Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • evert

    Medlem
    22 september, 2017 vid 20:50

    Blev kvar t kl 18, ökade med 0,5 m/s, den som väntat på något gott…

    Tack för karta över bäst parkering och banan! 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 september, 2017 vid 00:27

    Gick det att segla överhuvudtaget på eftermiddagen vid Gålö? Det såg väldigt blekt ut lite länge söderut. Synd eftersom fm såg helt ok ut i byarna men proggarna har ju inte varit maximala de senaste veckorna. Frågan är verkligen om september är en bra månad för surfing? Om jag inte är helt “ute och seglar” så har vi genomlevt tre september på raken med rätt usla förhållanden? Vad säger ni övriga? Vinden har kommit senare när det är kallt både ovan och i vattnet.

  • evert

    Medlem
    23 september, 2017 vid 17:59

    Jag skulle gissa det var mella 4-6 m/s på Gålö igår. Ok för att öva gippar och kanske något mynt trillade ner annars hade resan dit varit i onödan. Inte ett löv darrade på vägen ner så kanske ändå bättre än det såg ut. Ibland går man för mycket på prognos, borde anat när vindmätaren på Dalarö visade 4 m/s…

    Jag minns iaf förra hösten som riktigt dålig, denna sommar har gett fler aurfdagar. Hoppas det vänder i oktober! 🙂

  • evert

    Medlem
    23 september, 2017 vid 20:45

    Kitesurfarna såg dock ut att ha det kul! 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    26 september, 2017 vid 15:14

    September är nog den månad på året som har högst förväntningar och sämst leverans rent vindmässigt. Minns Wave Classic som alltid låg första helgen i september, det var inte ofta det blev bra tävlingsförhållanden… 2 gånger på 20 år, kanske? Just den här situationen vi har nu med högtrycksdominerade vindar från ost känns väldigt bekant. Ett år lyckades jag få hela september ledigt mellan två jobb. Förväntningarna på max. Tror jag var ute en enda gång, men fint sensommarväder var det i alla fall…

    Brukar ordna upp sig mot oktober, hoppas på samma i år.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 september, 2017 vid 14:08

    Jag delar Din uppfattning, Dr Masse. Känns som det åtminstone slagit in de senaste tre åren. Sista veckorna har det varit sjukt dåligt. Jag kollade just Horsan för säkerhets skull, eftersom det “drog på” anings mer i dag men det var givet inget att hänga i julgranen. För oss som inte kör när det blir kallt så är det lite trist.

  • sundheden

    Medlem
    28 september, 2017 vid 09:04

  • mexi_

    Medlem
    29 september, 2017 vid 09:21

    Schhhhh 🙂

  • cottin

    Medlem
    29 september, 2017 vid 11:50

    Vart åker man på sydost?
    Kanske får med mig en total nybörjare på söndag. Är det långgrunt vid det här “Sandarna” eller är Erstaviksbadet eller Tyresö Strand lättare att pröva på om det är första gången?

  • mexi_

    Medlem
    29 september, 2017 vid 12:00

    Sandarna är helt ok som nybörjarställe, inte jättelånggrunt och sen vrider/lyfter vinden, men en fin vik som man alltid driver in i 🙂

  • vindsokaren

    Medlem
    30 september, 2017 vid 11:49

    Några Tyresö medlemmar kommer att köra från Strandbadet där är det inte så långgrunt.
    och ganska liten yta för en nybörjare vid denna riktning.
    På Erstaviksbadet är ju det mer yta men vet inte om det är långgrunt.

  • evert

    Medlem
    30 september, 2017 vid 14:56

    Några som åker till Ingarö imorgon?

  • allen

    Medlem
    30 september, 2017 vid 15:49

    Tyresö imorgon

  • jiveman

    Medlem
    30 september, 2017 vid 17:12

    Jag åker kanske till Sandarna i morron. Skall ju hur som helst bli sol och ganska varmt.
    Meddelar i morron kl.9,30.

    Hörs, Claes

  • smurfolle

    Medlem
    30 september, 2017 vid 18:00

    Är det nån som åker till Björkvik eller Sandarna på måndag? Eller är det nåt annat spot som är bättre då? 12-13 m/s!

Sida 50 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.