Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing straps/bindn…

  • straps/bindn…

    Publicerad av john-2 på 26 mars, 2009 vid 15:38

    Tja, nån som har förslag på goa straps? Bytte precis mina gamla cabrinha straps mot syncen, tyckte inte att man satt så bra fast i dom gamla. Att fötterna sitter bra i bidn är ju liksom a och o för att man ska våga ladda. Wake:a och åka snöbräda gör man ju inte med ett par glappiga bindningar. Syncen är riktigt goa, men knappt att man får plats när man kör med flera mm neopren på fötterna.

    matthias svarade 15 år sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • johanw

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 15:52

    Liquidforce har sjukt bra stropkit och bindningar!! kolla http://www.flat3.se/produkter/bindningar

  • matthias

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 15:53

    Fetaste hittar du hos mig på http://www.flat3.se

  • skotten

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 16:19

    it is true… wait a fucking minute.. its snowing outside… I was surfing in sunshine this morning??

  • hbgkitare

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 16:39

    Säger bara LF! Byter aldrig mina LF Luxery mot något annat!

  • debkausf

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 16:44

    @Joh@n 537307 wrote:

    Tja, nån som har förslag på goa straps? Bytte precis mina gamla cabrinha straps mot syncen, tyckte inte att man satt så bra fast i dom gamla. Att fötterna sitter bra i bidn är ju liksom a och o för att man ska våga ladda. Wake:a och åka snöbräda gör man ju inte med ett par glappiga bindningar. Syncen är riktigt goa, men knappt att man får plats när man kör med flera mm neopren på fötterna.

    Har du testat o släppa snörningen ordenligt och dra åt snörningen nerifrån o upp med foten i ? Blev bra för mig iaf.

  • gadget

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 18:16

    LF Comp straps + hälstroppar is da shitz…
    Men finns det verkligen inte bindningar som väger lika lite som pads och straps?

  • john-2

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 18:34
    debkåusf;537333 wrote:
    Har du testat o släppa snörningen ordenligt och dra åt snörningen nerifrån o upp med foten i ? Blev bra för mig iaf.

    Släppte och drog som en tok, fortfarande tight. Blev arg. :laugh:

    Sket i det och tog fram wakeskaten istället. Kanske borde testa liquid, snygga grejer.

  • john-2

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 18:42
    debkåusf;537333 wrote:
    Har du testat o släppa snörningen ordenligt och dra åt snörningen nerifrån o upp med foten i ? Blev bra för mig iaf.

    Släppte och drog som en tok, fortfarande tight. Blev arg. :laugh: Sket i det och tog fram wakeskaten istället.

    Blir ju snart varmt i vattnet så man kan ju stå ut med dom gamla tills dess. Fast liquid gör ju riktigt snygga grejer…

  • mjersen

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 19:04

    finns väl bara lf?

  • johanw

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 19:20

    @mjersen 537375 wrote:

    finns väl bara lf?

    nä de finns LF oxå!

  • hengo

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 20:01

    @Joh@n 537307 wrote:

    Tja, nån som har förslag på goa straps? Bytte precis mina gamla cabrinha straps mot syncen, tyckte inte att man satt så bra fast i dom gamla. Att fötterna sitter bra i bidn är ju liksom a och o för att man ska våga ladda. Wake:a och åka snöbräda gör man ju inte med ett par glappiga bindningar. Syncen är riktigt goa, men knappt att man får plats när man kör med flera mm neopren på fötterna.

    med den fina inställningen låter det som att du skulle behöva ett par riktiga bindningar! 🙂

    Gadget, nja det är nog svårt. Men vad spelar det för roll? Lite extra vikt mår allas stil sjukt bra av! Det hejdar en från att sätta trick som man inte “ska” sätta innan man har tillräckligt bra teknik å flow. Då svider de inte lika mycket i ögonen å kolla på kite 😉

    synergy är sjukt lätt, torr iaf. inte testat “blöt” än.

  • johnk

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 09:07

    Beställde ett par escalade 08 idag. Hoppas de är najs. En 09 WLF COMP också 😀

  • matthias

    Medlem
    29 mars, 2009 vid 20:16

    eee, hörde jag någon säga L-l-l-l-liiquid F-f-force?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing straps/bindn…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.