Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

  • ubaten

    Medlem
    16 september, 2012 vid 16:49

    Dalarö levererade 45 minuters planing idag

  • svenne

    Medlem
    16 september, 2012 vid 17:01
    oscarlj;698734 wrote:
    Härligt. Ska snabba upp det planerade fikat då jag hinner ut 😉

    Du skulle ha gjort tvärtom, för när molnen flakade ut var det bara 8.0 som planade. Då åkte jag och fikade. 🙂

  • oscarlj

    Medlem
    16 september, 2012 vid 17:15
    Svenne;698759 wrote:
    Du skulle ha gjort tvärtom, för när molnen flakade ut var det bara 8.0 som planade. Då åkte jag och fikade. 🙂

    ja, tyvärr….

  • jr555se

    Medlem
    16 september, 2012 vid 18:49

    du skulle kollat spotguiden oscarlj, munkholmen förvånade och jag(mfl) ångrade att jag(vi) inte hade med mindre brädor även om det gick bättre för dem än mig..

    Jag med lagårdsdörr Kändes aningens svårkörbart och jag fegade mest på stranden istället(har inte balls of steel) efter en provrepa som passagerare. sen stängdes det av vid 13 kanske.. och 9.8:an hade suttit fint
    F’n… att det aldrig kan vara Lagom..

    edit. såg nu att du jobbade.. Trist.. men det kommer la fler gånger

    -johan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 september, 2012 vid 09:50

    Söndag 23/9 – Nordan ser ut att leverera i södra innerskärgården o prognosen tyder ju på att den ska öka något! Borde bli helt ok!

  • fblom

    Medlem
    23 september, 2012 vid 10:16

    Vart åker man på nordan runt stockholmstrakten om man har slalomprylar?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 september, 2012 vid 14:21

    Det gick väl knappast att bli besviken denna söndag! Vilken kalasdag! Fullt drag i 7.6 större delen av eftermiddagen och det hade säkert gått att köra mindre.

  • hanlar

    Medlem
    23 september, 2012 vid 16:59

    Körde 6.2 å 5.3 i 3 timmar vid sandvikens brygga. Riktigt bra drag stundtals.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 september, 2012 vid 08:58

    Sö 30:e kl 10.40 – Från bleke på morgonen börjar västvinden ta sig i södra skärgården och det vajar lätt i talltopparna.

    Kollade Mysigen vid 12.00 men det var bara ett par m/s. Horsan kanske som bäst 4 m/s.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 oktober, 2012 vid 09:35

    Lördag 6:e okt – Det ser väl helt ok ut när västvinden ökar under förmiddagen. Dessutom skiner solen – bara ut och köra!

  • malteaserr

    Medlem
    6 oktober, 2012 vid 09:46
    Herr Pelegrin;700508 wrote:
    Lördag 6:e okt – Det ser väl helt ok ut när västvinden ökar under förmiddagen. Dessutom skiner solen – bara ut och köra!

    yep åker till årsta havsbad snart, hoppas på VSV lite senare idag.
    hmm eller fan beslutsångest. Svenne! blåser det på närlunda??

    Ute och rekar lite. Står vid Almåsa konferensgård. Här går det gäss, solen skiner och det skulle funka med 6.0 typ

    13.46 årsta havsbad nu. Sämre här. För mycket väst.

  • jps

    Medlem
    6 oktober, 2012 vid 13:44

    Passerade Närlunda på min cykeltur för ett par timmar sedan. Såg ut att blåsa ganska bra. Minsta två segel på vattnet.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 oktober, 2012 vid 16:49

    Malteaserr – Jag tror inte det var riktningen (väst) det var fel på utan att vinden stundtals inte räckte till. Vi var ute fyra man på Horsfjärden och på södra delen drog det till och från på rätt ok, åtminstone så det räckte till 500-metersrepor. Tyvärr dog vinden till och från. Som bäst blåste det max 6-7 m/s med en grundvind på kanske 3-5.

  • henryk

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 14:18

    Körde Närlunda med 9,5, 11:30 -13:30 ca – bra tryck, skönt med sol… 🙂 Stora prylar, men vad gör man…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 14:40

    Henryk – Det är väl inget fel med stora prylar en vacker höstdag! Hur många dagar har inte stockholmsgrabbarna med 100-litersbrädor och 6.5 väntat på att få windsurfa i år? Söndagen var för övrigt lite bättre än lördagen men jag saknade ändå mitt 9.2. Det gick att få en hel del ok repor med 7.6 även om vinden var märklig – pump, vindhål, pump, vindhål … och så där höll det på under de tre timmar jag var ute.

Sida 8 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.