Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på vindsurfingskola Gran Canaria

  • Tips på vindsurfingskola Gran Canaria

    Publicerad av mstvm på 10 januari, 2018 vid 16:39

    Hej!
    Jag är helt ny här och är fullkomligt grön i surfsammanhang.
    Är gammal skateboardåkare och hade från början tänkt åka iväg på en vågsurfingkurs i Portugal men nu har jag tänkt om och tänker mig istället vindsurfing på Kanarieöarna i september 2019. Jag planerar att åka iväg 1-2 veckor och tar med mig fru och tre barn.

    Anledningen till att jag väljer vindsurfing framför vågsurfing är att jag tänker mig att vindsurfing funkar att utöva även i Sverige. Svårt att hitta bra vågor i Sverige, antar jag.

    Nu till min fråga: Finns det någon som kan tipsa om en bra vindsurfingskola på Kanarieöarna?

    Tar även tacksamt emot alla tänkbara tips som man som nybörjare kan behöva.

    Tack för mig!

    martinc svarade 6 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • fogelhamre

    Medlem
    10 januari, 2018 vid 20:57

    Hej.
    Pozowinds på Grancanaria kör kurser för alla nivåer, en av ägarna är svensk och heter Jonas, hur bra som helst att ha att göra med. Under sommaren blåser det rejält mycket men nybörjarna åker någon km norr om Pozo, här är det plattvatten och bra att lära sig. Min dotter på 14 år körde ett antal dagar med Pozowinds här under Juli 2017.

  • mstvm

    Medlem
    10 januari, 2018 vid 22:23

    Stort tack!
    Har du några kontaktuppgifter till den där Jonas. Fick inte ut mkt av deras hemsida.

  • Surf4Life

    Medlem
    11 januari, 2018 vid 11:35

    Räcker det inte med mail address, telefon och skype-adress?
    http://www.pozowinds.com/contacto/
    Hade för mig att man kunde byta till engelska förr men det var kanske fel..
    Dom kan vara småsega med att svara på generella. Oftast är det frugan som svarar på frågor om boende och kurser, så skriv gärna på engelska.
    Som Fogelhamre skrev, nybörjarkurserna hålls på plattvatten strax norr om vågstället. Vill du köra vågor, loop-clinics så bokar dom Josep Ponz.

  • martinc

    Medlem
    13 januari, 2018 vid 12:45

    Var har du hemmahamn? Är ju god tid tills ni åker och det är bra att köra lite hemma först. Första timmarna står man mest och drar segel. Tips från en annan nybörjare är att ha bra kontakt med lokala klubben. När giftet biter och du är fast kommer du vilja hyra och testa olika utrustning allt eftersom du gör framsteg. Du har en otroligt rolig tid framför dig!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på vindsurfingskola Gran Canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.