Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkskåp för våtdräkter

  • Torkskåp för våtdräkter

    Publicerad av dude på 3 april, 2010 vid 10:03

    Hej!

    Jag är i torkskåpköpartagen och tänkte fråga om det finns någon av er som har erfarenheter av att använda torkskåp för att se till att neoprenet och annat blir torrt så det inte blir något som luktar sunk efter en del av en riktigt blöt säsong.

    Så, vad har ni för erfarenheter? Är det något ni skulle rekomendera alls för att torka dräkter, dojjor, hjälm, sele, etc? Är det möjligtvis viktigt att ha ett torkskåp som håller en viss temperatur och inte går över säg 30° C och är det här möljligtvis något som bara de lite nyare eller exklusivare skåpen klarar av.

    Apropå exklusivare och mindre exklusivare torkskåp så tycker jag det verkar som att enklare torkskåp inte håller en viss temperatur utan bara kör på med en viss effekt under en tid och då är det ju risk för att man kommer upp i för hög temperatur. För vad vet jag, en dräkt trivs kanske inte särskilt bra av att värmas upp till femtio grader efter varje surfpass.

    Jag är tacksam om jag får höra lite av vad ni gjort rent praktiskt, typ hur mycket ni lagt ut och vilket skåp ni valt i slutändan.

    macedu svarade 13 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • mag

    Medlem
    3 april, 2010 vid 10:22

    Avfuktare skulle jag hellre använda. Pga värmen, energiförbukn och miljö. Kör dräkten i litelite tvättmedel innan vintern.
    Magnus

  • dagny

    Medlem
    3 april, 2010 vid 11:30

    avfuktare funkar kalas!

  • wilund

    Medlem
    3 april, 2010 vid 15:35

    har köpt en skotork typ denna http://www.jula.se/skotork-350-w-134664
    funkar kanon att torka både dräkt och våtskor , bara hänga dräkten på en galge och skicka i en slang i halsöppningen .

    mvh Oscar

  • trimmarn

    Medlem
    3 april, 2010 vid 17:16

    Jag kör oxo skotork. Funkar perfekt.

  • dala-lama

    Medlem
    3 april, 2010 vid 19:42

    Skulle va grymt försiktig med värme och neopren=kortare livslängd på dräkten.

  • wilund

    Medlem
    3 april, 2010 vid 20:22

    känns som dräkten ändå nöts ut , lite värme är inte så farligt? om man nu inte ska ha en våtis i 10 år .

  • woodleaflay

    Medlem
    4 april, 2010 vid 07:13

    Torka dräkten??? Du skall surfa så ofta att dräkten inte hinner torka! 😉

  • dude

    Medlem
    10 april, 2010 vid 15:14

    Tack för inputen! Nu måste jag nog kolla upp lite om torkskåp före jag kan spekulera vidare.

  • jonteasu

    Medlem
    10 april, 2010 vid 17:29

    Är det bara jag som sköljer av min våtdräkt efter varje pass och hänger den med insidan utåt och inte har några som helst problem med att den luktar äckligt?

  • stefanlindmark

    Medlem
    10 april, 2010 vid 22:13
    jonteasu;605718 wrote:
    Är det bara jag som sköljer av min våtdräkt efter varje pass och hänger den med insidan utåt och inte har några som helst problem med att den luktar äckligt?

    Luktar även om man vänder och sköljer. Live with it 😀

  • macedu

    Medlem
    11 april, 2010 vid 08:01

    Mina är välanvända men ngn lukt hare jag inte råkat ut för……ÄN!
    Hänger upp dem på galge i svalt garage direkt efter surfet!

    /mac

  • dberg

    Medlem
    11 april, 2010 vid 08:10
    stefanlindmark;605755 wrote:
    Luktar även om man vänder och sköljer. Live with it 😀

    Skölj av pungen innan du drar på dräkten så slipper du lukten…
    :grin::grin:

  • jonteasu

    Medlem
    11 april, 2010 vid 10:09

    Den här tråden har iallfall löst frågan, vem som kissar i dräkten. Även om surfslusken påstår att alla gör det.

  • macedu

    Medlem
    11 april, 2010 vid 11:16
    jonteasu;605792 wrote:
    Den här tråden har iallfall löst frågan, vem som kissar i dräkten. Även om surfslusken påstår att alla gör det.

    Hur gör man med “cracken” då…… apropå pungsvett kontra rövsvett……?:confused2:

    PS Somna till AVATAR filmen……hmhm DS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkskåp för våtdräkter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.