Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 september, 2017 vid 15:59

    Labbe – kaxigt i spöregnet och dimman men ni är väl flera. Tyckte sikten var lite för dålig att ge sig ut själv och stannade på landbacken men får gå och kolla igen. Det har kommit över 50 mm regn i natt och idag.

  • mswn

    Medlem
    4 september, 2017 vid 17:01

    Hej Jaz!

    Det var jag som lånade ut mastfot och förlängare vid Gålö igår. Kul att det funkade och visst var det bra igår!

    Jag bor i Älta och jobbar inne i stan och nås enklast på 0736-205805. Det är inte bråttom, vi löser det vid tillfälle.

    //Magnus

  • mrquality

    Medlem
    4 september, 2017 vid 20:48

    Näsaäng 6.7 och 127. Testade den nya törrdräckt och igår kändes att är det dags att lära sig vattenstart! Lyckades 3 gg av minst 50 gg!!Vatten star!!Vatten start!! Vatten start!!!
    https://youtu.be/gzpHT5s2iX0

  • izy

    Medlem
    4 september, 2017 vid 21:29

    Mr Q…
    När du nu väl har Torrdräkt på dig, försök att ha främre armen rak hela tiden och skota in med bakre för att styra kraften i lyftet samt När du är väl uppe på brädan så kan du släppa på kraften genom att Skota ut om det nu heter så.
    Ligg i vattnet med benen bakåt & låt dig släpas, dvs ha vind i seglet med raka armar och låt dig dras utav vinden framåt med bakre som gas&broms

    Det kommer göra att du till slut kommer att kunna styra seglet och kraften precis dit du vill, och att du Till & med ur det läget bara flyga upp på brädan för att sedan Skota ut för kontroll 🤓

  • vindsokaren

    Medlem
    4 september, 2017 vid 22:50

    Bra jobbat MR q
    Körde i Tyresö idag med 5.7 och vågis 84lit.
    Startade 17 blåste ibland ner till 3ms
    Nån by på 10ms suck!
    Blåste nog överallt utom här.
    Konstigt ostligt ska funka.

  • dendrite

    Medlem
    4 september, 2017 vid 22:59

    Bra mr quality! Håller med IzY:s råd. Försök hålla armarna rakare, speciellt främre armen. Tänk att seglet ska vara så långt från dig som möjligt och så upprätt som möjligt = mer vind som fångas i seglet. När det kommer en by ska du försöka resa dig upp på brädan och sikta med huvudet mot mastfoten “eat the mast foot” som Jem Hall säger… Efter 1 års surfande är det ändå bra framsteg! Några sessions till och sen sätter du de flesta vattenstarterna.

  • izy

    Medlem
    4 september, 2017 vid 23:29

    1️⃣ åR 😳

    Ha bra jobbat❗️
    Då dröjer det inte länge förrän du till och med hanterar seglet ovanför ytan medan du själv hamnat under vid det tillfället du trillat i

  • _frippe_

    Medlem
    5 september, 2017 vid 00:25

    Här kommer en liten film från söndagen på Gålö. Jag körde ca kl. 15-17 (med kameran monterad i masttoppen så det är bara jag på bild…).
    https://youtu.be/Xh47jSQLmG0

    • Detta svar ändrades 6 år, 7 månader sedan av  _frippe_.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 september, 2017 vid 13:34

    Tisdag – Trist grå och vindfattig förmiddag förbyttes till en hel del sol och OSTKAKA på eftermiddagen. Såg helt ok ut i södra kl 13 då jag kollade. 10-12 m/s i Nynäs men det är lite mindre inomskärs.

  • mrquality

    Medlem
    5 september, 2017 vid 20:21

    Tack för alla råd, jag ska försöka hålla armarna rakare 😉
    _Frippe_ cool och motiverande video!!!!

  • dendrite

    Medlem
    7 september, 2017 vid 21:26

    Filmade också vid Gålö i söndags
    https://www.youtube.com/watch?v=FgRv_YghS6Q

  • mrquality

    Medlem
    8 september, 2017 vid 12:28

    @dendrite coolt video!!!! Efter 4 år windsurfing att surfa och gippa som du gör i videon med en 90lt bräda (om jag minns bra) betyder att du brinner och har lagt massa timmar på den här fantastiska sport! Lyckades också filma Stefan @sundheden 😀

  • dendrite

    Medlem
    8 september, 2017 vid 15:08

    Tackar 🙂 Ja ramlar inte i varje gång längre när jag ska gippa iaf! Ibland är jag för seg med segelflippen och får ingen vind i seglet clew first så då ramlar jag i. Brädan är på 85L men väger drygt 60 kg så den är rätt stabil för min vikt.

  • irieman

    Medlem
    8 september, 2017 vid 20:15

    Hmmmmm…. Verkar ju bli bra på söndag, både på Torö, Fituna och Dalarö. Men hur handskas man med cykelloppet Velothon. Verkar som att avfarten från Nynäsvägen till Torö + en sträcka längre ner är avstängda eller i alla fall svårframkomliga mellan 08.40-11.15. Det är den info jag hittar på Velothons hemsida, är det någon annan som har mer detaljerad info?

  • vindsokaren

    Medlem
    9 september, 2017 vid 10:17

    Konstig progg 5-8SV kan jag se.
    Blir foil I Tyresö på Söndagen istället.

Sida 45 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.