Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika i vinter, någon?

  • Sydafrika i vinter, någon?

    Publicerad av juttis på 7 juli, 2011 vid 07:32

    Halloj,

    Jag planerar en surfresa till Sydafrika i vinter. Jag är i hyggligt flexibel när det gäller när tidpunkt. Gissningsvis kan jag att stanna minst en månad. Jag surfar inte vågor så det blir plattvattenspots för min del.

    Är det någon fler här på forumet som ska ner? Jag är intresserad av att dela boende, bil och allt det där.


    emil_h svarade 10 år, 3 månader sedan 14 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    12 juli, 2011 vid 07:10

    Jag funderar på ungefär samma sak. Har inte tagit sommarsemester och funderar på om Sydafrika kan vara ett bra alternativ. Fast jag hade tänkt mig ge mig ut i vågorna efter ett tag, när den värsta ringrostigheten är borta.

  • juttis

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 09:22

    Gött! har du varit nere förut? Har du siktet inställt på något speciellt ställe?

  • rasmus_w

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 17:39

    Nja, har inte varit där förut och har ungefär noll koll. Jag tror jag vet att det är Kapstaden man ska till, typ.

  • surfslusken

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 19:01

    Fan va kul Ralle! Så kan vi hänga på Pakalolo o sörpla pilsner efter kvällssessionen i Big Bay!

  • juttis

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 09:10

    Surfslusken du verkar ju vara en gammal SA-räv. Var ska man bo? Table View har jag hört talas om. Kan det vara nåt att undersöka närmare?

  • rasmus_w

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 16:09

    Och minst lika viktigt: Ska man ta med 86-litaren och 6.2:an ner eller räcker det med 75-litaren och 5.0, 4.4 och 3.8?

  • surfslusken

    Medlem
    15 juli, 2011 vid 10:25
    Juttis;662123 wrote:
    Surfslusken du verkar ju vara en gammal SA-räv. Var ska man bo? Table View har jag hört talas om. Kan det vara nåt att undersöka närmare?

    Absolut ingen gammalräv när de gäller SA, tyvärr,men jobbar på de.
    Men har iaf bott i Table View, och där sitter man strategiskt helt rätt.
    Mitt i mellan Sun Set o Big Bay, dessutom lagom nära Pakalolo!!

  • juttis

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 07:56

    Ok, Table View verkar lovande alltså. Finns det nån schysst sajt där kan hitta boende? Har googlat lite men hittar inget klockrent.

  • imported_borje

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 06:30
  • emil_h

    Medlem
    12 augusti, 2011 vid 09:02

    Tjena,

    Jag ska troligtvis ner, det blir isf 5e vintern där nere för mig. Bor gör man bäst i Table View 1 mil norr om Cape Town. Där har man 5 min till de vanligaste spotsen Sunset, Big Bay och insjön. 1 timme till Langebaan i norr och “kapet” i söder.

    Utrustning man behöver är inget större än 5,0. Jag väger 85 kg och brukar ha med mig 5,0 – 4,5 – 4,0. Brädor: 82 l quad för vågor och 99 l freestyle för insjön och Langebaan. Det brukar ungefär bli 50/50 freestyle/våg för min del.

    Hör av er om ni har fler funderingar.

    Mvh
    Emil

    emilhakansson@hotmail.com

  • bjornen

    Medlem
    15 augusti, 2011 vid 08:56

    Vilka ställen finns det för slalom/speed. Langebaan fungerar det? Blåser det lika bra där? Är sjön där freestylarna håller till för liten för att bränna åt och fram? Finns det dagar när det inte rullar in stora vågor samtidigt som det blåser?

  • emil_h

    Medlem
    17 augusti, 2011 vid 09:37

    Hela området kring Langebaan fungerar utmärkt. Vindarna är inte riktigt samma som runt Cape Town så man kan få en del surf där uppe när vinden sviker hemma. Kraalbaai är ett ställe nästan längst in (söder) i lagunen med frånlandsvind. Suuuuperplatt. Lite krångligt att ta dig i (måste bära grejerna origgade ner för en trappa) men värt besväret.

    Sjön är också fint för slalom. Där finns utlagda bojar som åkare utnyttjar flitigt. Speciellt i lättare vindar eller på förmiddagen när “cape doctor” inte har kommit upp i full styrka.

    Det finns många dagar med litet eller nästan inget swell.

    Mvh
    Emil

  • rasmus_w

    Medlem
    17 augusti, 2011 vid 15:44

    Ungefär när borde man vara där? Jag funderar på nån gång i januari-februari eller så.

  • emil_h

    Medlem
    18 augusti, 2011 vid 10:31

    Det ska funka bra från november-mars vad jag hört. Men de flesta brukar vara där i jan-feb. Då är det vindsäkert.

  • claes6

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 09:12
    Rasmus_W;661837 wrote:
    Jag funderar på ungefär samma sak. Har inte tagit sommarsemester och funderar på om Sydafrika kan vara ett bra alternativ. Fast jag hade tänkt mig ge mig ut i vågorna efter ett tag, när den värsta ringrostigheten är borta.

    Jag är intresserad av att haka på och dela boende och bil, om det funkar timing-mässigt med era planer. Kan nog dra ett par veckor i januari och vill gärna köra vågor. Inte för att jag är så j-a bra på det, utan för att jag behöver träna på det.

    Hör gärna av er på

    rnclaes |at| gmail.com

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika i vinter, någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.