Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm tisdag 4/9

  • Stockholm tisdag 4/9

    Publicerad av electric på 3 september, 2012 vid 21:42

    Ganska lovande utsikter för tisdag d 4/9, om man säger så. I alla fall för eftermiddagen. För oss Södertäljesurfare står valet mellan Fituna och Farstanäs. Fituna om det är S-SV men Farstanäs om det är “risk” för VSV eller däröver. Jag tror (och hoppas) på Fituna – men middagens prognos får avgöra.

    /Lars

    (Jag startar den här tråden mest för att bryta den “gamla” tråden “Stockholm idag?”, som aldrig tycks ta slut. Och kan vi inte försöka ange datum i rubriken i fortsättningen. Det blir liksom lite redigare då … ).

    electric svarade 11 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • intrepid

    Medlem
    4 september, 2012 vid 08:43

    Och vi som inte orkar ta oss igenom stan ; var är det bäst norr om sthlm på SV ??

  • pete

    Medlem
    4 september, 2012 vid 09:17

    Det blir nog Dalarö “efter” jobbet i em/kväll. Jag är väldigt sugen på Fitunapremiär, men den får vänta lite: kortare väg för mig till Dalarö plus att vinden verkar ligga mer västerut till en början, iallafall enligt klart.se. Bra uppvärmning inför Torö imorrn!!??

  • electric

    Medlem
    4 september, 2012 vid 11:58

    Jag och en till drar till Fituna nu … är där från ca 14.30.

    /Lars

  • streamside

    Medlem
    4 september, 2012 vid 12:33

    Sitter också inne i stan och funderar på att dra ut i eftermiddag, men det är dock lite långt till Fituna. Kan stranden vid Ekerö funka idag?

  • ath

    Medlem
    4 september, 2012 vid 12:58

    Någon till Björkvik?

  • electric

    Medlem
    4 september, 2012 vid 18:18

    Prognosen höll inte betr Fituna. Dock fick vi som tagit oss till Fituna på e.m. i alla fall en timmes OK vind från SV som gav planing med segel 6.2-7.8. Sen avtog vinden.

    Hur som helst var det härligt att få se hela 6 segel samtidigt på fjärden. Det låter ju inte så mycket, men det är fler än någon gång sedan avstängningen av vägen till Fituna i oktober förra året. Och fler lär det bli till nästa gång det är bra prognos. F n är det ca 40 medlemmar i Södertörns surfklubb som har tillstånd att passera vägbommen.

    /Lars

  • grrrr

    Medlem
    4 september, 2012 vid 20:13

    Vinden kom tillbaka!
    Jag är nöjd…

    Full fart i Björkvik (för min del) mellan 18 och 19:30. I slutet blev det lite för mycket vind och solen gick ner.
    En bra tisdagkväll i september helt enkellt!

    GRRRR!

  • electric

    Medlem
    4 september, 2012 vid 22:55
    Grrrr;697392 wrote:
    Vinden kom tillbaka!
    Jag är nöjd…

    Full fart i Björkvik (för min del) mellan 18 och 19:30. I slutet blev det lite för mycket vind och solen gick ner.
    En bra tisdagkväll i september helt enkellt!

    GRRRR!

    Ja, man borde väl stannat i Fituna ett tag ty vinden kom nog tillbaka även där framåt kvällen. När jag kom hem noterade jag att det började dra i träden ordentligt. Hade ju varit schysst att få nån timme till.

    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm tisdag 4/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.