Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på boende i Mui Ne (Vietnam)

  • Tips på boende i Mui Ne (Vietnam)

    Publicerad av willec på 20 maj, 2012 vid 20:56

    hej!
    Jag och min sambo är sugna på att åka till Mui Ne i december för att kita. Men vi vet inte vilket boende vi ska välja. Någon som kanske har varit där och har något bra tips? Eller bara någon som har hört nått bra ställe där nere?

    Tacksam för svar ! 🙂

    happymagnus svarade 11 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • johann-s

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 10:36

    Kolla in mellow.. Om de finns kvar. Hoppas ni får det schysst.

  • jacobite

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 18:15

    Hai Yen guesthouse var bra, iaf för ca 2 år sedan… Lite avsides och mer chill om man vill ha det.

  • lushungabeer

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 07:14

    Tjena! Finns massor av boende därnere i alla prisklasser! Beachside lite dyrare naturligtvis! Men vill ni ligga på ett toppenställe för 40 dollar natten skall ni ta sunriseresort! Där är allt i världsklass! Detta är ett pris per rum, ni ligger alltså två stycken för det priset, med pool, frukost (enkel frukost), värsta stranden, bra rumstandard och kitespot!

  • lushungabeer

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 07:18

    Vi skall själv resa ned till mui me i december, pkra skall ev. Tävla där som avslutning på touren! Vore kul om vi kunde träffas därnere, har varit där många gånger och kan nog ge en hel del tips på det mesta! Kontakta mig på lushungabeer@gmail.com

  • happymagnus

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 14:43

    Billigt, bra och nära stranden är Chez Dieu. Backpackermässigt men klart bättre än råtthålen i prisklassen. Vi hade rum med AC till bra peng (150 kr natten kanske?) men det saknas pool så klart för de pengarna. Innan dess bodde vi på Paris http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1009804-d1973897-Reviews-Paris_Mui_Ne_Plage-Mui_Ne_Phan_Thiet_Binh_Thuan_Province.html som var helt galet schysst. Hyrde beach bungalow (och det var fan värt pengarna). Dyrare men stor klasskillnad.

    Om jag reser dit igen ska jag ta med vågbrädan. Stora men lite stökiga set uppe vid Graveyard dit du åker med moppe eller taxi. Et tips som jag verkligen rekommenderar är att åka på en tvådagars kiteutflykt med Kite Vietnam (en australiensare som håller i det) till Phan Rang. Helt galet bra surfspot om de inte börjat bygga det där kärnkraftverket ännu. Lycka till!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på boende i Mui Ne (Vietnam)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.