Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • jiveman

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 19:26

    Jag har fått höra att baksidan på Torö kan vara väldigt bra på nord-nordväst.
    Har aldrig provat själv men tänkte prova på söndag. Hoppas jag hittar ner till vattnet bara.

    /Claes

  • evert

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 19:31

    Vi testar Torö baksidan imorgon och återrapporterar.

    Jag siktar på att vara där strax innan lunch!

  • pete

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 19:41

    Intressant med Torös baksida – har jag inte kört, men testar gärna söndag om proggen funkar. Beskriv gärna exakt var man parkerar o drar ut!

  • cottin

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 19:46

    Då ses vi där evert!
    Om jag skulle råka komma dit lite tidigare, kan du eller någon annan parkerings-situationen, om det finns några grund eller annat att tänka på? (Har aldrig varit söder om Gålö 🙂 )

    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  cottin.
  • evert

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 20:29

    Jag ska försöka komma dit till kl 11!

    Jag har bara varit en gång till Torö och var då i kärringviken. Baksidan verkar ligga längre norrut i en helt annan vik. Spoten finns på surfguide men helt utan instruktioner och saknas på FindWind. Så om någon har mer info skulle jag också tacksamt ta emot! 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 22:03

    Kärringviken funkar oxå bra på nordväst.

  • smurfolle

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 22:12

    ok toppen jag siktar på att va där kl 10, 10.30

  • smurfolle

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 22:54

    Som jag har förstått parkerar man på uddens parkering och bär ut grejerna genom skogen på en liten smal stig.. Eller hur??

    Attachment Image
  • smurfolle

    Medlem
    6 oktober, 2017 vid 08:05

    Jag har fått förhinder och kan inte åka ut idag..

  • evert

    Medlem
    6 oktober, 2017 vid 08:49

    Ah, trist.. men vägen till vattnet stämmer, man går mellan två stängsel på en stig ner till vattnet och sedan kan man som jag förstår vid nordvindar rigga precis där man kommer ner. Sen får man passa sig för två stensamlingar som ligger en bit norrut i vattnet som syns ovanför vattenytan.

    Ses där! Försöker komma senast kl 11!

  • smurfolle

    Medlem
    6 oktober, 2017 vid 09:33

    Nu löste det sig:) Jag kommer, e där 11, ses!

  • pete

    Medlem
    6 oktober, 2017 vid 11:41

    @smurfolle och @evert, parkeringen o vägen ni beskriver är ju de gamla vanliga för Kärringviken – jag är rätt säker på att det är en bit längre norrut folk brukar köra på nordväst (klart att det lär blåsa i K-viken oxå, jag är dock lite nojig till att man inte har något land i sikte förrän i Baltikum om man skulle krascha o driva iväg förbi Kolguskär).
    Nu ser ju söndagen ganska ocharmig ut vad gäller regn, så vi får se om det bättrar sig…

  • smurfolle

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 08:08

    Det blev en fin dag i Kärringviken igår, sol och bra tryck hela dan, körde 7 lite överriggat och dom andra 6 och 6.6 vilket verka funka bra. Vilka kommer imorn? Är det nån som provat att stiga i lite längre norrut, tänker just på det Pete säger, att åka ut genom sundet om nåt skulle paja.. Här på bilden ser det ju ut som att man kan åka ända fram till båda dom här ställena.. Eller är det privat väg? Får prova imorn het enkelt..

    Attachment Image
  • smurfolle

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 08:10

    eller här..

    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 11:37

    Hmmm… undrar vad som kommer att funka imorgon. Just nu verkar det ju bli NV, lutade åt NO igår på en del siter. Frågan är hur stark vind det kommer att bli, Klart.se är lite mer positiva än SMHI just nu.

    Har varit på Torö många gånger men aldrig på nordliga vindar, Kärringviken funkade bra alltså? Annars är jag också sugen på att testa Baksidan om man nu hittar ner dit.

    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  irieman.
    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  irieman.
Sida 56 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.