Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • staffomania

    Medlem
    31 juli, 2017 vid 13:25

    Kan Fituna funka (S vid brandalsund nu)? Annars funderar jag på Farstanäs.

  • electric

    Medlem
    31 juli, 2017 vid 13:39

    Jag tror inte Fituna funkar idag. Jag funtar faktiskt också på Farstanäs även om jag är osäker på om vinden räcker. Riktningen är iaf OK tror jag. Jag tänker dra dit om en liten stund, bör vara där 14.30.
    /Lars

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  electric.
  • fjant

    Medlem
    31 juli, 2017 vid 19:58

    Rapport från hemmaviken, norra Mälaren. Efter jobbet surf kom ut vid 16 tiden och körde fram till 19.00.
    Körde både 7.1 och 5.9, men pga. det typiskt byiga Mälaren blev det mest överriggad 7.1. Trevligt med shorts-surf, det är vi inte så bortskämda med i sverige.

    Mackan

  • pete

    Medlem
    1 augusti, 2017 vid 09:10

    Sydspots som Dalarö o Fituna lär funka fina fisken idag. Med risk för att bli tjatig drar jag nog till Fituna mitt på dan. /Peter

  • electric

    Medlem
    1 augusti, 2017 vid 09:53

    Du blir inte ensam på Fituna 🙂 .
    /Lars

  • sundheden

    Medlem
    1 augusti, 2017 vid 11:24

    Hade inte jobbet stått i vägen hade jag dragit upp till Kapellskär idag.

  • fjant

    Medlem
    2 augusti, 2017 vid 21:20

    Ännu en skön kväll med pangdrag och värme! 7.1 ordentligt tryck, Mälaren.

  • tigerflash

    Medlem
    3 augusti, 2017 vid 21:10

    Är det någon som ska ut på sydväst i morgon och i så fall vart? Jag är inte så sugen på torö( långt)!
    / Erik

  • irieman

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 11:11

    Funderar på att dra iväg någonstans idag, Torö, Fituna eller Björkvik. Vet ej säkert än dock, i helgen hade jag tänkt mig Torö i alla fall.

  • pete

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 11:22

    Jag tror inte Fituna funkar nåt vidare idag (för mycket väst). Funderar på Dalarö idag om det vrider ner lite mer mot sydväst enligt progg. Å i helgen ser ju, som @irieman säger, Torö lockande ut 🙂

  • electric

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 11:55

    Jag tror inte heller att Fituna funkar idag. Blir nog Farstanäs för mig i e.m. (Väldigt lynnigt väder idag, med skurar och sol om vartannat, så vindarna lär bli rätt varierande).
    /Lars

  • irieman

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 13:11

    Jag drar nog till Dalarö idag och kollar. Imorgon blir det Torö om proggen står sig.

  • pete

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 19:02

    Dalarö funkade fint; bra riktning o mellan 8-12 m/s enligt mätarn på piren. Vinden varierade i takt med skurarna o det seglades typ 4.8-7.5. Nya tag i helgen! 🙂

  • electric

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 20:05

    Farstanäs funkade också. Men inte hela tiden utan det gick att köra 6.0 nån halvtimme-trekvart och sen fick man vänta en halvtimme till nästa omgång med samma vind. Allt styrt av regnfronter som passerade på avstånd.
    Verkar bli repris i morgon lördag.
    /Lars

  • tigerflash

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 20:48

    Vi var vid årstahavsbad idag några timmar med liknande förhållanden som lars beskriver från farstanäs idag.
    Körde dock 6,6 hela tiden. Får se om man kanske släpar sig till farstanäs i morn för lite skön byig surf.😃 /erik

Sida 35 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.