Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing takräcke med brädhållare

  • snuffe

    Medlem
    12 augusti, 2007 vid 14:14

    Drakglenns projekt är ju mitt i prick – strålande.

    1. Drakglenn – är den till salu eller vill du bygga en till?
    2. Finns det någon firma som någon där ute känner till som kan bygga en sådan här box? (Tid och händighet är en större bristvara än pengar…)

  • simpa

    Medlem
    12 augusti, 2007 vid 21:22

    Det är väl bara ta vanlig isolering och köra runt takräckena sedan ta spännband och dra runt, är man så lat som vindsurfare att man inte orkar det, då förstår jag varför det är sånt whine om apelviken och parkeringen (gåavståndet syftar jag på).
    Men såklart, har man pengar så varför inte göra det enkelt för sig och köpa ett takräcke med “brädhållare”, herregud..

  • ozman

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 08:15

    Jag köpte en takbox på Micro i somras som mäter 230×70 cm och rymmer alla segel, bom och 4.00 mast (4.30 masten är aningen för lång). Med gamla 945:an var det inga problem att få på brädorna brevid. Med nya Voyagern var jag tvungen att skaffa ett speciellt takräcke (också från Micro – märke Thule), med lite längre rör än rekommenderat. Fungerade dock utmärkt på sydsverige resan nu i sommar.

    Ang. brädfack, så är det bara att skaffa isoleringsrör och spännband som man har gjort i alla tider???

  • g_l

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 10:02

    För den late (och rike) vindsurfaren så finns en särskild w-surf-box att köpa i UK:

    http://www.actionvan.biz/quiverack/index.html
    Den som har VG i slöjd kanske kan inspireras att bygga något liknande själv…

  • simpa

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 11:59

    @G_L 404857 wrote:

    För den late (och rike) vindsurfaren så finns en särskild w-surf-box att köpa i UK:

    http://www.actionvan.biz/quiverack/index.html
    Den som har VG i slöjd kanske kan inspireras att bygga något liknande själv…

    så jävla overkill

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing takräcke med brädhållare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.