Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 september, 2017 vid 15:00

    Tack då förstår jag de låga vindstyrkorna på mätaren. I södra av o på i byarna med 6.5 med tendens något avtagande innan det la av framåt 16.

    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • evert

    Medlem
    11 september, 2017 vid 18:13

    Är det någon som har tänkt ge sig ut och surfa imorgon tisdag under dagen? Tex fituna eller Dalarö? Jag kan fram till ca 15.30!

  • electric

    Medlem
    11 september, 2017 vid 20:56

    Det blev en fin om än lite märklig dag på Fituna. Vinden drog igång på allvar ca kl 13 och sedan blev det kul. Själv körde jag 4.7 hela em, medan de andra (ca 8 pers) körde från 4.5 upp till kring 6.5. Det funkade bra fram till ca kl 17 då vinden droppade en del, även om det fortfarande kom schyssta byar. Det märktes att vinden låg lite på SSO (ca 145 grader) ty medan det mestadels drog i av bara h-e (jag kände mig ibland överriggad med mitt 4.7) så blev det emellanåt kortare vänta-på-vinden-luckor. Sammanfattningsvis blev det för mig säsongens roligaste, om än inte bästa, vindsurfdag.
    /Lars
    (PS: Betr frågan om morgondagen, tisdag, så var det några som jag hörde bestämde sig för att satsa på Fituna igen, och då komma dit ganska tidigt. Själv låter jag morgondagens prognos avgöra. DS).

    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  electric.
  • sailortrash

    Medlem
    11 september, 2017 vid 22:14

    Kappis var inget vidare. Bra vinkel, ca 170 grader..men vinden kom inte in riktigt. Mkt vattenstart lite planing med 5.7…

    Börjar få stil på de ickeplanande gipparna dock..

  • gregnoll

    Medlem
    12 september, 2017 vid 08:51

    Drar nog till Dalarö i eftermiddag som det ser ut. Ser ut som att det blir liiite mer vind där än på Fituna i proggen. Men det kanske ngn av er gamla rävar har andra åsikter om?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 september, 2017 vid 09:42

    Tisdag – Om proggen håller så blir det rak syd och 5-12 m/s i sol, vilket borde väl passa perfekt för Fituna, eller vad säger grabbarna?

    Kl 09.40 finns ingen som helst ost i sydvinden i södra men däremot går det lite kårar i viken på SV men proggen säger, som sagt, syd och inget annat!

  • labbe

    Medlem
    12 september, 2017 vid 09:50

    Siktar på fituna runt lunch

  • mswn

    Medlem
    12 september, 2017 vid 10:10

    Jag drar till Dalarö kl 16!

  • labbe

    Medlem
    12 september, 2017 vid 11:47

    Rullar mot fituna nu, rapporterar när jag är på plats
    /L

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 september, 2017 vid 12:02

    Kl 12.00 gässar det för ung 7.5 i södra!

  • labbe

    Medlem
    12 september, 2017 vid 12:50

    Fituna går lite gäss lite väst i vinden, ser bra ut närmare ön, riggar 6:7 &. 5;7

  • pete

    Medlem
    12 september, 2017 vid 13:11

    Arrgh..! Skulle ju ut idag men lyckades skada mig på gårdagkvällens innebandy… förhoppningsvis ok om någon vecka, men surt, surt. Kör hårt idag ni ungdomar! Rub it in bara…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 september, 2017 vid 16:42

    Vilken dag! Sol, vind, 7.5 och en iSonic! Bäst mellan 14 och 16 i södra!
    Vid 17 tilltog vinden lite så även de som satsade på sen eftermiddagssurf kan ha har prickat helt rätt idag!

    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • labbe

    Medlem
    12 september, 2017 vid 16:46

    Fituna bra tryck när jag var tvungen att åka 15:30 kördes 5:7-7:8 ökade på slutet, hade riggat 5:7 el 5:4 om jag varit kvar /L

  • electric

    Medlem
    12 september, 2017 vid 21:57

    Fituna fortsatte att leverera så länge vi kvarvarande orkade att köra, vilket var till en stund efter kl 18. Härligt att vinden höll i sig så länge! Det var såklart inte lika mycket vind som igår, men å andra sidan var det jämnare förhållanden. Under eftermiddagen kördes det från 5.7 upp till strax över 7 kvm. (Själv växlade jag mellan 6.0 och 6.9). Totalt ca 7 pers på plats. Det tycks som chans till repris i morgon e.m. (Sedan är det slut på ett tag …)
    /Lars

Sida 47 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.