Stockholm 2017

This topic has 1,183 svar, 91 deltagare, and was last updated 1 year, 8 months sedan by  sailortrash.

• Författare
     Mick 
    Deltagare

Jag kör på Dalarö mellan 10-13 imorgon (onsdag 27e) Någon som gör mig sällskap?

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Någon som ska surfa imorgon(28:e december) ? Jag kör fm Sandarna, Dalarö, eller Torö.

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Det blir Sandarna för mig idag det verkar blåsa 10-12 m/s. Kl 8.30 är redan där.

Bilagor:

Bilagor:
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Open Water!!!😉 Lite choppig idag

Bilagor:

Bilagor:
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Kul att det i Stockholm samtidigt är säsong för hårt och mjukt vatten. Norr om stan är issäsongen igång sedan ett par veckor på Valloxen, Fysingen, Vallentunasjön och Ullna.

Goose 
    Deltagare

MR Q; Vad kör du med för dräkt i denna kyla? Och klarar den att hålla värmen om man hamnar i vattnet en längre tid?

• Det här svaret redigerades 1 year, 8 months sedan av  Goose.
     sailortrash 
    Deltagare

Kul att det i Stockholm samtidigt är säsong för hårt och mjukt vatten. Norr om stan är issäsongen igång sedan ett par veckor på Valloxen, Fysingen, Vallentunasjön och Ullna.

lugn, ni kommer hamna i plurret. Det är ju knappt minusgrader på natten. Isen ser ju ut som bräckligt knäckebrö på de där sjöarna…stannat på land!

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     John 
    Deltagare

En kort film från Torö igår. Vi var tre vindsurfare och 4-5 kitare på plats. Inte så farligt kallt i vattnet, hade mer problem med trötta underarmar än kylan, blir väl så när man inte surfat på ett par månader…

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

@goose den här törrdräckt har jag:
    http://www.surfspot.se/torrdrakt-mystic-force-dry-suit.html
    Jag tycker att är väldigt bra och skönt, med underställ och fleece klader blir den son en kamin 😁😀 Jag är en varm person och kör året runt och har ignen problem med kyla alls speciellt om det är + grader men det är skönt att vara helt törr efter en helt dagen på vatten. @dendrite fin video! Blåste bra? Idag var det lite lurigt på Sandarna, det känns som det blåste mycket men när jag var i vattnet planade bara i byar , visade att det skulle blåsa SO (SMHI)men enligt min kompass visade att det blåste SSV istället. Det var vågigt och svårt att komma ut från viken men det blev ändå några timmar vindsurfing . Nu får vi vänta nästa år 😀😊

John 
    Deltagare

@mrquality viva-mätaren visade 12-13 i medelvind vid landsort men det var lite mindre inne i viken, funkade ok med 4.7 för mig!

Herr Pelegrin 
    Deltagare

lugn, ni kommer hamna i plurret. Det är ju knappt minusgrader på natten. Isen ser ju ut som bräckligt knäckebrö på de där sjöarna…stannat på land!

Jo, tack. Vi är uppdaterade genom div FB-grupper (och “viss iskunskap”) men i förrgår var det kanon på Fysingen innan den blev kexchoklad dagen efter. Runt 10 isjakter, några kitare och fem brädor.

• Det här svaret redigerades 1 year, 8 months sedan av  Herr Pelegrin.
     sailortrash 
    Deltagare

Jo, tack. Vi är uppdaterade genom div FB-grupper (och “viss iskunskap”) men i förrgår var det kanon på Fysingen innan den blev kexchoklad dagen efter. Runt 10 isjakter, några kitare och fem brädor.

Större risk än bitcoin

sailortrash 
    Deltagare
     sailortrash 
    Deltagare

Detta med en ”siffra” på mastens böjkurva är relativt nytt, och ännu inte ngn standard vad jag vet. Dessutom har jag aldrig sett en siffra på seglets böjkurva (luff) så oavsett får man chansa om man inte mäter den själv enligt IMCS formeln.

Antagligen är det svårt att masstillverka master som alla har böjkurva ”12” utan de varierar för mkt helt enkelt.

Visar 14 inlägg - 1,171 till 1,184 (av 1,184 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account