden

    Medlem
    24 juli, 2017 vid 16:17

    Vindmätarna på Viva och träden i skogen visar inga roliga vindar.
    Suck… I need my fix! 😀

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juli, 2017 vid 18:59

    Det blev till att prova 52 cm Z-fin till iSonic 127 och 7.5 Severne Turbo. Fenan borde varit runt 6 cm för lång men det gick förvånansvärt bra så det blev i alla fall planing i 5 m/s-byarna på ost.

  • kimengqvist

    Medlem
    26 juli, 2017 vid 23:59

    Någon som ska köra Kapellskär fredag morgon/förmiddag. Ser ut att kunna bli bra Ost och vrida till Syd. Upp mot 15 m/s

  • sundheden

    Medlem
    27 juli, 2017 vid 15:31

    @kimengqvist Enligt SMHI såg fredag EM riktigt bra ut tills imorse, nu tycker jag det ser rätt blekt ut. Vart har du sett denna trevliga prognos?
    Först hade jag tänkt ta ledigt EM från jobbet och sticka dit men nu… vette fan.

  • kimengqvist

    Medlem
    27 juli, 2017 vid 17:57

    Både klart.se, SMHI & båtväder visade fantastisk prognos för fredag i tisdags/onsdags. Men nu verkar allt ha minskat och förskjutits till lör/sön

    Attachment Image
  • kimengqvist

    Medlem
    27 juli, 2017 vid 21:56

    Någon som skickat mast och segel Sthlm-Gbg med bussgods? Säker transport? Pris?

  • pete

    Medlem
    29 juli, 2017 vid 10:21

    För den som är kvar i stan o fortfarande hänger på Surfzone: Fituna ser ut att funka idag! 🙂

Sida 33 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.