Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • gustav1980

    Medlem
    3 november, 2017 vid 09:17

    Ja, ska bli trevligt med Toröpremiär. Kustvädret på Smhi pratar om planande vindar, men tycker nog att söndagen ser starkare ut än lördagen.
    Vart går gränsen rent prognosmässigt för att det ska vara värt att åka?

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 november, 2017 vid 11:08

    Jag lurar på Björkvik med slalomgrejer i morgon runt lunch och ev Torö på Söndag. Angående vindprogg på Torö/Landsort så brukar det vara så att det proggen bör börja på 10 m/s annars tveksamt. Blåser det 10 på Landsort är det oftast oseglingbart på Stenstrand. Kolla Viva innan avfärd. Jag är ingen Toröguru men detta är min erfarenhet.

  • gustav1980

    Medlem
    3 november, 2017 vid 13:47

    Ah ok, tack för värdefulla tips!
    Men om man tänker sig kärringviken, är den lika prognoskrävande?
    Jag tänker att hela området är väl exponerat mot öppet hav och borde väl vara seglningsbart på en 7-10 m/s prognos. (Nu pratar vi såklart inte vågsegling med 4.2)

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 november, 2017 vid 14:43

    Jo visst är det exponerat mot öppet hav på Sydliga riktningar, men det brukar inte, av någon outgrundlig anledning hjälpa. K-viken funkar bäst på S-V. Då blir seglingssträckan längst. På Syd blir det inte mycket åka av då sundet där är ganska smalt.

  • sailortrash

    Medlem
    3 november, 2017 vid 15:39

    Tyvärr är det inte så lätt. Det är sant att vinden inte alltid kryper in mot stenstranden eller in i kärringviken, men ibland ligger vinden på stadiga 8-10 trots 4-6 prognoser…torö är helt enkelt riktigt knepigt. Har även vart där på 12-16 progg och vinden låg mellan 6-4 mestadels, med ngn enstaka timme med fullt ös..

  • sailortrash

    Medlem
    3 november, 2017 vid 15:41

    Jag åker bara till torö om det ör flera dagar med stark vind, få då är det relativ givet att vinden kommer ända in. Men jag har 12 mil enkel resa, annars hade jag åkt betydligt oftare

  • gustav1980

    Medlem
    3 november, 2017 vid 16:17

    Intressant! Men ok, tycker mig ändå se en 9-12 sv prognos för lördag fm vilket måste ge surf någonstans☺. Dalarö, Fituna och Björkvik har väl då alla potential. Ni med erfarenhet kan väl posta i tråden när det närmar sig så väljer jag spot efter stalltipsen 💛🖒

  • cottin

    Medlem
    3 november, 2017 vid 20:05

    Jag funderar på att hänga på till typ Björkvik. Men känns som förmiddag vore bättre än vid lunch på prognoser eller?

  • jiveman

    Medlem
    3 november, 2017 vid 21:22

    Hej!

    Efter att stämt av med Björkviksmannen nyligen har vi kommit fram till att det blir Torö från kl.10 i morron.
    Ropar till om det blir ändrade planer.

    /Claes

  • nikdan

    Medlem
    4 november, 2017 vid 08:20

    Åker till Torö nu 😀

  • sundheden

    Medlem
    4 november, 2017 vid 09:35

    Status-rapport:
    Är vid kärringviken nu och kollar. Ser ut att va sån riktning det ska va för k-viken. Gissar på 5.5 i byarna för mig som väger 75kg. Bräda vet jag inte, vill köra lilla 94 men får bog guppa ibland då.

    En kille som går upp nu har kört 5.7 – 103 liters sen det blev ljust, men det har dippat säger han. Han väger 15 mer än mig.

  • mrquality

    Medlem
    4 november, 2017 vid 14:33

    Hälsningar från Skåne! Idag blev Vitemölla Spot! Varm med 10 grader och sol 😊

    Attachment Image
  • evert

    Medlem
    4 november, 2017 vid 16:22

    Vilken fröjd det var att surfa idag jämfört med förra helgens iskalla, nordliga vindar! Idag kunde jag utan problem köra utan handskar, skönt!

    Härlig dag vid K-viken! Hoppas temperaturen och vindriktning står sig ett tag framöver! 🙂

  • evert

    Medlem
    4 november, 2017 vid 17:30

    Vad är det som gäller imorgon?

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    4 november, 2017 vid 18:04

    Tänkte prova Sandarna. Kanondag i K-viken idag! Blir nog inte lika bra i morgon på Syd.

Sida 70 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.