Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    8 november, 2017 vid 10:42

    Fasen vad otålig jag är. Skulle vänta med att bestämma dest till i kväll men jag känner mig som ett barn på julafton trots att jag vindsurfat i 35 år! Är jag ensam om det…..tror inte det. Det verkar luta åt K-viken i morgon f-m.

    -Sundheden! Fina bilder. Fick för mig att damma av några vingliga 80-tals Slamjibes som du lyckades fånga på bild. kul!

  • mexi_

    Medlem
    8 november, 2017 vid 11:49

    Grymma bilder, tack för att du tog dig tid.
    Alltid kul att se hur man står i jämförelse med hur man tror att man står 🙂

  • cottin

    Medlem
    8 november, 2017 vid 12:55

    Så himla kul med bilder 🙂 Tack Sundheden!!

    En sak ja la märke till på bilderna är att jag har rätt böjda ben jämfört med er andra. Ni som kan det här: kolla på bilden nedan, borde jag sträcka mer på benen? Ser nästan ut som jag sitter ner.

    Attachment Image
  • bjorkviksmannen

    Medlem
    8 november, 2017 vid 13:16

    Cottin! Jo på den bilden ser det ut som du sitter. Är det så du upplever din segling hela tiden så kanske du behöver trimma lite. En för lågt placerad bom bidrar lätt till en sittande seglingsställning men det är ju svårt för mig att avgöra på den bilden. Höj den om möjligt och sträck ut. Var dock följsam i ben o knän vid segling, speciellt i gipparna då en lägre tyngdpunkt är att föredra.

  • nikdan

    Medlem
    8 november, 2017 vid 14:52

    Tack för fina bilder @sundheden!!🤙Kul minnen från en riktigt bra surfdag!

  • evert

    Medlem
    8 november, 2017 vid 18:37

    Vilken tid siktar ni på att vara i k-viken?

    Man vaknar väl vid 5-snåret av all spänning inför dagen! 😅

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    8 november, 2017 vid 19:01

    Jag tänkte vänta ut alla som gillar bilköer så jag siktar på att vara där vid 10.30 ca.

  • sundheden

    Medlem
    8 november, 2017 vid 19:09

    Have fun you kids! Önskar jag kunde dra också… Vad jobbar ni med som kan sticka så mitt i veckan? Egenföretagare?

  • jiveman

    Medlem
    8 november, 2017 vid 20:10

    Hej!

    Jag är också där 10,30.
    Ja Stefan du måste starta något eget. Kan inte gå miste om så här mycket fin vind pågrund av
    en massa arbete…

    Syns, Claes

  • cottin

    Medlem
    8 november, 2017 vid 22:07

    Tack för tips @bjorkviksmannen! Ska testa nästa gång 🙂

  • gustav1980

    Medlem
    9 november, 2017 vid 08:25

    Återigen, tack för en supertrevlig surfhelg alla inblandade 🙂

    Gällande att böja på knäna. På just denna bild lutar hela riggen mer de andras och din bräda ser inte heller ut att ligga plant i vattnet. För mycket tryck på hälarna kanske?

  • cottin

    Medlem
    9 november, 2017 vid 11:18

    ok, tack Gustav! Tror du har rätt, kändes som för mycket bakvikt flera gånger under den dagen. Är tredje gången på 95l brädan, har bara seglat 120l som minst annars, så är säkert mycket som kan förbättras 🙂

    Så alltså: lite högre bom, rakare ben, rakare rigg och försök få brädan planare i vattnet. Så fort jag lagat fena och nos efter min grundstötning sist ska detta testas…

    • Detta svar ändrades 6 år, 5 månader sedan av  cottin.
    • Detta svar ändrades 6 år, 5 månader sedan av  cottin.
  • cottin

    Medlem
    9 november, 2017 vid 17:05

    Hoppas ni som kunde fick det bra idag 🙂
    Jag funderar på imorgon: lite svag prognos kanske men desto mer sol 🙂 SV 7-9 på Sandarna och 8-11 på Torö. Någon som går i liknande tankar?

  • mrquality

    Medlem
    9 november, 2017 vid 20:16

    @bjorkviksmannen du är inte ensam att känna som ett barn på julafton ahahah Jag väntar och längtar efter helg hela veckan för att kunna surfa lite. Fan vad sugen jag blir! Det räcker aldrig med vindsurfing, och jag har bara varit ute ungefär 60 gånger sen jag började förra året, alldeles för lite ahahaha Jag längtar nästa år, 6 månader på El Medano borde räcka för att lugna ner mig lite. @cottin jag började bara förra året och kan inte så mycket om böjda eller raka ben än så länge men jag tycker att du planade väldigt fint på Sandarna

  • evert

    Medlem
    9 november, 2017 vid 22:27

    Torö var väldigt blåsigt idag, jag var överriggad med 4.2. Svårt med 145 litersbräda, men det går..

    Ja, morgondagen, vad säger de vise, har den något att bjuda på. Och isåfall var?? Torö?

Sida 72 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.