Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stubbster eller Hammerhead?

  • tws

    Medlem
    27 november, 2014 vid 22:31

    Både Brandman, Fanatic, Stone har kopierer ‘Supermann 2004’ fra Jæren Wave. Proof custom waveline 84L (Bjørn’s) med modifisert nose og tail og dermed paralelle rails. Tailen med vinkel for vulcan. Brukte brettet under Jæren-Wave. Skulle satt på trusters. Angrer. Går i kjellern og tar et bilde av den. Hiphopper tagget supermanlogo-piece, derav “supermann”.

    // Thomas

    OK, done. det gikk ikke å slette bilder.

  • tws

    Medlem
    27 november, 2014 vid 22:35

    Forøvrig har dere fortsatt trapesen for høyt hele gjengen.

  • challgren

    Medlem
    27 november, 2014 vid 23:43

    @Svenne 729417 wrote:

    Attityd mot vad? Att andras projekt är Open Source per default? Låt Brandis bestämma det i sånt fall.

    Det var nog inte det som menades och jag kan nog svänga förbi och fotografera Tompas bräda och lägga ut bilder utan att han bölar…men du kanske känner honom och hans åsikter bättre?

  • svenne

    Medlem
    28 november, 2014 vid 01:41

    @challgren 729436 wrote:

    Det var nog inte det som menades och jag kan nog svänga förbi och fotografera Tompas bräda och lägga ut bilder utan att han bölar…men du kanske känner honom och hans åsikter bättre?

    Så vad är du ute efter? Om det var någons kommentar som var tyken så luktar din mer än min. Om du är bättre polare med honom än mig är helt ointressant, men du få gärna vara bättre kompis med honom om det är viktigt. Sväng gärna förbi honom och ta bilder, jag bad honom lägga upp bilder redan i somras och gissa vad. Han sa nej.

  • dr-masse

    Medlem
    28 november, 2014 vid 08:38

    Jä, jä. Sabba nu inte den här fina tråden, boys. Och ni har bägge selen för högt, dessutom. :santa:

    Tomas bräda verkar helt grym och efter hans senaste justering av fenor och smalare häck verkar den funka bättre än någonsin. Mest intressant tycker jag själv att kanterna är, men även fenorna (de lite djupare versionen) är ju rättså rejält annorlunda mot vad vi brukar ha under våra brädor.

    Roligare utan bilder, så får folk fantisera vilt om den numera närmast mytiska brandmansplankan…

    Och alla som skriver “det har gjorts förr” har såklart rätt. Allt har gjorts förr. “Öh, cloud e ju bara terminaler och stordatorer igen”. “Zalando e ju samma sak som boo.com”. “Tomas bräda byggdes redan 1988 av Craig Hoyleschter von Waltze i en ananasbil på Maui”. Men timing i förhållande till förutsättningar är minst lika viktigt. Och nya saker är ju ofta de som samlar ihop olika tankar på ett annorlunda sätt. Vilket jag tycker Tomas verkar ha gjort på ett riktigt intressant sätt med sin planka.

  • pgvirtual

    Medlem
    28 november, 2014 vid 09:02

    I stället för att undra om Tomo vill lägga ut bilder på sina skapelser är det väl enklare att gå till hans hemsida och titta på dem: http://tomosurfboards.com/

    Men kanske han har ännu en designgeneration som inte finns på hemsidan!

  • ola-h

    Medlem
    28 november, 2014 vid 09:28

    PG, Tomas (aka Brandmannen) är inte samma person som den kända surfbrädesdesignern Tomo. (Dan Thomson).

  • mag

    Medlem
    28 november, 2014 vid 12:43

    Tack Ola, jag tror det behövdes ett tillnyktrande. Särskilt mycket saknar vi Surfslusken, några mer än andra, vilket gör att några vanligtvis hyfsat nyktra forumbesökare börjat nalla på röd(?)tjutet redan mitt i veckan.

    Har T inspirerats av DT eller av något helt annat kul?!

  • surfslusken

    Medlem
    28 november, 2014 vid 12:57

    Tycker det verkar va en så dålig o tråkig stämning här på forat så inte ens en rejäl rövinsfylla skulle lätta upp den.
    Och han Svenne bör nog kolla om inte filtret på masken läcker, kanske epoxiångorna som fått hen o bli en sån bitterkuk?
    Näe, de e bra mycket roligare på DIs kommentatorsfält.

    GOD jävla JUL!

  • sailortrash

    Medlem
    28 november, 2014 vid 13:20

    va mkt fula ord…

  • dr-masse

    Medlem
    28 november, 2014 vid 13:30

    @surfslusken 729446 wrote:

    Tycker det verkar va en så dålig o tråkig stämning här på forat så inte ens en rejäl rövinsfylla skulle lätta upp den.
    Och han Svenne bör nog kolla om inte filtret på masken läcker, kanske epoxiångorna som fått hen o bli en sån bitterkuk?
    Näe, de e bra mycket roligare på DIs kommentatorsfält.

    GOD jävla JUL!

    Äntligen!

  • pete

    Medlem
    28 november, 2014 vid 16:58

    Slusken for president!

  • challgren

    Medlem
    28 november, 2014 vid 17:19

    @Svenne 729437 wrote:

    Så vad är du ute efter? Om det var någons kommentar som var tyken så luktar din mer än min. Om du är bättre polare med honom än mig är helt ointressant, men du få gärna vara bättre kompis med honom om det är viktigt. Sväng gärna förbi honom och ta bilder, jag bad honom lägga upp bilder redan i somras och gissa vad. Han sa nej.

    Du började 😉

    Nu lägger vi ner…och åter till tråden. Förbaskat kul med brädan och spännande. Ser fram emot att pröva den!

  • svenne

    Medlem
    28 november, 2014 vid 20:24

    @surfslusken 729446 wrote:

    Tycker det verkar va en så dålig o tråkig stämning här på forat så inte ens en rejäl rövinsfylla skulle lätta upp den.
    Och han Svenne bör nog kolla om inte filtret på masken läcker, kanske epoxiångorna som fått hen o bli en sån bitterkuk?
    Näe, de e bra mycket roligare på DIs kommentatorsfält.

    GOD jävla JUL!

    Jag måste ju hålla nivån nere så länge du är borta. Fast jag vill gärna vara med nästa gång du fyller röven med vin, är det okej om jag tar bilder och lägger upp på konfen?
    Jag har en ny bräda att testa så jag drar och surfar istället. Hejrå!

  • dude

    Medlem
    29 november, 2014 vid 22:21

    @Svenne 729456 wrote:

    Jag måste ju hålla nivån nere så länge du är borta. Fast jag vill gärna vara med nästa gång du fyller röven med vin, är det okej om jag tar bilder och lägger upp på konfen?
    Jag har en ny bräda att testa så jag drar och surfar istället. Hejrå!

    Svenne, lägg upp lite bilder på’t, du slipper ju våtdräkt nuförtiden så då kan väl en gopro slinka med i stället? 🙂

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stubbster eller Hammerhead?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.