Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torka våtdräkt i torkskåp?

  • Torka våtdräkt i torkskåp?

    Publicerad av helmets på 8 mars, 2016 vid 15:00

    Hej!

    Frun har ruttnat på att ha en massa våtdräktsprylar drällande i badrum och tvättstuga på grund av den fräscha doften 😉 Eftersom jag har carport och kallförråd så funderar jag på att köpa ett begagnat torkskåp och ställa i förrådet där jag kan torka mina grejer i vintertid. Självklart får de droppa av på lina först. Någon som har erfarenhet? Håller neoprenet/limningen? Håller torkskåp för så pass fuktiga saker?

    helmets svarade 8 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • henryk

    Medlem
    8 mars, 2016 vid 16:45

    Hmm – alla prylarna måste ju ändå med in i duschen och sköljas ur efter varje pass… Då håller ju neoprenet mycket längre… och luktar inte alls….

  • pelle-surf

    Medlem
    8 mars, 2016 vid 18:42

    Jag sköljer alltid dräkt, bom mm efter surf. Prylarna får hänga o droppa av sig det värsta ute, hänger det sen i tvättstugan o kör med luftavfuktare, funkar bra o luktar inte värre än frugan.
    Skor, vantar torkar jag med skotork vilket även funkar bra o luktar inte värre än jycken 🙂

  • helmets

    Medlem
    8 mars, 2016 vid 21:00

    Jag sköljer också av grejorna och låter det droppa av på en lina i carporten. Körde skotork förut och det funkade bra tills den brakade ihop. Dessvärre delar min fru inte min uppfattning att neopren luktar gott och är ganska bestämd på den punkten… Tänker dessutom att det kunde vara ganska skönt att kunna dra på sig en lite lagom varm våtdräkt när man ska ut i vinterkylan. Ingen som kör med torkskåp, det vore perfekt att kunna hänga ut allt i förrådet.

  • martin

    Medlem
    9 mars, 2016 vid 07:14

    Det lär inte vara några som helst problem att köra med torkskåp så länge du inte gasar på värmen för mycket. Ställer man in mitt torkskåp på lägsta värmeläget blir det inte varmare än kanske 30 grader, vilket knappast kan påverka neoprenet negativt. Fläkten i skåpet gör att det torkar ganska snabbt även att köra varmt.

  • helmets

    Medlem
    9 mars, 2016 vid 09:43

    Tack Martin!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torka våtdräkt i torkskåp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.