Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

  • brutus

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 14:57

    GRYM vinkel på filmen! 🙂 bästa det-känns-som-jag-är-med-o-surfar-feeling.
    Kan du slänga upp några bilder på konstruktionen av “stativet”? eller har jag missat den tråden?
    Aloha!

  • stoorfaen

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 08:57

    Det finns rätt mycket kul varianter på go pro fästen i http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=80799&highlight=f%E4sten. Där finns lite bilder på stativet som jag byggt! 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 augusti, 2012 vid 17:33

    Tittade lite på prognoserna närmaste dagarna. Man kan bli deprimerad för mindre…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 augusti, 2012 vid 16:47

    Tisdag den 14:e aug – Stundtals härligt drag med 7.6 i näst intill plattvatten i den ostliga vinden!

  • stoorfaen

    Medlem
    14 augusti, 2012 vid 20:21

    Utvalda i RBS hade en fin formula kvällstur på runt 24 distans med öl-paus på Fejans krog!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 augusti, 2012 vid 18:25

    Perfekt med ölpaus denna fina dag! Fejan har jag inte besökt sedan jag var där på seglarläger med J 10-or när jag var 12 år på sextiotalet.

    Ni fick säkert planing med Formula även på onsdagen, även om det inte drog på lika bra som dagen innan. På onsdagseftermiddagen hade jag hade jämna 5 m/s och planing i ostligt plattvatten med 9.2.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 augusti, 2012 vid 10:18

    To-fre – Bleke med kalasväder men ingen surfing. Utsidan av Utö låg nära nog som ett salsgolv!

    Lö – Det verkar vara runt 7 m/s V-SV i ytterskärgården och 5-6 m/s längre in. Det kan vara värt ett försök för de som har abstinens!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 09:04

    Sö – Med 8-10 i ytterskärgården tycker man det borde kunna räcka till. På morgonen drog det på rätt bra i innerskärgården men det har mattats av rejält. Hoppas ändå söndag blir bättre än lördag, då den lilla planingsvind som var dog ut.

  • tsurf

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 09:42
    stoorfaen;694628 wrote:
    Kapellskär i Mässingen – YouTube

    Det har varit en rätt stadig uppslutning i Kapellskär i tisdags och torsdags denna veckan med allt från under 5.0 segling till mer normala 7-9 m/s. Jag tippar på att det varit relativt bra klös jämfört med resten av Stockholm.

    För övrigt så har vi numera ett rundningsmärke i form av en Fairline Squadron 58 som sjönk efter att ha gått på grund precis utanför klubben.

    Vilken strl på AB Pluss brädan?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 15:07

    Söndag – Äntligen! Fullt drag och stundtals överriggad med 7.6! Hoppas fler fick chansen!

  • htn

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 16:59

    Närlunda, Vi var fyra som var ute nu på em. Slalom/Freeride med ganska stora segel fick fina planingsrepor emellanåt. Själv (78kg) körde jag 100l Skate (tack till Dude här på konfen) + 5.9. Lite optimistiskt för dagen kanske (kraftigt abstinens, var bara tvungen att komma ut på vattnet) men fick till lite planing i några “byar”:smile:

  • svenne

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 17:50
    HTN;695886 wrote:
    Närlunda, Vi var fyra som var ute nu på em. Slalom/Freeride med ganska stora segel fick fina planingsrepor emellanåt. Själv (78kg) körde jag 100l Skate (tack till Dude här på konfen) + 5.9. Lite optimistiskt för dagen kanske (kraftigt abstinens, var bara tvungen att komma ut på vattnet) men fick till lite planing i några “byar”:smile:

    Satt å funderade på’t, men näe. 🙂

  • stoorfaen

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 19:30
    TSURF;695854 wrote:
    Vilken strl på AB Pluss brädan?

    Det är en 68 bred tror jag, 110 liters.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 18:03

    Söndag – På södra Muskö dundrade åskan mitt på dagen men efter det värsta regnet var det stundtals ok vid Bruket. Andra gången med med rigg runt 6.5 för säsongen men det var ingen riktig hit och det blev rätt mycket plöja. Det höll bara i vissa byar då det kunde tuta på ordentligt. Vinden vred rätt mycket mot ost ett tag och falnade sedan. Mycket byigt och knepig segling med rätt mycket dopp.

  • levieux

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 11:02

    Är tillbaka i Stockholm vid 15:30-16:00.

    Vem seglar var?

    Helst norr om stan och platt,slalomvatten.

Sida 2 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.