Stockholm månd 10/9

This topic has 10 svar, 8 deltagare, and was last updated 7 years, 6 months sedan by  vindsokaren.

• Författare
     Electric 
    Deltagare

Jag drar till Fituna nu kl 12. Möjligen en chansning, men …

/Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

hanlar 
    Deltagare

Tror inte det är nån chansning. Jag ansluter efter 3.

henryk 
    Deltagare

På g…

TSURF 
    Deltagare

Blåser det? Var ute vid Solsidan där blåste det ca5m/s.

oscarlj 
    Deltagare
     pete 
    Deltagare

Packade bilen och drog glad i hågen mot nystart i Fituna. Men vid Haninge såg jag ett jätteregnområde i sydväst, så efter lite snabba väderkollar i farten med Landsort typ 3 m/s blev det en 360 i Biltema-rondellen och hemjobb istället. Kanske bättre tur imorrn… blev det nåt för er som var där?

/Peter

Electric 
    Deltagare
    pete;698021 wrote:
    Packade bilen och drog glad i hågen mot nystart i Fituna. Men vid Haninge såg jag ett jätteregnområde i sydväst, så efter lite snabba väderkollar i farten med Landsort typ 3 m/s blev det en 360 i Biltema-rondellen och hemjobb istället. Kanske bättre tur imorrn… blev det nåt för er som var där?

Det var lika bra att du vände. Visserligen körde en person med 9 kvm o 132 l bräda en timme med fullplaning ca kl 14-15, medan jag och en annan med ca 7.4 kvm fick en schysst halvtimme. Sedan blev det inte mer, med undantag av en blåsig kvart (och då var det kul!) när regnområdet närmade sig. Det blev inte så mycket regn, däremot la vinden av.

I morgon? Tja, kanske …

/Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

TSURF 
    Deltagare

Verkar som hela veckan blir kasst förutom fredag men då blir det ordentligt med regn.

malteaserr 
    Deltagare
    TSURF;698033 wrote:
    Verkar som hela veckan blir kasst förutom fredag men då blir det ordentligt med regn.

Är det någon som är ute nu? Jag funderar på en kvällssurf på baggenfjärden om det blåser förstås.

vindsokaren 
    Deltagare
    TSURF;698033 wrote:

Regn? Bara det blir kuling.käkar gröt nu varje dag för urladdning på fredag.
    Torö vore ju något,men det får duga att skutta runt på Årsta havsbad på fre.
    Vågorna får dock gärna komma till Gotland senare.

vindsokaren 
    Deltagare

Hade ju kul där sist:
    Windsurfing in Ã…rsta havsbad – YouTube

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account