Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • evert

    Medlem
    2 oktober, 2017 vid 16:16

    Ja, jag lärde mig att efter några veckors dåliga vindar är det lätt att drabbas av hybris… 😆

  • _frippe_

    Medlem
    2 oktober, 2017 vid 17:29

    Jag körde 4.5 i Kärringviken mellan 13-15. Bra tryck och riktigt kul tycker jag.

    Attachment Image
  • pete

    Medlem
    2 oktober, 2017 vid 19:53

    Skanssundet var fint o riktigt skoj! Vi var fyra pers som mest; jag körde 5.4, 4.7, 4.0 i den ordningen allteftersom vinden ökade fram till kl 15 då regnet kom. Vinkeln perfekt för Skanssundet, var nog för mycket ost för Fituna iallafall före kl halvtvå då jag tyckte att det vred lite mot syd. Bifogar liten filmsnutt när 4.7 fortfarande gick att hålla (fotograf o copyright: Björnen).

  • dendrite

    Medlem
    2 oktober, 2017 vid 22:20

    Snyggt hopp Frippe! 🙂

  • smurfolle

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 08:46

    Är det nån som ska till Torö imorn onsdag? Hur funkar Kärringviken på VSV? Smhi säger SV men windfunder säger VSV..

  • labbe

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 09:43

    Kärringviken funkar inte alls på vsv, udden eller stenstranden isåfall, själv lutar det åt Närlunda imorgon

    /L

  • pete

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 09:53

    Jag skulle nog ändå säga att vsv funkar i K-viken, ren väst däremot blir det för mycket lä från Kolguskär. På vsv är det dessutom ganska lätt att segla mellan K-viken o Stenstrand.

  • cottin

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 16:39

    Efter 2 strandspolningar igår var jag tvungen att återfå lite självförtroende i Dalarö idag. 60 kg och kör 6.9 med bra drag. Lägger ner nu men är 2 vindsurfare kvar. Känns som vinden håller i ett tag till.

  • jiveman

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 18:00

    Hej Smurfolle!

    Vi är ett par stycken som siktar på att vara vid stenstrand kring 10 i morron.
    Ropar till i morronbitte om det ej blir av.

    /Claes

  • smurfolle

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 18:34

    Hej Claes, ok super ! Jag ska bara se till o bli frisk från förkylning, hörs imorn

  • christer-b

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 19:40

    Kommer också till stenstrand imorgon vid ca 9 om prognos håller

  • larubia

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 20:35

    Någon ska kommer försöka på Kärringviken imorgon på morgonen? Eller är det bara stenstranden som gäller imorgon?

  • arvid_ayata

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 22:04

    Hej!

    Ny Sverige-surfare här. Har erfarenhet från lite mer tropiska klimat men första sessionen i Sverige blev igår på Torö! Grymt skoj var det.
    Min fråga: är det någon som åker ut imorgon bitti och råkar ha en plats över i bilen samt vill dela på soppan?

    // Arvid

  • pete

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 08:35

    Drar oxå till Torö nu! Hoppas det finns lite vind kvar – av nån konstig anledning verkar det alltid blåsa bäst där för de riktigt morgonpigga…

  • sailortrash

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 08:48

    Hej Arvid

    var åker du ifrån? jag ska inte till Torö denna gång – tyvärr har jag ett jobb…

    annars brukar jag åka lite längre, till öland och varberg ett par gånger/år, och då kan det vara trevligt att dela på soppan (och boende ibland..)

Sida 54 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.