• douglas-l

    Medlem
    14 september, 2011 vid 13:10

    Ett par skor = en sufhelg!..easy fix…

  • mang-e

    Medlem
    14 september, 2011 vid 13:35
    Douglas L;669790 wrote:
    Ett par skor = en sufhelg!..easy fix…

    Ha ha…den var bra. Man kanske skall vara glad ändå att man bor i Sverige med tanke på antalet blåsdagar, annars blir man ju tvungen att bygga ut hallen 😉

  • pelle_o

    Medlem
    14 september, 2011 vid 16:16

    Får dom bara kärlek e de lugnt. När jag kommer hem hungrig från surfet har min underbara fru middag en klar:)

  • pure

    Medlem
    14 september, 2011 vid 16:46

    Härligt.. Grattis 🙂 Nu har du satt standarden för en vindsurfar fru

    Badjanne;669770 wrote:
    Jag har nog världens bästa fru. Hon planerar alla våra utlandsresor med förutsättning att det finns surfmöjligheter.
    Just nu bor vi i Holland på en campingplats på ett kanonställe med 20 meter till vattnet. Här stannar vi fem veckor sen måste vi hem och klippa gräset. Våra presenter handlar alltid om surfgrejor. Hon gillar speedsurfing och är världens snabbaste 70 åring.
  • pripps

    Medlem
    14 september, 2011 vid 17:58

    Så ofta blåser det inte ! Å gör det det surfa ändå 🙂

  • Knatte

    Gäst
    14 september, 2011 vid 18:03

    Janne har hittat den bästa (optimala) mixen av surf och fru 😀

  • sailortrash

    Medlem
    14 september, 2011 vid 18:07

    jag har ingen sur fru, men ett barn och en surfsur flickvän…

    lösning1: du surfar mindre och får damp
    lösning2: du surfar som du vill och hon får damp, gör ditt liv surt, eller om hon är en redig kvinna, lämnar dig
    lösning3: du lämnar henne och hinner inte alls surfa lika mkt som du tänkt
    lösning4: ni sätter er med excell alt. års kalender och lägger upp ett gediget ramverk för hur familjeliv skall kombineras med surfing…ingen blir rikt nöjd men det är bättre än lösning 1,2 eller 3. bara att hålla ut tills kidden bli surfmogen och förhoppningsvis tjatar om det hela tiden…

    tjejer som är besatta av surfing växer inte på träd så de som lyckats hugga en gör nog bäst i att bita sig fast som en pitbull…

    eventuellt går det till som för min polare som lyckades släpa ner förkyld fru och bebis ner till stranden en dag med 8 m/s östligt…min tjej kommenterade att hon aldrig skulle ställa upp och sköta ungen om hon var förkyld bara för att killen ska får surfa: ” jo men det är ju bara för att jag vet att daniel (som han heter) kommer få psykbryt om jag säger nej och det är fan värre…”

    ekonomin ska vi inte ens snacka om, för att inte tala om utrymmet på vintern…det har jag löst på annat sätt

    lycka till…

  • jr555se

    Medlem
    14 september, 2011 vid 18:36

    skönt att höra fler som åker iväg trots bebisleverans är nära..hade dåligt samvete ett tag där..

    haha, jag gillar brädpackningen på bilen janne!

    -johan

  • impact

    Medlem
    14 september, 2011 vid 18:50
    Gnaraloo Station;669710 wrote:
    Är det någon mer som märkt att frun kan bli lite sur om det blir för mycket surf för länge?

    Sen har dom ingen förståelse för surfprylar eller vinden.

    “Ja men det räcker väl med dom segel du har”. Nån fler än jag som hört sin fru tjata om detta?

    “Men du kan ju surfa i morgon istället”. Ens fru tror att det blåser varje dag så det är bara att sticka ut närsomhelst. Som när hon går på gymet.

    “Ja men det blåser ju nu”. Frun tycker att det blåser jättemycket när några grässtrån svajar lite hemma på gräsmattan.

    Några fler erfarenheter?

    / Martin

    Min fru blir mest sur då det blåser och hon INTE kan surfa. Dessutom har hon full förståelse för surfprylar och köper gärna egna. Det hela har blivit lite jobbigt eftersom vi har för mycket prylar…

    Mattias

  • supergleiter

    Medlem
    14 september, 2011 vid 19:20

    Var ute o kiteade dan innan vi fick vår dotter. Sambon satt på stranden i en solstol och verkade ha det rätt mysigt.
    Senaste månaderna har det inte blivit mycket surf pga 5mån dotter hemma, men sambon vet att hon får mer kärlek och glad Magnus om jag får surfa.

    Bästa var nog ändå att tjejen började surfa (på eget bevåg). Hon sa att hon skulle iaf hålla på tills hon lärt sig plana – ungefär som att säga att man ska testa droger tills man e beroende :cool2:
    och eftersom hon också är hooked så finns det massor av förståelse 🙂

    Janne, du e min idol! eller rättare sagt – din fru!

    edit: kite är bara ett komplement när det blåser för lite

  • stefanlindmark

    Medlem
    14 september, 2011 vid 19:29

    Eller så börjar frun surfa och tömmer surfbudgeten på egen hand :shocked:

    Fast det har onekligen blivit väldigt mycket intressantare semesterresmål på sista tiden. 30 september blir det Alacati för andra gången i år för oss. Den resan känns tusen gånger bättre än i vintras då hon tog med sig två av *mina* polare till Kap Verde när jag inte kunde ta semester. Det såg ju inte alls roligt ut där på bilderna. 😉

