Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ;) TORÖ 15 november…ojojoj

  • koa

    Medlem
    15 november, 2005 vid 14:34

    size.

  • koa

    Medlem
    15 november, 2005 vid 14:41

    lite större bild

  • brutus

    Medlem
    15 november, 2005 vid 15:03

    oää, den där färgen i bilderna är helt underbar, gelegrodegröna vågor som ser helt fantastiska ut! Inget färgfixande i PSD hoppas jag, om det är vill jag inte veta…
    Grattis till en uppenbarligen lyckad chansning! själv kan jag berätta att kontorsstolen har växt fast i mitt arschle vid det här laget, jobb eller straffkommendering, skillnaden känns hårfin ibland… tongue.gif
    /M

  • bergelin

    Medlem
    15 november, 2005 vid 15:12

    Ser ju helt fantastiskt ut, plus att bildena är grymma! Grattis till en skön surfdag.. Jag pluggar om Produktlivscykelteorin, vilket är mindre roligt. crazy.gif

  • enskedetomas

    Medlem
    15 november, 2005 vid 15:24

    JAAA
    Vi var oxså där eller rätta sagt i käringviken.
    Vi kom ganska sent och stenstranden känndes för tuff heltenkelt, men jag hade fasansfullt kul utan hanskar med bra 5kvm segling från 14.30 till 16.

  • bosso

    Medlem
    15 november, 2005 vid 15:49

    Då var du snabb hem. 24 minuter från stranden till datorn.
    inte illa.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 november, 2005 vid 16:07

    Grymma Bilder! Vad använder ni för kamera?

  • eriksthlm

    Medlem
    15 november, 2005 vid 17:17

    Stort Grattis till en superdag!
    Jag kunde inte komma loss från jobbet och får leva genom era historier och bilder!
    Ujujuj…
    Något att drömma om i vinter – eller till nästa kall/varma storm!

  • jesper_b

    Medlem
    15 november, 2005 vid 19:48

    Så här efteråt är det inte helt enkelt att sammanfatta de två sista – förlåt senaste – dagarna på Torö. Måndagen bjöd på lekfulla förhållanden där man kunde ta sig för lite av varje. Idag var något helt annat. MASSIVT är det ord som kommer upp i huvudet. När jag brände ner i Humlan i ett regningt kolsvart Stockholm vid 6-snåret i morse känndes allt perfekt. En bra dag i ryggen kändes lite i kroppen och skulle detta bli en bomkörning, i så fall årets första, spelade mindre roll. Mötande långa rader av bilar med människor på väg till jobbet. Halvvägs ner började himlen träda fram visst var den blå och visst hade det slutat regna och visst rörde sig de små vita molen med rejäl fart från västsydväst.

    Trodde jag skulle vara först på plats men väl nere var det rätt många surfare och en handfull vindsurfare på plats. Tydligen var 4.5an lite stor (för Petter som ändå har lite att hänga emot med) så det fick bli 4.2. Magiskt varmt, en bit över 10 grader. Ibland är det kallare mitt i sommaren.

    Fantastisk vinkel och perfekt 4.2. visst, inte supercleant som för ett par veckor sedan men större size, loggo plus skulle jag döpa den till. Inte en tillstymelse till kanal, i vart fall ingen söndagslek att ta sig ut trots 0% on-shore. Sedan blev det ganska äventyrlig segling fram till första fikan. Ibland rensade seten upp och det blev supercleant men oftast lite småstökigt – dock riktigt häftig “äkta” down-the line segling blandat med tokspolningar.

    Fikadags i Humlan. Fronten med regn var på G. Skulle det vrida upp på nord och bli omöjligt att segla mer? Då står kommer plötsligt min hustru med vår 3-veckors Hilding i famn. “Jag var tvungen att komma ner, jag längtade så”. Har jag världens bästa familj?. Sedan påt igen. Nu var det klar side-off och sprayen från de allt mer strukturerade setvågorna var grym. Många gick bara omkring och njöt av den fantastiska naturupplevelsen. Själv blåste och spolades jag och några andra tappra omkring ett tag för att plötsligt befinna mig uppspolad på samma ställe som alla andra. Havet hade helt enkelt bestämt sig att någon mer vindsurfing skulle det inte bli. Vi hängde kvar lite och riggade ner långsamt. Seten pumpade på och blev bara vackrare och vackrare. Jag blev som vanligt sist (är helt enkelt grymt långsam) och när jag stack var det de finaste vågorna jag sett i Sverige. Inte en själ ute och surfade på udden. Kollade in första allmänningen (där de flesta surfarna håller till). Där var det ännu supercleanare om än mindre och kortare vågor. Hyfsat crowded dock. Humlan hem. MAT! familj och nu lite konf. Tyckte inte dagen var episk när den hände – men så här lite efteråt så känns måndagen och tisdagen sammantaget som bland det bästa man kan ha – trots att vi inte är på Hookipa. Torö Magic går inta av för hackor!

    Jesper B

  • jesper_b

    Medlem
    15 november, 2005 vid 20:06

    Sorry för usel bildkvalite. Taget från videokamran. Filip filmade förtjänstfullt.

  • jesper_b

    Medlem
    15 november, 2005 vid 20:07

    .

  • jesper_b

    Medlem
    15 november, 2005 vid 20:11

    Massiv spray:

  • gurra1978

    Medlem
    15 november, 2005 vid 21:09

    Den sista bilden var imponerande. Det verkar ju blåsa rätt bra laugh.gif

  • philippos

    Medlem
    15 november, 2005 vid 21:11

    Fin sammanfattning av dagen Jesper! När man ser den sista bilden så förstår man verkligen varför vi alla blev uppspolade på stranden vid samma tidpunkt. Side-off:ens inträde var absolut bland det mäktigaste jag sett. Sprayet från vågorna smälte ihop med den gråmulna himmelen i bakgrunden och allt blev vitt. Som att stå på Åreskutan och se drivsnön blåsa över lavinstaketen!

    / En stokad och blåslagen Filip

  • combat-4-2

    Medlem
    15 november, 2005 vid 21:19

    Ojojojojojojojojojojoj *** ojojojojojojoj – sjukt!!

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ;) TORÖ 15 november…ojojoj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.