Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö helgen?

  • goran-r

    Medlem
    22 oktober, 2016 vid 09:52

    Det undrar jag med, kameraväska är packad och redo.

  • challgren

    Medlem
    22 oktober, 2016 vid 20:34

    Imorgon fm blir nog bra!!

  • jesper-b

    Medlem
    23 oktober, 2016 vid 04:48

    @challgren 741947 wrote:

    Imorgon fm blir nog bra!!

    Jag drar ner om dryg halvtimme!

    /JB

  • jesper-b

    Medlem
    23 oktober, 2016 vid 16:38

    Sjukt kul vi hade! Inte nog med att det faktiskt rullasen in set, det var ju löjligt skön vind både vad gäller jämn fin styrka och fantastisk vinkel. /JB

  • larry

    Medlem
    24 oktober, 2016 vid 07:27

    Ja riktigt kul med lite konavind som omväxling. Kul att se att du fortfarande tar fram vindsurfingprylarna Jeppe.
    Synd att det var så många surfare i brytet, man fick hålla igen lite och ta det lite varsamt, men jag kan inte klandra dom. Jag är säker på att de tyckte precis samma fast tvärt om.

  • johanb

    Medlem
    24 oktober, 2016 vid 08:07

    Missade gårdagen på Torö men tänkte chansa på att det håller även idag… Vad tror ni?

  • jesper-b

    Medlem
    24 oktober, 2016 vid 19:12

    Larry,
    Jo nog har man suttit och svurit för alla windwankers… men denna gång drev surfarna mig nästan till vansinne. Jag vet inte huuuuur många vågor jag fick slappsurfa pga alla stillasittande, paddelplaskande och duckdykande felplacerade gummigubbar. När jag äntligen fick en riktigt fin vägg som bröt perfekt och utan en massa gummigubbar mitt i så tog jag i som bara den. Perfekt upp mot det branta facet som precis bröt när jag drog tillbaka hela sk-en och tryckte igenom häcken… PANG!!!!! Jag hade missat en surfare som just duckdök. Jag slog av ena sidbenan och blev extremt rädd att jag skadat någon ordentligt. Det råkade vara en riktigt god vän och han klarade sig med en reva i våtdräkten på benet. Hade jag träffat huvudet… vågar knappt tänka på det.

    Nu är det ju inte så ofta så tätt med både surfare och vindsurfare på samma bryt, men man borde nästan ha en 10-segel ute, surfare håller sig undan-regel. Typ Hookipa fast tvärt om… Blev ju som tur allt glesare med surfare ju längre dagen fortled.

    Men det där var väl i stort sett det enda tråkiga med söndagens session. Det var ju sjukt kul med såå harmoniska både fullpung- och fullkontroll- fullladd- och finseglingsförhållanden på en och samma gång.

    Hade ett litet snack på stranden om att vi hetsar för lite före dylika Torösessions här på konfen. Att man lätt missar en bra dag för att man inte riktigt vet, prioriterar fel och så. Nu var det ju förvånansvärt många på plats ändå, men vi får kanske försöka öka våran kollektiva konfenhets framöver och inte enbart lägga ut en massa bilder på oss själva på allehanda andra sociala media.

    Ses här före nästa gång, och på line-up förstås!

    /JB

  • wilund

    Medlem
    24 oktober, 2016 vid 22:17

    Bra talat!

  • irieman

    Medlem
    25 oktober, 2016 vid 08:01

    Jäpp, bra talat Jesper!

  • pete

    Medlem
    25 oktober, 2016 vid 08:40

    Absolut – mera hets!!!
    🙂

  • challgren

    Medlem
    25 oktober, 2016 vid 13:20

    Kul session…men som många redan sagt, sjukt trångt!
    Sket i att vågrida under en lång stund och tappade stoken pga alla som “låg i vägen”. Tur att det inte är så ofta som det bara bryter på udden. Vanligtvis är det ju mycket bredar spelplan och inte något problem men visst märker man att vågsurfing är sjukt populärt i Stockholm nu jämfört med för 5-10 år sedan.

  • marangen

    Medlem
    26 oktober, 2016 vid 22:33

    Tvekade först om jag skulle åka. För kallt, för meckigt, grabben har match och massa andra ursäkter for genom skallen och var på vippen att vinna över surfsuget. MEN så såg jag ett inlägg från två gamla Torörävar som hade börjat småhettsa vilket avgjorde saken! tack JB och Challgren:).

    Håller med tidigare kommentarer om att det var jävlig skoj men livsfarligt med alla vågsurfare….

  • orry

    Medlem
    29 oktober, 2016 vid 07:11

    Helt klart behövs det mer hets på konfen. Var nära att missa denna dag tills JB la in att han var på G. Tänkte att då måste det var bra, vilket var helt rätt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.