Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika i vinter, någon?

  • janne_b

    Medlem
    6 september, 2011 vid 21:16

    Ska ner igen i Februari (27Jan-4Mars)…
    Det blir 15 elle 16:e gången sedan ’93/’94!
    Fan va tiden går när man har sköj:)
    -Syns därnere Emil.
    /J

  • perrapops

    Medlem
    16 november, 2011 vid 18:40

    Någon som är sugen på att dela boende? Jag åker i början av januari och stannar till runt den 10 februari! Hör av er! Mvh Per

  • docloop

    Medlem
    23 september, 2012 vid 15:14

    Skall ner i slutet på Nov!
    Skall jag ha med 74L eller 99L (väger 76kg)? Tänkte mig ffa våg men ev en del freestyle.
    Hör gärna av er om det är någon som skall ner då.

  • perrapops

    Medlem
    19 oktober, 2012 vid 15:29

    Var där i Januari, och halva februari. Bodde först i Table view, men flyttade efter ett tag in hos några vänner som bor permanent i I området kloof inne i kapstaden, Tyckte det var schystare att bo i kapstaden, gick ändå jäkligt fort till spotsen med bilen, plus att det var nämre till withsand osv.

    Jag älskade verkligen Sydafrika, bra surf och jävligt trevilgt, gott vin god mat och vackert! Fick surfa i stort sett varje dag. körde 5.3 2 dagar annars mest 4.2. Åker tillbaka i Januari igen tror jag. Mycket roligare och bättre än Jeri brasilien.

  • stalnacke

    Medlem
    10 november, 2012 vid 14:56

    Hejsan! Det här bli min första post på Surfzone, men har allt följt forumet ett tag 🙂

    Jag kommer befinna mig i Kapstaden i mitten av februari, 1 eller 2 veckor. Ska senare resa vidare till Windhoek i Namibia och hälsa på en vän. Men kände att jag var bara tvungen att stanna i Kapstaden ett tag när man ändå landar med flyget där.

    Men nu har jag några frågor till er som varit i Sydafrika tidigare eller ni som sitter inne på information. Eftersom jag ska resa runt med tåg och buss vidare upp till Namibia så väljer jag att inte ta med min bräda. Kan man hyra utrustning där? Till vilket pris?

    Rekommendation på något billigt boende uppskattas. Måste ha nära till spots eftersom jag inte kommer ha någon egen bil väl på plats.

    Hur ser det ut med surfvänner i mitten av februari?

  • ninak

    Medlem
    11 november, 2012 vid 19:44

    @Stålnacke 703069 wrote:

    Hejsan! Det här bli min första post på Surfzone, men har allt följt forumet ett tag 🙂

    Jag kommer befinna mig i Kapstaden i mitten av februari, 1 eller 2 veckor. Ska senare resa vidare till Windhoek i Namibia och hälsa på en vän. Men kände att jag var bara tvungen att stanna i Kapstaden ett tag när man ändå landar med flyget där.

    Men nu har jag några frågor till er som varit i Sydafrika tidigare eller ni som sitter inne på information. Eftersom jag ska resa runt med tåg och buss vidare upp till Namibia så väljer jag att inte ta med min bräda. Kan man hyra utrustning där? Till vilket pris?

    Rekommendation på något billigt boende uppskattas. Måste ha nära till spots eftersom jag inte kommer ha någon egen bil väl på plats.

    Hur ser det ut med surfvänner i mitten av februari?

    Kom hem från SA i torsdags. Vi tog med egna grejer men såg att de hade bra grejer att hyra ut i Big Bay för 890 rand om dagen.

  • stalnacke

    Medlem
    12 november, 2012 vid 13:37

    @ninak 703131 wrote:

    Kom hem från SA i torsdags. Vi tog med egna grejer men såg att de hade bra grejer att hyra ut i Big Bay för 890 rand om dagen.

    Tack för infon!

  • janne_b

    Medlem
    20 december, 2012 vid 17:06

    Åk till Tabe View och Big Bay och snacka med personalen i surfshopparna. De kan rekommendera surf-hostals i närheten av spotsen. Det finns billiga bilar att hyra också. Bör inte vara några problem att hitta något. Jag är själv nere hela feb. och kan nås via FB under Jan Blidberg ifall det är något…
    /Janne

  • thomme

    Medlem
    15 december, 2013 vid 22:13

    Jag tänker åka dit i januari någon mer som ska dit?

  • janne_b

    Medlem
    16 december, 2013 vid 20:33

    23:e Januari 5 veckor…

  • thomme

    Medlem
    16 december, 2013 vid 21:41

    Är där 13-31 ska bli skönt att slippa gråvädret här hemma, vad heter ständerna man vindsurfar på?

  • fraddanr

    Medlem
    18 december, 2013 vid 15:37

    Vanligast är sunset beach och big bay

  • emil_h

    Medlem
    11 januari, 2014 vid 21:36

    Har en säng över i Table View-området mellan 20 jan – 5 feb. emilhakansson at Hotmail.com

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika i vinter, någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.