• Publicerad av oscarlj på 26 mars, 2012 vid 11:01

    Tjena!

    Efter att börjat surfa “på riktigt” sedan ett par år tillbaka har jag verkligen saknat ett verktyg till mobiltelefonen för att få:

    1. Information om och vägbeskrivning till nya spots.
    2. Uppdateringar om vart andra windsurfare är och hur det ser ut på spotsen.

    Därför har jag, som jobbar med att utveckla appar, använt min lediga surftid under vintern till att göra just en sån här app.

    Nu börjar jag bli klar med båda en version för iPhone och Android och undrar om det är någon som vill vara med och testa appen så jag kan få lite feedback angående problem eller saker som bör förbättras inför release.

    Ni som vill vara med får gärna skicka ett mail till info-at-spotguideapp.com med info om vilken version (iPhone/Android)

    Min förhoppning är att släppa apparna i mitten av April.

    svenne svarade 12 år sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • irieman

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 11:22

    Grymt bra initiativ!

    Jag har själv funderat på att göra en sådan app men jag har mest insyn i Windowsvärlden så då blir det väl i så fall Windows Phone om man inte ska sätta sig in i Andriod eller iPhone istället.

    Jag kan vara med och testa.

  • bohm

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 11:51

    Vägbeskrivning, är det så bra? Är det ett känt ställe brukar de flesta veta vart det ligger, och är det secret, är det inte så uppskattat om man delar med sig av sådan information…

    Kanske är bra om man kommer som ny till stan, och inte hittar till Apelviken eller Haga Park.

  • callep

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 12:02

    Det är ju precis det weendy är eller??

  • svenne

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 12:18

    Det blir säkert bra, men http://spotguide.kicks-ass.net/ har funnits i ganska många år nu…

  • oscarlj

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 12:24

    Absolut, det är inget nytt.

    Utan snarare en kombination av weendy och http://spotguide.kicks-ass.net/ där fokus ligger på att enkelt lägga till en observation (utan behöva göra en film som på weendy) och kunna se info om alla spots i mobilen.

    Jag själv som är relativt ny i stockholm har inte koll på alla spots än och vill gärna veta var andra är när man sitter på jobbet och väntar på att kunna komma iväg.

  • dr-masse

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 12:45

    Äh, så många ‘secret’ vindsurfingspots finns det inte i Sverige… 😉

    Bra med app, testar gärna lite. Mailadress på väg!

  • hejning

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 14:28

    detta låter kanon tycker jag som nybörjare med! är dock lite som IrieMan inne på en WP verision av detta? vore det möjligt?

  • oscarlj

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 14:38
    Hejning;684437 wrote:
    detta låter kanon tycker jag som nybörjare med! är dock lite som IrieMan inne på en WP verision av detta? vore det möjligt?

    Om det blir så att folk använder iPhone- och Androidappen och tycker den är bra, så absolut!

  • henke_a

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 15:25

    Grymt intressant. Jag har varit sugen på att göra någonting inom det här också (sitter faktiskt och pillar med det just nu). Är gärna med och testar. Om det behövs hjälp att porta till wp7 så är jag intresserad av det. Har lite egna funktioner jag skulle vilja ha.

    Fråga vad gäller spotguiden, är det någon som vet om det är OK att scrapa innehållet på den befintliga kick-ass-guiden?

  • pedersen

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 18:07

    Håller med dr Masse, “secrets”, är det inte bara vågsurfarna som håller på med det fortfarande?

  • svenne

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 18:11
    Pedersen;684454 wrote:
    Håller med dr Masse, “secrets”, är det inte bara vågsurfarna som håller på med det fortfarande?

    Det finns flera secrets än ni tror. Så näe, det inte bara vågsurfarna som håller på med det. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.