Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • mrquality

    Medlem
    23 november, 2017 vid 18:20

    Hej! På lördag planerar surfa lite om vinden håller . Om ni skulle välja mellan Dalarö – Fituna och Kapellskär med en S-SV vind vilket skulle ni välja? Många erfarna surfare tycker att Fituna är en av bästa ställe i Stockholm men jämn vind.

  • mrquality

    Medlem
    23 november, 2017 vid 18:34

    I för sig Sandarna kan vara ett bra alternativ och man kan köra långa sträckor

  • evert

    Medlem
    23 november, 2017 vid 19:32

    Jag hade också funderingar på lördagen men prognosen har droppat väldigt mkt..

    Hur var Torö idag? Funderar på en tidig morgon där imorgon fredag, dvs ca kl 9.30… Det ska sjunka stadigt men enligt FindWind ligga runt 8-9 i medelvind. Fram till 13. Någon fler som går i samma tankar?

  • challgren

    Medlem
    23 november, 2017 vid 20:44

    Hur var Torö idag?

    Körde 5.0 och vågbräda i Kärringviken. Helt ok förhållanden. Varmt och skönt!

  • mrquality

    Medlem
    24 november, 2017 vid 18:15

    Med SV vind kärringviken fungerar eller bättre andra stället på Torö? Prognosen är inte som igår men jag tänker chansa och tar med mig min största segel 8.4. Torö verkar vara bättre än andra stället och om jag har tur kanske det blir 7m/s 8m/s. Det verkar vara ungefär samma vind överallt även om skulle köra 10-15 mil från Stockholm.

  • evert

    Medlem
    24 november, 2017 vid 22:29

    Torö idag var fint! Det droppade vid 13 men vid det laget var vi nöjda, vi tre som var där. Körde 6.0 och 2×6.2. Lite byigt i början men blev stadigare efter ett tag.

    Varmt och skönt, 2 av 3 struntade i handskarna! 😄

  • mrquality

    Medlem
    1 december, 2017 vid 19:12

    Någon som ska surfa imorgon? ?? Var?

  • mrquality

    Medlem
    1 december, 2017 vid 21:41

    Vet ni var ligger exakt Brevik (Åkesberg) spot? Nära till Breviksbadet?Parkering ligger direkt utanför stranden?

  • nikdan

    Medlem
    2 december, 2017 vid 09:32

    Ingen som åker till Torö idag?

  • dendrite

    Medlem
    2 december, 2017 vid 11:18

    Vet ni var ligger exakt Brevik (Åkesberg) spot? Nära till Breviksbadet?Parkering ligger direkt utanför stranden?

    Sök på Breviksbadet på google maps så kommer du rätt.

  • mrquality

    Medlem
    2 december, 2017 vid 11:22

    lite frisk luft idag ! Tack John jag hittade.

    Attachment Image
  • sundheden

    Medlem
    2 december, 2017 vid 14:51

    Det blev inget för mig idag, vaknade med gruvlig huvudvärk men tog mig ändå till Brevik och gjorde Dario Mr.Stoke himself lite sällskap.

    Skulle flugit med min DJI Mavic Pro men appen strular efter uppdatering till senaste iOS.

    Attachment Image
  • sundheden

    Medlem
    3 december, 2017 vid 10:16

    Fasen då… jag hade missat den dagens prognos för Torö helt och hållet!
    Landsort visar just nu 17.8 by / 15.5 medel, man kan dra 3 m/s minus Landsort typ.
    “Varmt och skönt” dessutom!
    Någon som är där?

  • sundheden

    Medlem
    3 december, 2017 vid 12:57

    [Jag råkade sätta fel datum i videon bara… så admin får gärna radera videon som säger 3 december så lägger jag upp en ny med korrekt datum, 2 december] Avdelning: petitesser

    En enkel liten video från igår då jag tittade till Dario/Mr.Quality vid Breviksbadet/Trälhavet.

    Även om vinden inte levererade så är vindsurfing alltid den bästa terapin och meditationen.
    Jag tycker det blev helt okej med tanke på att jag inte kunde se vart jag filmade eftersom DJI-appen inte ville fungera.

  • irieman

    Medlem
    3 december, 2017 vid 18:56

    Fasen då… jag hade missat den dagens prognos för Torö helt och hållet!
    Landsort visar just nu 17.8 by / 15.5 medel, man kan dra 3 m/s minus Landsort typ.
    “Varmt och skönt” dessutom!
    Någon som är där?

    Hade inte missat prognosen och hade planer på att dra till Torö men blev tyvärr inte av. Tror man hade behövt vara där tidigt, vinden skulle vrida och droppa av någon gång mellan 12 och 13. Det var säkert bra på förmiddagen kan jag tänka mig.

    Cool video med drönaren! Hur mycket vind klarar den, hade den klarat dagens 13-14 m/s? Förresten hur är det med fåglar och drönare? Man skulle ju kunna tänka sig att dom skulle kunna jaga iväg “inkräktare” ibland och det kan bli lite skador m m.

Sida 75 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.