Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • isaac

    Medlem
    14 november, 2017 vid 18:55

    Nån mer som funderar på Torö imorgon?

  • smurfolle

    Medlem
    14 november, 2017 vid 19:52

    jag funderade ev på baksidan, är inte riktigt redo för framsidan än, men som jag fattat det funkar inte baksidan/kärringviken särskilt bra på VSV som det är imorgon?

    • Detta svar ändrades 6 år, 5 månader sedan av  smurfolle.
  • smurfolle

    Medlem
    16 november, 2017 vid 11:40

    Jag funderar på att åka till Torö imorgon, är det nån annan som åker? Inte riktigt redo för framsidan men vad tror ni om att köra på VSV/V från Kärringviken? Nån som provat? Blir det lä eller för byigt pga öarna väster om? Man borde ju iaf kunna få bra vinkel för att hoppa om man kör ut genom sundet..?

    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    16 november, 2017 vid 13:40

    Skulle gärna dra till Torö imorgon men tror inte jag kommer loss.

    VSV/V vid Kärringviken är väl inte optimalt, bäst som sagt på SV/S och NV/N.

    Men testa Stenstranden, VSV/V där är ju perfekt, sideshore typ. Och då är det inte lika bökigt att ta sig ut heller. Klart bökigare när det är mer onshore och stora vågor.

    • Detta svar ändrades 6 år, 5 månader sedan av  irieman.
    • Detta svar ändrades 6 år, 5 månader sedan av  irieman.
  • cottin

    Medlem
    16 november, 2017 vid 15:04

    Jag går lite i samma tankar. Är något skadad men är väl inte så många chanser kvar i år…
    Hur duktig bör man vara för att kunna hantera stenstranden på VSV/V ? Om man kan vattenstarta men bara sätter 2 av 5 gippar, är man på gränsen då? 🙂

  • irieman

    Medlem
    16 november, 2017 vid 15:48

    Bra på att vattenstarta är ett krav skulle jag säga men sen beror det helt på vågornas storlek hur svårt det är att ta sig ut, man vill inte stå och vänta på stenbumlingarna för länge i brytet.

  • sundheden

    Medlem
    16 november, 2017 vid 16:11

    Med tanke på att vi var 4-5 personer som för snart 2 veckor sedan körde på Kärringvikens grynnor och pajade både brädor och fenor så tänkte jag bara lyfta fram dom lite tydligare.

    Jag har märkt ut de som vi körde på med knapptnålar på dessa bilder.
    Kollar ni sjökortet på Eniro så ser ni fler grynnor och synliga stenar kring Torö.

    De syns tillochmed på satelitbilder.

  • smurfolle

    Medlem
    16 november, 2017 vid 17:11

    Tack för info! Jag provar gärna om nån annan är på. Får se om det blir stenstrand eller Kärringviken. Skulle kunna va där vid 11. /Olof

    • Detta svar ändrades 6 år, 5 månader sedan av  smurfolle.
  • isaac

    Medlem
    16 november, 2017 vid 18:17

    Jag satsar på stenstrand imorgon bitti. Typ vid soluppgång. Ser ut att kunna bli bra!

  • mrquality

    Medlem
    16 november, 2017 vid 21:19

    Jag körde på K-viken för 3 veckor sedan med 20m/s och det var inte bästa upplevelse. Jag känner av halen pga det var fullt med stenar på botten. Annars NV funkar bra där och vågor är inte så stor. Nu laddar jag mig inför söndag. Ska det blåsa N, vilken Spot kan vara bra? Någon som ska surfa på Söndag?

  • cottin

    Medlem
    16 november, 2017 vid 22:05

    Jag skippar imorrn. Tidspressade vattenstarter mellan vågbryt innan stenbumlingar lät inte så lockande 🙂 Lycka till ni andra! Vore kul att höra en rapport om k-viken på VSV om någon testar.

  • smurfolle

    Medlem
    17 november, 2017 vid 07:47

    Jag åker ut och ger stenstranden ett försök. Tänkte ändå prova k-viken också om det är nån som är på. Siktar på att vara där 10.30

  • smurfolle

    Medlem
    17 november, 2017 vid 10:23

    Lite sen , där 11.30..

  • smurfolle

    Medlem
    17 november, 2017 vid 12:25

    På Torö, perfekt förhållanden att testa Torö för första gången, inte så stora vågor, Max 1,5 m och 5.3 vind.. Men jag e själv.. Är det nån som är påväg ut?

  • dr-masse

    Medlem
    17 november, 2017 vid 17:30

    Torö var grymt i morse, bästa vågseglingen där på ett bra tag för min del.

Sida 73 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.