Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa Bohuslän

  • Surfa Bohuslän

    Publicerad av mikael_p på 18 juni, 2011 vid 18:40

    Ska spendera midsommarhelgen uppe i bohuslän i Grebbestad i år. Har kollat prognosen och det ser ut som om det blir lite vind torsdag/fredag som det ser ut nu iaf.
    Frågan är hur det är att surfa där uppe omkring? Jag åker runt på en freeride och planar vid 5-6 m/s, är inte ute efter vågor eller absolut plattvatten utan mest bara sugen på att bränna runt lite som jag brukar. Har fått reda på att Kona har ett surfcenter i Tanumstrand så uppenbarligen finns lite plats över för surfare bland alla båtar.
    Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Är det lönt att släpa med grejorna eller är det bara massa båtar i vägen?
    Hur är vinden bland alla klippor och skär? Vilka riktningar funkar?

    Tacksam för feedback.

    /Micke

    danielt svarade 12 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • swe227

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 18:57

    Badstrand söder om hamnen i Grebbestad funkar bra på S-SV, gott om riggyta vid parkering

  • mikael_p

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 20:21

    Ok, det vet jag precis vart det är, japp. Gott om yta att rigga på, på gräs dessutom. Har spenderat många sommrar som liten på campingen där.
    Får se om prognoserna håller i sig då om det blir nåt åka av.
    Ingen som gett sig ut där nyligen?

  • s_136

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 20:57

    Kör inte så ofta i Grebbestad, men vi är ett gött gäng som kör runt Lysekils norra spott och har haft rejält med pulver med 2 st 4,2 dagar denna veckan. Jorå, när det väl blåser, så har vi oftast rejält med vind.

    Kolla gärna in vår hemsida med lite spotcheck över Uddevalla och Lysekilsområdet och följ oss på bloggen: http://bfcsurf.se/

  • moonkalle

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 19:03

    Har kört mkt i Grebbestad strand. funkar som sagt vid S-SV . annars åk till sövallscamping. funkar vid S och V .
    Kona centret kommer att öppna den 9 Juli. Vi kommer vara vid Grebbestad strand i år på gräset som snackats om tidigare.

    http://www.grebbestadvindsurfing.tk

  • rip

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 10:21

    Kul att ni satsar på Bohuskusten! Hoppas ni får några som fortsätter och bor i området också.

  • mick

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 10:57

    Kul att ni kör vindsurfing i Grebbestad igen! Ska försöka få min fru att gå en kurs hos er.

    Grebbestad var min home-spot när Bic ElectricRock var det coolaste man kunde ha. Viken inne i Grebbestad funkar förvånandsvärt bra men det är kort sträcka och under högsäsong är det galet mycket båtar så det blir ganska stökigt.

    Vi drar(drog) ofta till Gullbringa på SSV-VSV. Jämnare, starkare vind och färre båtar. Kryssar man upp lite så kommer man till Tjurpanna; där vill man inte vara om man sitter i en båt när det blåser kuling, men på bräda är det skitkul!

    På V-NV brukade vi dra till Rossö. http://kartor.eniro.se/m/aFokX

    Om någon är i G-stad mellan 13-25 juli så vore det kul att höras och köra ihop. Släng iväg ett sms: 0733839713

    Mvh Mick

  • moonkalle

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 18:12

    Någon som är intresserad av att vara med på matchrace någon dag i veckan?
    blir kort bana i såna fall så folk kan se från stranden.

    Måste väl en del surfare på bohuskusten på sommaren som är intresserade.

  • swe227

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 18:25
    Moonkalle;659869 wrote:
    Någon som är intresserad av att vara med på matchrace någon dag i veckan?
    blir kort bana i såna fall så folk kan se från stranden.

    Måste väl en del surfare på bohuskusten på sommaren som är intresserade.

    Kul! Jag är gärna med o kör om några veckor

  • mick

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 19:25

    Jag med! Om det blir mellan 13-25/7.

  • danielt

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 20:01

    …kul! Är gärna med. Är i trakterna kring Bovallstrand i juli.

    /Daniel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa Bohuslän

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.