Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfrapport Kellenhusen

  • Surfrapport Kellenhusen

    Publicerad av spinl på 25 juli, 2014 vid 20:37

    Tröttnade förra helgen på vindtorkan här hemma (Gbg) och lät dmi.dk bestämma resmål. Norra Tyskland såg lovande ut plockade via google maps ut Kellenhusen som lämpligt, cirka 5 timmar bilkörning från Gbg + färja.

    Visade sig vara riktigt trevligt ställe med billig camping (i alla fall med tält) några hundra meter från stranden samt bra strandhäng med barer och affärer. Sen hjälpte vädret så klart till med 4 dagar med +10 m/s och sol. Just på NO blev det även riktigt bra vrid på vågorna några minuters färd norrut vid Dahmeshöved.

    Camping + vindsurf gav verkligen blodad tand, börjar förstå konceptet med surfbuss. Det jag saknar är en internationell spotguide av typen http://spotguide.kicks-ass.net/ . Någon som har bra tipps där?

    Klippte ihop en liten rulle från mina taffliga försökt till vågsurfing (men kul var det) http://www.pinkbike.com/video/372548/

    macedu svarade 9 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Aquario

    Medlem
    25 juli, 2014 vid 22:39

    Ser härligt ut och förmedlar en riktig feelgood känsla, vilken artist står för bakgrundsmusiken? behöver man boka boende/camping i förväg, eller är det bara att packa, köra och i värsta fall sova i bilen?

  • raggarn

    Medlem
    25 juli, 2014 vid 22:42

    Faaan…va bra jobbat…..leta upp vinden…..å få surfa—å film me rapport….grymt avis på det….mera sånt
    så det blir lite fart på konfen….eller har alla värmeslag……
    sitter själv i Götet på roadtrip med lilla bilen och utan brädor……tamejfan första sommar semester sen -85 utan prylarna med…!!!!! känns j-vlligt konstigt…

  • richardfb

    Medlem
    26 juli, 2014 vid 06:55

    Jag har den guiden liggandes i bilen http://www.stoked-publications.com/
    Den är rätt så schysst!

  • cosmosurfer

    Medlem
    26 juli, 2014 vid 08:38

    Underbart! Tack!

  • spinl

    Medlem
    26 juli, 2014 vid 11:19

    Kul att ni gillade det, tycker själv det är kul att läsa om folks surfrapporter, mer sånt!

    Musiken är Chela – Romanticise, borde lagt in det i klippet.

    Jag körde bara ner utan att boka men det var inga problem att få plats på campingen med tält och bil. Kostade mig 25 euro för tre nätter, men jag tror jag fick det lite billigare av någon anledning. Finns även en trevlig parkering precis bakom stranden på Zeltplatzweg där man kan så för 5 euro per dygn. Var en hel del surfbussar som stod där över nätterna.

    Den där surfguiden ser riktigt intressant ut, tack för tipset RichardFB!

  • macedu

    Medlem
    27 juli, 2014 vid 07:05

    Najs film så där bara rätt av och sen storyn bakom….skit kul mer sånt av alla Travelers.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfrapport Kellenhusen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.