Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpaket på surfspot.se, nåt att ha?

  • rasmus_w

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 17:46

    En lite äldre sak, det kanske blir roligare med en modernare bräda. Men är bara priset rätt så kör på. Det är verkligen ingen antikvitet utan en helt okej bräda som (vad jag vet) fått goda omdömen.

  • johan86

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 18:04
    Rasmus_W;396725 wrote:
    En lite äldre sak, det kanske blir roligare med en modernare bräda. Men är bara priset rätt så kör på. Det är verkligen ingen antikvitet utan en helt okej bräda som (vad jag vet) fått goda omdömen.

    från 2004, 4000kr stod det

  • bwss-bg

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 20:04

    @Johan86 396723 wrote:

    Åhå! Skönt att höra, tyvärr hörde jag att on-brädorna var slut…

    /Johan

    Johan, vad hörde du det ifrån? Bicless är ju mannen bakom Surfspot, han om någon borde veta om On-brädorna finns att få tag på.

    När det gäller brädor så fanns en gammal tumregel (som åtminstone gällde när jag var i samma utvecklingsfas som du är i nu) och den sa att om volymen på brädan är 30 liter över din egen vikt så kan du dra rigg utan att brädan sjunker under ytan och blir allt för rank. Okej, nu är ju jag en gammal stöt och brädorna ser inte ut som de gjorde på den tiden jag insåg att det var dags att lära mig vattenstarta, men helt klart är att om du har lite extra tålamod de första gångerna kommer ha mer kul med en 120 liter-bräda än en 150-liters.

    Förövrigt kan jag bara instämma i kören om att du ska satsa på en 6,3:a om du bara ska ha ett segel .

    Lycka till,
    /Benny

  • johan86

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 22:08
    BWSS BG;396764 wrote:
    Johan, vad hörde du det ifrån? Bicless är ju mannen bakom Surfspot, han om någon borde veta om On-brädorna finns att få tag på.

    När det gäller brädor så fanns en gammal tumregel (som åtminstone gällde när jag var i samma utvecklingsfas som du är i nu) och den sa att om volymen på brädan är 30 liter över din egen vikt så kan du dra rigg utan att brädan sjunker under ytan och blir allt för rank. Okej, nu är ju jag en gammal stöt och brädorna ser inte ut som de gjorde på den tiden jag insåg att det var dags att lära mig vattenstarta, men helt klart är att om du har lite extra tålamod de första gångerna kommer ha mer kul med en 120 liter-bräda än en 150-liters.

    Förövrigt kan jag bara instämma i kören om att du ska satsa på en 6,3:a om du bara ska ha ett segel .

    Lycka till,
    /Benny

    Jag har haft lite kontakt med surfspot via mail, det är så jag fick reda på att brädorna var slut. Om det nu är tillfälligt vet jag ej. Men jag tackar så mycket för tipset om litrarna, då har jag ju 20l till godo :laugh:

    Tålamod har jag gott om, jag ska lära mig att bli grym på vattnet.

    Ha de fint, jag går för 6,3kvm segel!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpaket på surfspot.se, nåt att ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.