Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Styrke i X-ply ??

  • Styrke i X-ply ??

    Publicerad av nielsa på 20 april, 2019 vid 05:58

    Kjøpte inn noen nye wave seil i 4.2 og 4.7.
    Tredde trapes krok gjennom nederste X-ply vindu på 4.2 første gang det var i bruk. Relativt kraftig smell så tenkte ok , måtte hende før eller siden. Aldri gjort det selv før bare lest om det.
    Gikk et par måneder og ble så hengende i trapes under en jibb med 4.7. Landet oppå¨seilet med trapeskrok først og gikk rett gjennom. Ikke noen hard landing. En bølge tok tak i seilet og vred det rundt og trapeskrok lagde da en 30cm lang flenge i seilet. Det som var merkelig var at jeg så at det skjedde men kunne ikke kjenne det i trapesen . Kroken gikk så lett gjennom X-ply sideveis at jeg ikke merket bevegelsen i trapes festet rundt hofta. !
    Fikk reparert seilet og var ute igjen på flatt vann og trente jibber. Klarte da igjen å hekte inn tauet på trapes i jibben. Satte da ned kneet kontrollert i seilet da dette traff vannet for å forhindre skade fra krok. Kjente da hvordan X-ply gav etter for kneet og formet en pose i seilet. Gikk ikke helt gjennom men hadde gjort det hvis jeg ikke hadde avlastet kneet..

    Spørsmålet mitt er jo om dette er å forvente av X-ply i nederste vindu på et moderne Wave seil?

    Produsent sier han har laget et “Bullet proof ” seil ………. Nevner ikke navn i første omgang.

    Hva finnes av erfaringer ??

    nielsa svarade 5 år sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Styrke i X-ply ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.