Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på utrustning för nybörjare

  • Knatte

    Gäst
    1 september, 2006 vid 17:35
    Christa wrote:
    Ska åka o titta på den ikväll och det kommer bli budgivning om den… hur mkt är det värt att lägga på den?
    Budgivning…. Vilket guldläge för säljaren:smile: 🙂
    Men ifall brädan är ifrån 00 eller 01, så är den värd ungefär 2000 kr, kanske några hundra lappar till max. Men som alltid handlar ju om hur sugen du är på brädan :laugh:
    Men priset innan budgivningen är nog vad den igentligen är värd..
    Kolla på vilken fena som fäljer med. Orginal sitter det en Select 42 cm fena. Boardbag följer detta med??
    Det finns några slalombrädor här som är nyare/lättare, säljs med boardbags mm. för lägre priser, som en jämnförelse. Men dessa har ju betydligt mindre volym, så det hjälper ju inte dig :blush:
  • christa

    Medlem
    1 september, 2006 vid 18:49

    På väg dit var den uppe i 3200 så jag vände och åkte hem… så nu är jag tillbaka på ruta ett i igen…

  • jps

    Medlem
    1 september, 2006 vid 20:00

    Då gjorde säljaren en bra affär.

  • Knatte

    Gäst
    1 september, 2006 vid 20:05
    JPS wrote:
    Då gjorde säljaren en bra affär.
    En otroligt bra affär för säljaren, skulle jag vilja säga. Väldigt bra betalt för den brädan. Jag sålde min bräda (fast Tiga’s lättare variant) för två år sedan och jag släppte med boardbag och två fenor för ungefär samma pris:blush: :blush:

    Trist att du är tillbaka till ruta ett igen :mad2:

  • Knatte

    Gäst
    2 september, 2006 vid 07:30
    Christa wrote:
    På väg dit var den uppe i 3200 så jag vände och åkte hem… så nu är jag tillbaka på ruta ett i igen…
    Du skall inte fundera på de två Starboard Carve 121-brädorna som säljs här? Alt Taboun som har varit på tapeten innan.
    Visst är de dyrare än Bic Techno brädan som såldes igår, men det handlar om bättre brädor också.
    Annars säljer ju Beli marin http://www.beli.se alt http://www.beli.se/sum06/bic_classic.jpg samma bräda, fast årets model för 6000 kr eller 9000 kr komplett med rigg. Vilker är riktigt prisvärt..
    BIC – TECHNO 283 En riktig klassiker inom Freeride/Race som är still-going-strong. Denna mångsidiga allroundbräda planar riktigt tidigt. Bra alternativ för nybörjare och “återfallssurfare”! Stor volym som ger tidig planing och stabilitet, lätt att dra rigg och mycket lättgippad.
  • christa

    Medlem
    2 september, 2006 vid 08:20

    Jag har redan ringt på det paketet med Bic techno brädan men det är slutsålt… :frown: och den andra brädan blir för dyr när jag måste köpa rigg till…

  • Knatte

    Gäst
    2 september, 2006 vid 13:52
    Christa wrote:
    Jag har redan ringt på det paketet med Bic techno brädan men det är slutsålt… :frown: och den andra brädan bli för dyr när jag måste köpa rigg till…
    Surt sa räven…. 🙁 🙁 😮
  • Knatte

    Gäst
    3 september, 2006 vid 11:00

    Har du kollat utomlands ??

    Typ i danmark http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=212&addID=2339

    Eller hos vännen Keppler i tyskland? http://www.surfshop-keppler.de/ kolla under auflasmodelle (rea och fjolårsmodeller) Han kanske kan plocka ihop ett helt paket om du kollar upp läget:wink:
    Han har ju några godbitar där. F2 stoke och F2 hornet, Naish Titan, RRD Avantglide M, RRD SX 05 135 liter

    Det skadar inte att slänga iväg ett mail och fråga? Du får alltid lägre priser jämnfört med vad som står på hemsidan :laugh: 🙂

  • towel

    Medlem
    3 september, 2006 vid 12:51

    Vilket schysst utbud på beggade brädor med lite större volym i Danmark! Tack för länken Knatte!

    Bara för att vara säker, finns det fler svenska sidor som är värda att kolla på efter begagnatutrustning förutom denna och blocket? Ja och så har ju några av affärerna också lite begagnat.

  • christa

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:02

    Har hittat en Evolution 360 bräda med ett 5,3m2 sege komplett med mast, mastfot, bom och 2 st fenor beg. Vad tror ni om det? Det var tydligen köpt i våras för 7500 (och då var brädan och seglet beg). Vad skall man isf ge för det?

    Finns också en som säljer en Naish titan 111 och en Fanatic class X 185 liter, segel, bom mast. Simmer segel zerofive 5,9 eller 6,9 2004, Neil pryde soul 5,7 2001…

  • Knatte

    Gäst
    3 september, 2006 vid 20:37
    Christa wrote:
    Har hittat en Evolution 360 bräda med ett 5,3m2 sege komplett med mast, mastfot, bom och 2 st fenor beg. Vad tror ni om det? Det var tydligen köpt i våras för 7500 (och då var brädan och seglet beg). Vad skall man isf ge för det?

    Finns också en som säljer en Naish titan 111 och en Fanatic class X 185 liter, segel, bom mast. Simmer segel zerofive 5,9 eller 6,9 2004, Neil pryde soul 5,7 2001…

    Jag hade hellre kollat paketet i danmark eller allra helst kollat med Surfkeppler. Du får helt enklet mer och lämpligare bräda för pengarna.
    Skall du betala 5500 för Titan:en så lägg lika gärna till pengar och satsa på Starboard Carve 121 paketen, som har lite mera volym.

  • christa

    Medlem
    4 september, 2006 vid 09:01

    Får köpa ett beg paket med Bic Techno 2/160 för 9000 komplett med allt. Har endast använts några gånger på en windsurfingskola. Vad tycker ni?

  • Knatte

    Gäst
    4 september, 2006 vid 10:10
    Christa wrote:
    Får köpa ett beg paket med Bic Techno 2/160 för 9000 komplett med allt. Har endast använts några gånger på en windsurfingskola. Vad tycker ni?
    Vad för rigg följer det med?? Kan vara intressant att veta:smile: Kan du välja på flera Techno 2 modeller eller bara 160 varianten?
    Men får du någon enkel rigg. Typ nästan ingen kol i masten och allmän nybörjarkaraktär så kan man ju fundera på detta. Brädan är säkert kanon, det handlar väl vilken rigg som följer med 😀
  • macl3an

    Medlem
    4 september, 2006 vid 11:07

    Tycker det verkar aningen dyrt, men självklart beroende på rig. Jag köpte som sagt bräda med en komplett rig för 5-6000 kronor, men då var ju masten och bommen riktigt billiga grejer 🙂

  • christa

    Medlem
    4 september, 2006 vid 13:00

    Kan bara välja på 160 varianten. Jag vet dock inte vad det är för rigg som följer med… det skulle vi prata om om jag kom in och tittade på brädan.

    Vad ska det vara för rigg för att det skall vara värt pengarna då? Vad skall det vara för kolhalt osv?

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på utrustning för nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.