Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 10:09

    Torsdag – Kl 10.00 är det ganska jämn SV runt 5-6 m/s i södra inre. Molnkanten har dragit ut en bit över Muskö. 19 grader och växlande molnighet. Det borde bli en ok dag med tanke på proggen som säger SV 5-12!

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • pete

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 10:17

    Jag kör till Dalarö nu. Borde funka till tidig em iaf, även t ex Björkvik, däremot tror jag inte på Fituna (för mkt väst) el Torö (lite för klen vind)
    /Peter

  • electric

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 10:24

    När man väljer ställe idag (torsdag) gäller det att tänka på kallfrontspassagen vid 14-15-tiden i e.m., som innebär ett ordentligt västvrid. Därför håller jag med Pete om att Fituna är tveksamt – iaf om man är sent ute (Fituna funkar inte på väst). Kan även blir svårt på Farstanäs (som funkar upp till 260 grader). Närlunda bör däremot bli ok (iaf vad gäller ritkning).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 12:39

    Det vred lite på väst när jag var ute mellan 10.30 o 12 på den del av Horsan där det drar på lite extra. Ok tryck i 7.5 med 127 l.

    Det vrider fram och tillbaka med SV och V. Som jag kan bedöma så är det mer V ju molnigare det är och mer SV där solen tränger igenom. Efter 13.15 har varje SV-vrid inneburit en vindökning men i södra står det nu och väger. Kan vara svårt att hitta en ultimat spot idag. Bara på Horsan skiljde det ca 3 m/s mellan bästa och sämsta stället på öppen fjärd.

    Men på eftermiddagen dog vinden. Bara några planingsrepor men annars runt 4 m/s. Proggen höll inte på långa vägar.

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • pete

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 18:07

    Dalarö ok (uppåt 10 m/s) fram till 12:30, då lätt regn o punka, sen ok igen med lite större prylar för dem som orkade

  • mrquality

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 19:00

    Day 3- Är på Närlunda fortfarande, planing i byarna annars macka och öl i mellan 😂😂😂

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    11 augusti, 2017 vid 12:06

    Idag efter jobbet blir det Dalarö med 8.4, vi för se hur det går.

  • electric

    Medlem
    11 augusti, 2017 vid 13:00

    Jag drar till Fituna nu. Visserligen en chansning, men med tur så …
    /Lars

  • sundheden

    Medlem
    11 augusti, 2017 vid 16:27

    Fan att det är så långt till Kapellskär (från Solna där jag bor), det har vart rätt bra hela eftermiddagen, just nu 10m/s i byarna och 8.5 i medel på rak S enligt vindmätarna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 augusti, 2017 vid 17:44

    Det brallar bra i södra 17.45! Tyvärr missade man det här läget! Var Fituna “på” i dag?

  • mrquality

    Medlem
    11 augusti, 2017 vid 18:20

    Rigging på Dalarö! Nu kör vi!

    Attachment Image
  • pete

    Medlem
    11 augusti, 2017 vid 19:58

    Fituna var väldigt bra idag, sol och stadig sydvind hela dagen uppåt 10 m/s, kanske 15 pers på plats
    /Peter

  • electric

    Medlem
    11 augusti, 2017 vid 20:00

    Fituna var bra, över förväntan (eftersom jag såg det som en chansning). Ca 15 pers där som körde allt från 5.3 till 9.0 (för normalsurfaren var nog 6-6.5 rätt. Själv körde jag 6.0 hela e.m., vilket var lagom utom en kortare stund vid 13.30-tiden, men därefter ökade det igen. Gissar på 7-9 m/s i medelvind.
    /Lars
    PS: Vill passa på att säga att det finns en kvarglömd midjesele (Neil Pryde) på Fituna. Aven en skruvmejsel (Bacho) och ett bom/mastskydd. De har legat där över en vecka. Ligger på grushögen där vi ställer bilarna. DS

  • mrquality

    Medlem
    11 augusti, 2017 vid 23:09

    Dalarö var ok idag speciell runt kl 16.30, sen små planing i byar. Varm och skön iaf.

  • micke_g

    Medlem
    15 augusti, 2017 vid 15:41

    Vad tror vi om imorrn förmiddag o mitt på dan – för alla som har möjlighet?
    Verkar starta SSO och vrida till SSV med rätt bra krut. Runt 8m/s i medel. Dalarö? Ingarö? Annat?
    /Micke

Sida 38 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.