Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfing på Lofoten.

  • Surfing på Lofoten.

    Publicerad av anonym-anvandare på 4 maj, 2003 vid 21:15

    Är det någon som har varit på Lofoten som har lust att hjälpa mig med lite råd om var det finns fina vågor?
    Jag undrar även om det är någon vänlig själ som kan hjälpa mig att hitta ett ställe där det bryter fint när det är nordlig vind, mellan Sundsvall och Luleå?!
    Tackar tackar!

    anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • maverick

    Medlem
    5 maj, 2003 vid 07:08

    Hej Kapten

    Jag har pluggat i ett par år mellan Narvik och Tromsö. Det är ingen tvekan om att det kan bli bra vågor ute på Lofoten. Tyvärr har jag ingen exakt spot som jag kan rekomendera. Det är höga fjäll som går rakt ner i havet men på många ställen är det sandstränder.

    Jag skulle rekomendera att du åker ut till Andöya som ligger längst norrut på Lofoten. Det är en stor ö som har stränder längst hela västsidan och inget som hindrar vågorna från Island. På norra änden ligger största samhället och längs udden vid flygplatsen bryter det fint på flera vindriktningar.

    Lycka till!

    Henrik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 maj, 2003 vid 22:23

    Tackar tackar! Har precis kommit hem från vårens första surfdag, det var fina vågor men kallt i vattnet och en massa is att plöja igenom innan man kom ut till vågorna. Jag ska försöka ta mig till Lofoten i vår isåfall ska jag lämna rapport om hur det var.
    Ha det gott i sommar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfing på Lofoten.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.