Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Summan av 5 års arbete..

Taggad: 

  • sailortrash

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 07:28

    vaddå tjejn på bilden är ju kvar..

  • surfslusken

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 12:48
    The_Novice;700363 wrote:
    IKEA?
    Jag tycker mera att det liknar Scientologi, eller någon annan konstig sekt…?

    Typ nåt sånt verkar de tydligen va.
    För kritisera och/eller håna ledaren fick man inte utan att censuren slår till!

  • henryk

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 13:08

    Summan av 5 års arbete….

  • glader

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 16:29

    Tog det fem år att retuschera den bilden 🙂

  • j-s

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 18:15

    Fan, så här lite gummi har jag inte sett sedan första barnet blev till.

  • challgren

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 18:25

    Kom igen nu! Även om “man” inte gillar denna form av vindsurfing så är det ändå beundransvärt att få in så mycket nytt blod som kan eventuellt kan föryngra den här gubbifierade sporten. Om man inte tycker att detta ska få uppmärksamhet så är det bättre att vara tyst än att ge sig in i ett barnsligt hånande…
    Sen nu till och håll diskussionen på en bra nivå!

  • surfslusken

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 19:03
    challgren;700415 wrote:
    Kom igen nu! Även om “man” inte gillar denna form av vindsurfing så är det ändå beundransvärt att få in så mycket nytt blod som kan eventuellt kan föryngra den här gubbifierade sporten. Om man inte tycker att detta ska få uppmärksamhet så är det bättre att vara tyst än att ge sig in i ett barnsligt hånande…
    Sen nu till och håll diskussionen på en bra nivå!

    Oj, chefen sticker ut huvudet från kontoret!

    Diskussionen hamnar alltid på den nivån den förtjänar, och tycka trodde jag nästan va fritt även här.

  • henryk

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 20:24
    challgren;700415 wrote:
    Kom igen nu! Även om “man” inte gillar denna form av vindsurfing så är det ändå beundransvärt att få in så mycket nytt blod som kan eventuellt kan föryngra den här gubbifierade sporten. Om man inte tycker att detta ska få uppmärksamhet så är det bättre att vara tyst än att ge sig in i ett barnsligt hånande…
    Sen nu till och håll diskussionen på en bra nivå!

    Helt rätt förstås …förutom “gubbifierat” hajar inte….
    Sen är väl det så att konan inte är såååååå olik brädan jag står på i min avatar och det fotot är taget för 30 år sen…;-) men visst, det var ju kul då !

  • svenne

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 21:23
    surfslusken;700420 wrote:
    Oj, chefen sticker ut huvudet från kontoret!

    Diskussionen hamnar alltid på den nivån den förtjänar, och tycka trodde jag nästan va fritt även här.

    Precis, så håll din breda röv tyst. Helst genom att stoppa tillbaka Kelan.

  • challgren

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 21:24
    surfslusken;700420 wrote:
    Oj, chefen sticker ut huvudet från kontoret!

    Diskussionen hamnar alltid på den nivån den förtjänar, och tycka trodde jag nästan va fritt även här.

    Nu var det inte jag som modererade ditt inlägg…men det var ju inte direkt konstruktiv kritik i det 😀

  • vind

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 21:36

    Gotlands sydspets häromdagen, som vanligt ingen utan grått i skägg och hår, högvis av high tech överallt, smått allvarsamt och inte en tjej inom mil.

    Varje gång jag joggar förbi Kona gänget i Stocksund, unga killar, fnittriga tonårstjejer, glad stämning och de borde verkligen frysa i sina småkassa dräkter när de i början av april ersätter isfiskarna efter islossningen.

    Kommentar nog.

  • pedersen

    Medlem
    5 oktober, 2012 vid 05:57

    Jag tycker att Joachim verkar var en kille med ett engagerat entreprenörskap och ett intresse för ungdoms-verksamhet. Hade han sysslat med Laser eller Finnjolle hade det säkert varit ungarna på bilden seglat det istället. Det är inte så jäkla lätt att få ut ungarna på vattnet nu för tiden. Tids nog kommer säkert många av dessa ungdomar att söka sig ner till västkustens stränder. Däremot känner dom sig nog avskräckta från detta forum.

  • sailortrash

    Medlem
    5 oktober, 2012 vid 13:18

    jag tycker inte vindsurfing är så gubbigt..
    formula och speed och slalom är kanske lite gubbifierat…men knappast FSW eller våg.

    finns gott om människor i alla åldrar som vindsurfar, jag tycker det är grymt att man kan se gamla tanter 50+ med tändsticksarmar plana stenhårt i 9-10 m/s nere på Haga år efter år…hur många sporter klara ett sånt stort åldersspektrum?

    anledningen till att det inte ä så mkt ungdomar är snarare nypriset på utrustning och tempraturen i vattnet under sommarn. sen är det många som köper fel första utrustning (butikernas fel), allafall i sthlm, och därför inte lär sig ngn vidare.

    de som börjar med Kona brukar ju byta efter 2-3 säsonger när de börjar få koll på grejerna. den brädan är nog bra för att väcka intresset med sporten, om det nu är ett självändamål.

  • nachoman

    Medlem
    5 oktober, 2012 vid 14:35

    Det är väl skitbra att någon får ungarna att göra nåt!!

    Det här kan ni tycka är helt OT men ändå:
    Titta tillbaka ca 20+ år i tiden och minns vilken kommers det var både i närhet och på vatten. Iallafall där jag växte upp.
    Vad sker nuförtiden på samma platser? Jo, det är nästan helt folktomt förutom de allra varmaste och soligaste dagarna. Många barn och ungdomar verkar prioritera att sitta inne och spela dator framför att spendera tid i naturen. Samhället har kläckt fram många ungdomar som är inte har förskansat sig någon erfarenhet alls från naturen. Se till att barnen får komma ut och röra sig och lära sig nåt annat än dataspel. Vad ska det annars bli av den förlorade generationen?

  • surfslusken

    Medlem
    6 oktober, 2012 vid 01:56

    Och va fan e de för fel på att spela innebandy, fotboll o basket nu då?
    Plocka svamp o gå me i scouterna för dom som föredrar naturen?
    Sånt dög bra för ungdomarna förr iaf.

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Summan av 5 års arbete..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.