    (nej, det är inte hon som kitar)

  • marden

    Medlem
    14 september, 2011 vid 20:22

    nyss hemkommen från en tvådagars surfresa
    jag frågade min fru innan om det var okej att åka innan jag lämnat barnen i skolan ,
    hon svarade lite trött -var det verkligen en fråga ?har jag igentilgen något val?
    jag-svammel njjaa
    hon -jag gjorde mitt val för 10år sen ,åk du
    jag-puss,puss du är världens bästa fru

    läste en tråd i lite samma ämne på cykelforumet http://happymtb.org/forum/read.php/1/1715123
    med samma materialproblematik,verkar som jag är hemma i både cykel o surfvärlden

    byt bara cykel mot bräda/segel

    Skriver en (1) Cykel. Din flickvän kanske ler lite milt överseende och berättar för sina kamrater om sin 30 eller 40-års krisande pojkvän.

    Alla skrattar och allt är gott och väl.

    Sedan känner du att du vill ha en Cykel till..!

    För att ha en särskild att åka till jobbet på, eller för att du vill ha en orginal och en lite ombyggd. Det finns, som du mycket väl själv vet, miljoner anledningar till att ha en till Cykel. Även denna Cykel brukar partnern acceptera även om hon nu tycker att du börjar bli lite lätt besynnerlig. Hon talar om det med sina kompisar och det är fortfarande lite roligt. “Han är väl för söt…”.

    Den tredje Cykeln, som är lika säker som amen i kyrkan att du vill ha (du vet själv att det är så), genererar en ganska sur min och en medellång diskussion om vad pengar bör användas till, upptagen garage-, alternativt förråds- eller lägenhetsyta, “när ska du använda den?”, “vad kostade den?” och så vidare.

    Kvinnan i ditt liv säger nu till sina vänner att du inte är riktigt klok.

    Den fjärde Cykeln är svårast, men klarar du den är du “hemma”.

    Här gäller det att gå mycket noggrant och strategiskt till väga. Ett bra sätt är att bjuda på god och trevlig middag. Med mycket vin…

    När rätt stämning inträtt antar du en hundvalpslik min, säger att du vet att hon är irriterad över dina tre Cyklar och berättar sedan tårögt om “det fantastiska erbjudandet”. Du har av en ren slump fått reda på att “din” första Cykel du ägde är till salu för en struntsumma! Den du faktiskt hade när det begav sig. Du säger att du vet att det är mycket begärt men får du bara köpa denna Cykeln så kommer du vara nöjd och glad sedan. Du har så att säga de Cyklar du behöver för all framtid.

    De flesta kvinnor går faktiskt på detta. Är du tillsammans med en mycket viljestark kvinna och/eller en absolutist kan du behöva lägga in ett förslag om att du så fort som möjligt ska göra dig av med en av de andra Cyklarna för att få plats för din gamla ögonsten.

    Fungerar inte heller detta så får du prostituera dig. Gör vad som helst!!!

    Erbjud dig att diska under ett helt år. Jag skriver det igen – gör vad som helst, för denna fjärde Cykeln är förutom att den är svårast att få till stånd också den viktigaste ur fortsatt fordonssamlingsperspektiv.

    Du har nu fyra Cyklar (den du eventuellt var tvungen att lova sälja visade sig osäljbar – givetvis).

    Du har nu grunden till riktig Cykelfetischism. Nästa steg är att plocka ned en eller två Cyklar i delar. En normal kvinna har mycket svårt att urskilja vilka delar som hör till vilken Cykel och hur många delar en Cykel faktiskt består av.

    Du kan nu köpa en eller ett par Cyklar i delar och så länge du alltid har en viss mängd delar liggandes kommer du kunna slingra dig vad gäller det verkliga antalet hela Cyklar.

    En variant på temat är att du säger dig ha en kamrats Cykel inne för något arbete. Du kan till och med köpa Cyklar och säga att det är för en Cykelkamrats räkning. Du bara förvarar den under någon vecka.

    Vid det här laget har du runt sex-sju Cyklar och har uppnått det perfekta stadiet i förhållandet till din flickvän.

    Nu har hon antingen lämnat dig för alltid – ELLER – resignerat och betraktar inte längre dina Cyklar som individer. Nu är de inte längre “den svarta, den gula och så den med det de stora däcken” osv. Nu är de “alla dina jävla Cyklar”. Observera – inget antal utan en odefinierad mängd. Nu kan du i mån av plats, tid och pengar göra vad du vill. Köpa, sälja, byta, bygga och leva lyckligt i alla dina dagar!

  • trimmarn

    Medlem
    14 september, 2011 vid 20:29

    Haha, bra där Mården.

  • mr-jibe

    Medlem
    14 september, 2011 vid 21:05

    Hahahaha SÅ JÄKLA BRA INLÄGG!!!! Har själv ingen fru vid 17års ålder men klart det måste testas då både cyklar och surfbrädor! Däremot så har jag vart med om flickvänner som blivit FRUKTANSVÄRT sura när det blåser bra och väljer brädan istället för henne 😀

  • stinger

    Medlem
    15 september, 2011 vid 07:18

    När jag träffade min fru bodde jag i en etta och hade vindsurfingbrädan i ena hörnet av vardagsrummet, vågsurfingbrädan i ett annat och Mountainbiken i köket så stack hon inte då så…..

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.