Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf (tennis) armbåge!

  • maglu

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 12:08

    Ok, då stämmer symptomen exakt även i min högerarm med värk mitt under och runt knölen. Skumt att första armens problem behandlades bort på några veckor trots att jag gått flera år med det. Medan den “nya” som togs tag i på en gång inte vill ge med sig. Trots träning, stretch, förändrad arbetsplats, voltarenkurer och intensiv “massage” av sjukgymnast.
    Hejdlöst skönt med en voltaren-kur nån vecka ibland, och få vara helt smärtfri… inga magproblem för mig…än.

    Ska som nästa steg prova bandage/värmande skydd på nätterna…då det är värst.

  • *********

    Gäst
    6 augusti, 2012 vid 12:41

    @john1 694744 wrote:

    Golfarmbåge:
    Inflammation (icke bakteriell) vid mediala Kondylen i armbågen (benknölen man känner vid ledets insida.

    Tennisarmbåge:
    Inflammation (icke bakteriell) vid laterala Kondylen i armbågen (benknölen man känner vid ledets utsida.

    KONDYLEN??? kan man ha det i armbågen?

    Låter som nått annat……
    😀

  • john1

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 12:44

    Epikondylen förståss, spelar det någon roll om det blev ett lite skrivfel.
    Det blir lätt ett lite fel när man sitter och snabbskrivar mellan operationerna på ort. kir. här i Lund.
    Skriv gärna och berätta om du kommer på en bra behandling.
    JJ

  • pripps

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 16:09

    Jag och kompisen blev av med våra besvär ! ! Burk Litomove enl rek dosering !
    Finns på hälsokosten,helt klart värt ett försök !
    /Tommy

  • mahi

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 21:11

    Kroppen är bara reservdelar; läs skrot efter 40, behandla den som sådan.

  • doc

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 07:26

    http://handsurgery.org/multimedia/files/public/latpicondylitis.pdf

    http://orthoinfo.aaos.org/topic.cfm?topic=a00068

    Lite förenklad läsning men informativt. Min erfarenhet är att mindre än hälften blir hjälpta någon längre tid av kortisoninjektion men det fungerar för vissa. Lägga om aktiviteten och jobba med en intresserad sjukgymnast eller arbetsterapeut är A och O.

  • pataba

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 18:09
    Ulriken;694726 wrote:
    Har samma problem!
    Fick ett tips och det blev mycket bättre med lite vila, stretch enligt länken ovan och en motsatt träning mot rörelsen jag gör!
    Så motsatsen till att knyta handen är att ge motstånd åt andra hållet.

    Sätt alla fingrarna (även tummen) mot varandra fingertopp mot fingertopp, du måste böja fingrarna lite så naglarna tar i mot varandra. Sen pressa ut fingrarna(lätt böjda) mot varandra med så mycket motstånd du kan, så du öppnar handflatorna!
    En till två gånger om dagen och många repetitioner.

    Du kommer känna ganska snabbt hur svag du är i den rörelsen.
    Den träningen ger balans i armen mot det statiska greppet du har mot tex. bommen!

    Funkar kanon för mig.

    Ulriken, menar du att man ska göra det med sträckt arm eller hursomhelst? Gör man det med sträckt arm gör det ju rätt ont i den eländiga muskeln men annars känns det inte så mycket.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf (tennis) armbåge!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.