Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm NV på fredag, VAR?

  • electric

    Medlem
    8 september, 2006 vid 16:22

    Rapport från Sandvikens brygga:
    Perfekta förhållanden för stället: Jag körde 4.5 kvm (mitt minsta segel) i NV 15 – 20 (i byarna) från 11 till kl 15 (då vinden plötsligt avtog). Jag var givetvis tidvis ganska överriggad – men vad gör det när man får köra! Vågorna var bland de största jag varit med om där.
    Märkligt nog var vi bara två surfare där …

  • goose

    Medlem
    8 september, 2006 vid 17:55

    Jag var den andra surfaren vid Sandvikens Brygga (körde 09:00-12:05). Toktryck i 4.7 och JP RWW76, kunde lungt ha kört 4.0 om jag haft seglet med mig….SMHI sa max 11m/s…. Fantastisk bra med branta, höga och långa vågor, gick lungt att köra lite backside och ibland frontside! Hård jämn vind med toppar av pungmycket vind! Mälaren rockar fett vid styv kuling! Helt obegripligt att ingen annan var där än vi två! Klart bästa stället söder om Stockholm vid NV!

  • bjornen

    Medlem
    8 september, 2006 vid 19:42

    Hur hittar man till sandvikens brygga ? Ligger det vid färjeläget över till mörkö ?

  • argulander

    Medlem
    8 september, 2006 vid 19:53
    Bjornen wrote:
    Hur hittar man till sandvikens brygga ? Ligger det vid färjeläget över till mörkö ?
    Nej, det ligger avsevärt norr om detta på södra Björkfjärden, åk från Sth genom Södertälje mot Enhörna kolla eniro kartor tex. Klas http://kartor.eniro.se/query?mop=mc&what=map&mapstate=1%3B1562200%3B6899163&map.x=257&map.y=283
  • bjornen

    Medlem
    8 september, 2006 vid 20:10

    Så om jag har förstått rätt så ligger det där sandviksvägen tar slut och utanför ligger slandön ?

  • calle

    Medlem
    8 september, 2006 vid 20:14

    Om det gick!!!
    Min roligaste dag i sverige nånsin tror jag (jag är en ståckholmare som åker ut i landet alldeles för sällan så det säger kanske inte så mycket men …), perfekt sideshore, stora vågor som bröt bra och det var fantastiskt lätt att rida frontside!!
    Men dåligt med vind där man hoppar i, svårt att ta sig ut.
    Egentligen finns det bara en dålig sak med den här dan och det är min fysik, jag måste gå mer till gymmet 🙂

    Mvh Calle
    PS Vart tog alla vägen, vi var 6 st på revet som mest?!??

  • boman

    Medlem
    8 september, 2006 vid 20:15

    salnö på eftermiddagen var sjukt läckert, vilka set som rullade in utanför revet, stort som f-n och side hore. tyvärr riktigt svårt att ta sig ut och avtagande vind

    Bästa dan på salnö någonsin!?

  • goose

    Medlem
    8 september, 2006 vid 20:25
    Bjornen wrote:
    Så om jag har förstått rätt så ligger det där sandviksvägen tar slut och utanför ligger slandön ?

    Stämmer bra. Det är bara att följa vägen tills du kommer till bryggan. Går inte att missa. Första gången jag surfade där var i tisdags, hittade direkt. Idag var en kanondag så jag har hittat en för mig en riktigt bra ny spot! Att komma i vattnet är enkelt, enklast ca 20 m till vänster om bryggan, som ligger några meter från vägen.

  • bjornen

    Medlem
    8 september, 2006 vid 20:31
    Goose wrote:
    Bjornen wrote:
    Så om jag har förstått rätt så ligger det där sandviksvägen tar slut och utanför ligger slandön ?

    Stämmer bra. Det är bara att följa vägen tills du kommer till bryggan. Går inte att missa. Första gången jag surfade där var i tisdags, hittade direkt. Idag var en kanondag så jag har hittat en för mig en riktigt bra ny spot! Att komma i vattnet är enkelt, enklast ca 20 m till vänster om bryggan, som ligger några meter från vägen.

    Tack för beskrivningen. Jag kanske ska testa det i morgon.

  • ozman

    Medlem
    8 september, 2006 vid 20:33

    Jag har ibland undrat hur det skulle funka i fall man gick i vid fiskelägret strax norr om stranden och simmar ut en bit med brädan. Då skulle man åtminstone slippa risken att krossa grejer i brytet vid stranden! Fast det är möjligt att de boende inte uppskattar det

  • steffo

    Medlem
    8 september, 2006 vid 20:35

    Bästa jag har sett av Salnö, någonsin.

  • rasmus_w

    Medlem
    9 september, 2006 vid 22:41

    Här seglades det med toktryck i 9,7 på Görväln. Eller, utanför Görvälnsbadet var det lite si och så med vinden, men jag seglade över till Bolinderstrand och där var det toktryck. Jag blev påmind om vad lite trim kan göra, 2 cm framflyttad mastfot ändrade seglingen från “Hjälp, släpp av mig”, till “Faster baby, faster!”.

    Ska man vara lite neggo så kan man väl säga att segling med stora formulasegel antagligen inte direkt påskyndar läkningen av diskbråcket jag fick i mitten av augusti.

  • pete

    Medlem
    11 september, 2006 vid 08:29

    Åkte till Åland på pojkfotboll i fredags, Grisslehamn-Eckerö med Eckerölinjen. Det var bland de häftigaste slörar jag har gjort… Ålands hav var inte att leka med. Turerna efter våran ställdes visst in; det var nog rätt bra – tillåme serveringspersonalen såg sjösjuk ut där de ramlade omkring bland krossade ölsejdlar och utspillda räkmackor.

    Men jag kan ju inte neka till att man var ganska surfsugen…

    /Peter

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm NV på fredag, VAR?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.