Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfa på västkusten i november?

  • surfa på västkusten i november?

    Publicerad av erland på 11 oktober, 2011 vid 20:26

    Hej!

    jag planerar att dra å plugga i gbg i november å undrar om hur kallt vattnet är då?

    här i sthlm är det ju rätt kallt å med tanke på vindarna är det inte riktigt värt det alla gånger, men ny kust nya möjligheter kanske?

    helt enkelt är det värt att släpa med sig alla grejerna eller är det för kallt…

    mvh erland

    walle_gbg svarade 12 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • woodleaflay

    Medlem
    11 oktober, 2011 vid 20:29

    Det går att surfa. Men du bör kanske skaffa en våtdräkt om du tänker ligga mycket i vattnet.

  • pedersen

    Medlem
    12 oktober, 2011 vid 08:06

    Surfa i november ut brukar funka med en hyfsad vår/höstdräkt, huva, vantar, skor och en rejäl termos med varmvatten att hälla i dräkten. Jag tycker det jobbigaste är att det blir mörk så tidigt, så all surf på vardagar är uteslutet i november om man inte slutar tidigt från jobbet.

  • stefan_gbg

    Medlem
    12 oktober, 2011 vid 08:52

    Det är väl alltid värt att surfa!
    Det brukar gå bra, med huva och handskar dom kallaste dagarna så funkar det fint. Även December – mars kan funka om isen inte är alltför tjock.

  • pure

    Medlem
    12 oktober, 2011 vid 11:36

    Inga problem. Satsa på en varm våtdräkt och huva.

    Passa också på att bli medlem i Göteborgs Windsurfing Club http://www.gwc.se/3700-template-p2-15107.html
    så får du tillgång till ett riggdäck samt klubbstuga där du kan ta varmduschar för o efter surfet.

    Välkommen till Göteborrrg!

  • jesper-b

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 08:37

    Just do it!
    Varma dojor och feta handskar rekommenderas. Ska du dessutom vindsurfa kan ju ett par vindsurfinghandskar a la Dakine underlätta, de ger mycket mindre underarmskramp än surfhandskar. /JB

  • erland

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 20:54

    Kul!!

    låter ju som det lätt är värt att ta med grejerna!

    blir å skaffa handskar, termos å underställ under våtdräkten å sen rocknroll i vattnet!
    klubbstugan låter oxå lockande..

    skönt att det finns fler dårar under den kalla perioden :).

    Erland

  • walle_gbg

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 16:31

    Jag har både januari- och februaridagar i min loggbok. Dock inte de senaste två vintrarna. Brrrr!
    Björlanda kan fylla en viss funktion när det är kallt på vintern och man vill stilla begäret. En liten stunds surf i midje till bröst-djupt vatten utan att behöva simma lättar lite på vinterdepressionen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfa på västkusten i november?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.