Stockholm 2017

This topic has 1,151 svar, 91 deltagare, and was last updated 1 dag, 2 timmar sedan by Profilbild på MrQuality-MrStoke MrQuality-MrStoke.

• Författare
    Profilbild på IrieMan IrieMan 
    Deltagare

Fasen då… jag hade missat den dagens prognos för Torö helt och hållet!
    Landsort visar just nu 17.8 by / 15.5 medel, man kan dra 3 m/s minus Landsort typ.
    “Varmt och skönt” dessutom!
    Någon som är där?

Hade inte missat prognosen och hade planer på att dra till Torö men blev tyvärr inte av. Tror man hade behövt vara där tidigt, vinden skulle vrida och droppa av någon gång mellan 12 och 13. Det var säkert bra på förmiddagen kan jag tänka mig.

Cool video med drönaren! Hur mycket vind klarar den, hade den klarat dagens 13-14 m/s? Förresten hur är det med fåglar och drönare? Man skulle ju kunna tänka sig att dom skulle kunna jaga iväg “inkräktare” ibland och det kan bli lite skador m m.

Profilbild på MrQuality-MrStoke MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Igår var ute på Brevik med 6.7 sen riggade 8.4 för att försöka plana lite. Det blev lite planing i byar och vinden dog . Tack Stefan (Sundheden ) för alla fina bilder och video med drönaren.

Bilagor:

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Profilbild på Sundheden Sundheden 
    Deltagare

@irieman
    Tack, och nu när jag fått appen att fungera igen så jag faktiskt ser vad jag filmar så ska det blir ännu bättre nästa gång. =)
    Jag har då en DJI Mavic Pro och jag tror jag läst att den ska klara upp till 13m/s men jag har märkt den ger varningar redan vid ca.8m/s.
    Jag har vart upp och flugit vid 9 som mest och sist för en månad sen när vi var vid Torö Kärringviken var det ett par killar som körde foil och turades om att filmade varandra så hade jag fullt tryck i 5.5an i byarna… Så det var väl 13m/s kanske då?
    Jag la de märke till att grabbarnas Mavic jobbade extremt mot vinden, den lutade brant så att säga, men det gick.

Synd vintern kommer nu för jag är riktigt sugen på att filma mer!

Deltagare

@irieman
    Ja just ja, fåglar.
    På sommaren är det ganska vanligt att svalor attackerar drönaren, men jag tror de mest gör hotande utfall så att säga för att skrämma vad dom tror kanske är en rovfågel. Samma med en fiskmås en gång.
    Jag tror att när de kommer nära så kan de nog skrämmas av ljudet från drönaren. Jag har funderat på att köpa de nya mer tysta propellrarna men det kanske inte är helt bra med dom i alla situationer.

Profilbild på IrieMan IrieMan 
    Deltagare

@irieman
    Ja just ja, fåglar.
    På sommaren är det ganska vanligt att svalor attackerar drönaren, men jag tror de mest gör hotande utfall så att säga för att skrämma vad dom tror kanske är en rovfågel. Samma med en fiskmås en gång.
    Jag tror att när de kommer nära så kan de nog skrämmas av ljudet från drönaren. Jag har funderat på att köpa de nya mer tysta propellrarna men det kanske inte är helt bra med dom i alla situationer.

Ja, kan tänka mig att det kan bli lite konflikter ibland, en del fåglar är ju ganska kaxiga och bangar ju inte för att jaga iväg örnar t ex.

Är sugen på att köpa en drönare, har kollat lite på Airdog, är det liknade som DJI Mavic Pro? Använder du GoPro som kamera eller är det någon annan variant?

Deltagare

@irieman
    Jag känner inte till Airdog men DJI Mavic Pro har allt i ett så att säga men du använder din egna smartphone eller ipad eller liknande som skärm att se vad du filmar.
    Kameran är integrerad i Mavic, filmar 4K. Otroligt lätt att flyga, finns flera smarta program och funktioner som de kallar för “intelligent flight mode”. Den har så mycket funktioner och smarta inställningar att jag råder dig att verkligen kolla in den och videos. Skulle du köpa den så kommer du inte bli besviken.
    Har du som enda krav att den ska kunna flyga i stark vind, ja då finns det kanske bättre på marknaden i samma prisklass.

Deltagare

Nu är det låååångt till helgen så vad som helst kan hända men håll nu tummarna för att prognosen håller sig!

Deltagare

Har någon planer på att ta ledigt från jobbet på fredag för att kunna sticka ut på vattnet? Jag har funderingar på förmiddagen men inte bestämt mig för det eller vilken spot.

Profilbild på Micke_G Micke_G 
    Deltagare

Går i samma tankar. Fredag ser riktigt bra ut med sol oxå! Torö kanske?

Deltagare

Går i samma tankar. Fredag ser riktigt bra ut med sol oxå! Torö kanske?

Ser ut som det kan bli så. Dalarö funkar säkert också… har inte en repa efter en säsong på nya brädan men det kan nog asfalten vid vändplan där ordna 😄🤙

Deltagare

Dalarö ser bra ut imorgon också. Lite närmare också så kan jag sova hos tjejen i Haninge.
    Någon mer som har planer alls för imorgon fredag?

Torö

Dalarö

Profilbild på Mick Mick 
    Deltagare

Jag tänkte köra Dalarö efter lunch. Blir vi fler?

Profilbild på Micke_G Micke_G 
    Deltagare

Jag tänkte köra Dalarö efter lunch. Blir vi fler?

Jag är där från 11.30 🙂

Deltagare

Jag och Tim från Sthlm Surf Mafia var vid Dalarö från 7:40, var ut på vattnet vid 9, vände efter 50 meter med 5.5 och åkte in igen och rigga ner till 4.7. Sen vart det full ös med den i 2 timmar. Överriggad i byarna och hade kunnat köra 4.2 då, vid 10 ökade det ytterligare för att sen bli mer byigt.
    Lämnade 11:40 för att jobba EM. 😊
    Mätte för övrigt till 5.8 grader i vattnet.
    Vindpeak enligt mätaren 16.5m/s vid tio-tiden.

Bilagor:

Bilagor:
    Profilbild på sailortrash sailortrash 
    Deltagare

Bra pepp!

Inte så farligt i vattnet alltså..kanske finns hopp till julledigheten då..

Visar 15 inlägg - 1,126 till 1,140 (av 1,152 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2017 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Logga in med dina uppgifter

eller    

Forgot your details?

Create Account