Stockholm 2017

This topic has 598 svar, 67 deltagare, and was last updated 5 timmar, 4 minuter sedan by Profilbild på LeVieux LeVieux.

• Författare
    Profilbild på MrQuality MrQuality 
    Deltagare

Någon som ska ut idag? Kanske blir Närlunda för mig, om det blåser tillräckligt för min 8.4.

Profilbild på Herr Pelegrin Herr Pelegrin 
    Deltagare

Torsdag – Kl 10.00 är det ganska jämn SV runt 5-6 m/s i södra inre. Molnkanten har dragit ut en bit över Muskö. 19 grader och växlande molnighet. Det borde bli en ok dag med tanke på proggen som säger SV 5-12!

• Det här svaret redigerades 1 vecka, 2 dagar sedan av Profilbild på Herr Pelegrin Herr Pelegrin.
    Profilbild på pete pete 
    Deltagare

Jag kör till Dalarö nu. Borde funka till tidig em iaf, även t ex Björkvik, däremot tror jag inte på Fituna (för mkt väst) el Torö (lite för klen vind)
    /Peter

Profilbild på Electric Electric 
    Deltagare

När man väljer ställe idag (torsdag) gäller det att tänka på kallfrontspassagen vid 14-15-tiden i e.m., som innebär ett ordentligt västvrid. Därför håller jag med Pete om att Fituna är tveksamt – iaf om man är sent ute (Fituna funkar inte på väst). Kan även blir svårt på Farstanäs (som funkar upp till 260 grader). Närlunda bör däremot bli ok (iaf vad gäller ritkning).
    /Lars

Deltagare

Det vred lite på väst när jag var ute mellan 10.30 o 12 på den del av Horsan där det drar på lite extra. Ok tryck i 7.5 med 127 l.

Det vrider fram och tillbaka med SV och V. Som jag kan bedöma så är det mer V ju molnigare det är och mer SV där solen tränger igenom. Efter 13.15 har varje SV-vrid inneburit en vindökning men i södra står det nu och väger. Kan vara svårt att hitta en ultimat spot idag. Bara på Horsan skiljde det ca 3 m/s mellan bästa och sämsta stället på öppen fjärd.

Men på eftermiddagen dog vinden. Bara några planingsrepor men annars runt 4 m/s. Proggen höll inte på långa vägar.

• Det här svaret redigerades 1 vecka, 2 dagar sedan av Profilbild på Herr Pelegrin Herr Pelegrin.
    Profilbild på pete pete 
    Deltagare

Dalarö ok (uppåt 10 m/s) fram till 12:30, då lätt regn o punka, sen ok igen med lite större prylar för dem som orkade

Deltagare

Day 3- Är på Närlunda fortfarande, planing i byarna annars macka och öl i mellan 😂😂😂

Attachments:
    Deltagare

Idag efter jobbet blir det Dalarö med 8.4, vi för se hur det går.

Deltagare

Jag drar till Fituna nu. Visserligen en chansning, men med tur så …
    /Lars

Profilbild på Sundheden Sundheden 
    Deltagare

Fan att det är så långt till Kapellskär (från Solna där jag bor), det har vart rätt bra hela eftermiddagen, just nu 10m/s i byarna och 8.5 i medel på rak S enligt vindmätarna.

Deltagare

Det brallar bra i södra 17.45! Tyvärr missade man det här läget! Var Fituna “på” i dag?

Deltagare

Rigging på Dalarö! Nu kör vi!

Attachments:
    Profilbild på pete pete 
    Deltagare

Fituna var väldigt bra idag, sol och stadig sydvind hela dagen uppåt 10 m/s, kanske 15 pers på plats
    /Peter

Deltagare

Fituna var bra, över förväntan (eftersom jag såg det som en chansning). Ca 15 pers där som körde allt från 5.3 till 9.0 (för normalsurfaren var nog 6-6.5 rätt. Själv körde jag 6.0 hela e.m., vilket var lagom utom en kortare stund vid 13.30-tiden, men därefter ökade det igen. Gissar på 7-9 m/s i medelvind.
    /Lars
    PS: Vill passa på att säga att det finns en kvarglömd midjesele (Neil Pryde) på Fituna. Aven en skruvmejsel (Bacho) och ett bom/mastskydd. De har legat där över en vecka. Ligger på grushögen där vi ställer bilarna. DS

Deltagare

Dalarö var ok idag speciell runt kl 16.30, sen små planing i byar. Varm och skön iaf.

Visar 15 inlägg - 556 till 570 (av 599 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP.
©2017 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Logga in med dina uppgifter

eller    

Forgot your details?

Create Account