Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa och plugga i lund.

  • Surfa och plugga i lund.

    Publicerad av isis på 26 december, 2010 vid 16:14

    jag ska börja på lunds universitet till våren, men vet inte riktigt hur jag ska göra med surfutrustningen när jag är där. Är det någon här som pluggar/ har pluggat i lund och löst det på smidigt sätt? var man kan förvara utrustning, till och från surf, blöt våtrdäkt etc.

    MVH joakim.

    alexxx svarade 13 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • styret

    Medlem
    26 december, 2010 vid 17:09

    skaffa en bil, skåne är fantastiskt vindsurfingmässigt men man kan behöva köra lite bil.

  • isis

    Medlem
    27 december, 2010 vid 10:04

    har bil, problemet är parkering i lund.

  • styret

    Medlem
    27 december, 2010 vid 15:19

    Har du kollat q-park?

    Kanske är svindyra men värt att kolla upp iallafall.
    Vet att dom har månadsabbonemang på flera ställen i Lund.

  • el-maco

    Medlem
    30 december, 2010 vid 21:32

    Ang. parkering finns det en gratis parkering vid Östervångsvägen/Tornavägen.
    (Vid Hallands nation/VG’s)
    Det kanske löser ett problem iaf.

  • isis

    Medlem
    30 december, 2010 vid 23:00

    det gör det absolut! dygnet runt, alla dagar, hur länge man vill? har kollat lite med q-park, ska ringa dem igen efter nyår.

  • isis

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 17:58

    Ni som pluggar eller har pluggat i Lund, hur gjorde ni med utrustningen? Finns det någon surfklubb i närheten som man kan hyra in sig på och förvara utrustning till exempel? Det kommer bli svårt att få plats med all utrustning i ett studentrum på 18kvm.

  • smurff

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 18:09

    Tjena! Antar att närmsta surfklubb är LBWS. http://www.lbws.com/
    Lomma och Haboljung/Bjärred ligger närmast till hands som surfspots. En liten varning dock. Det är VÄLDIGT grunt vid Habo på sina ställen. watch out!

  • isis

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 23:51

    Tack så mycket, ska kolla med dem. Har du någon uppfattning om hur lång tid det brukar ta att få en brädplats? innebär det plats för rigg etc.? Kan man ha två brädor på en brädplats?

  • alexxx

    Medlem
    15 januari, 2011 vid 12:58

    Hallå Joakim!

    Brukar inte va några problem att få brädplats, men eftersom vi kanske kommer att bytta lokaller i år så vet vi inte riktigt hur många brädplatser vi kommer att ha.

    Platserna brukar rymma en eller två brädor, bom samt några segel, möjlighet att spola av grejer å dräkt finns.

    Skicka gärna ett mail till alexander.ekman@lbws.com så kan jag ge dig lite mer info!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa och plugga i lund.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.