Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfingverksamhet i Varamon hotas

  • trimmarn

    Medlem
    21 september, 2011 vid 16:38

    Sorgligt.

  • pure

    Medlem
    21 september, 2011 vid 17:06

    Tråkigt att höra.. sletna grannar

  • hanko

    Medlem
    24 september, 2011 vid 23:56

    Oj oj……e det den sk “societeten” som krånglar igen?? Eller klubben för inbördes beundran i Motala Kommun? Sörjer med er…! Rättvisa åt folket (surffolket oavsett vad de står på för brädor) !!!

  • surfslusken

    Medlem
    25 september, 2011 vid 00:51

    Ja de vore ju verkligen förjävligt……

  • oscar

    Medlem
    25 september, 2011 vid 06:28

    Helt sjukt, hoppas kommunen ställer upp 100 % nu och fixar detta!

  • dane

    Medlem
    25 september, 2011 vid 08:06

    Först tennisbanesåpan, sen detta. :mad2: Näringslivskontoret i Motala har en del att jobba med.

  • sailortrash

    Medlem
    25 september, 2011 vid 08:21

    trist. hoppas kommunen ställer upp med en annan lokal…

  • styret

    Medlem
    26 september, 2011 vid 10:21

    Fråga: Varför är det ett hinder för all surfing i varamon? Bosätt dig i kåken och låt folk surfa från din tomt.
    Däremot är det ett hinder för ditt vinstdrivande företag att tjäna pengar där.

    Hitills har jag själv inte behövt något företag för att vindsurfa.

  • oscar

    Medlem
    26 september, 2011 vid 11:58

    Oj en liten kommunist….man kan ju faktiskt dra parallellen till vad OWC vore utan Haga Park….

  • alexasu

    Medlem
    26 september, 2011 vid 13:52
    Oscar;671105 wrote:
    Oj en liten kommunist….man kan ju faktiskt dra parallellen till vad OWC vore utan Haga Park….

    Man bör skilja på förening och företag…

  • oscar

    Medlem
    26 september, 2011 vid 16:56
    alexasu;671116 wrote:
    Man bör skilja på förening och företag…

    Vad menar du? 😀

  • styret

    Medlem
    26 september, 2011 vid 17:43

    vad menar du oscar?

  • oscar

    Medlem
    26 september, 2011 vid 20:07

    Varför dissa ngn som jobbar stenhårt för vindsurfing i Motala och dessutom sprider den i segelklubbar landet runt? På sikt kan vi tack var kona få några grymma svenska racingkillar och tjejer, något vi inte haft nytt av sen Rappe. Kolla bara in Adam Holm!

    ÖWC och surfshopen på Haga lever ju tack vare ett grymt ställe att vara på så jämförelsen är väl rätt relevant?

    Styret nu känner jag inte dig men du verkar ha rätt trist inställning, du dissar när man försöker sprida stoke med bilder från Öland och du dissar när ngn jobbar stenhårt för vindsurfing. WTF liksom!!:grin:

  • styret

    Medlem
    26 september, 2011 vid 21:06

    Jag menar inte att dissa inte Joakim. Vi har haft en del kontakt om olika projekt och han verkar vara en driven person som får saker att hända, sånna gillar jag verkligen.

    Det jag ifrågasätter är varför man inte skulle kunna vindsurfa om inte ett företag finns på plats, vilket artikeln antyder.

    Ang det andra du tar upp. Det är nog så att Haga Park lever för att ÖWC finns där och inte tvärt om. ÖWC har skapat sin plats, vi kom inte dit till ett färdigt hus, fin gräsmatta, parkering mm. Brisen fanns där resten har jobbats fram. Men det har inte med diskussionen att göra och spelar ingen roll, jag hade vindsurfat på haga Park på sommaren även utan center och klubb.

    Det gick ju tydligen utmärkt att surfa norra Öland utan ett center på plats… 😉

    Ang min trista inställning så får du ett PM istället då det inte ska sunka ner den här tråden som handlar om något annat.

  • joachim_larsson

    Medlem
    28 september, 2011 vid 10:29

    Tack för allt stöd, det är inte nattsvart!
    Kommunen jobbar på och vill bygga surfing i Varamobaden i den planen ingår att båda ha butik och skola på stranden, även boende osv. Varamon har ju sina egenheter som är attraktiva för surfare, ganska unikt med ett sådan område mitt i Sverige. Öland, Varberg har sina fördelar osv..

    Då vi har ytterligare en tomt i vattnet men den inte är så stor så är det begränsat, tomten vi är på är min privata så kom och surfa som mina kompisar, vilket är helt legalt. Boxar (förvaringsmöjligheter) flyttas ut på kommuns mark och de är positiva till att vidareutveckla den möjligheten till många flera, både surfare och kajakare.

    Faktum är att vi har 99,99% stöd det är endast två personer som överklagat och vi vann i varannan instans, nu lanserar kommunen en ny detaljplan för surfingen och näringsverksamhet där vår verksamhet blir tillåten och då ska det utvecklas ett riktigt surfmecca men många vattensporter.

    Vid pennan en positiv surfare…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfingverksamhet i Varamon hotas

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.