Torö imorgon tisdag?

This topic has 20 svar, 12 deltagare, and was last updated 10 years, 3 months sedan by  poppo.

• Författare
     poppo 
    Deltagare

…fick en till bild av mattias p som fotade, vad tycks om speglingen i vågen?

[img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=4&pictureid=219[/img]

gammel ippa 
    Medlem

Vacker bild! Jag är väldigt sugen …………

Koa 
    Medlem
    poppo;561224 wrote:
    …fick en till bild av mattias p som fotade, vad tycks om speglingen i vågen?

[img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=4&pictureid=219[/img]

Vackert!

Lars_K 
    Medlem

Skönt häng Poppo!

OzMan 
    Deltagare
    pete;560513 wrote:
    Ok, det har nog iofs byggt på mer vågor idag – har ju blåst över natten. Jag har 58 km, knappt 1 timme – skulle uppskatta att prognosen idag är värd, säg, åtminstone 10 mil enkel resa? 🙂

Jag drar nu!

Med tanke på vågornas storlek, var det kanske rimligt att jag bara körde de 4,7 mil till Västerås 😉

Någon snille kanske kan skriva en lämplig matematisk formel som länkar resans längd (l) i km, våghöjden (h) i m, vindstyrkan (v) i m/s och vindriktning (d) i grader ?? (t.ex. l = 3h.v.d/270) – det var faktiskt rätt enkel, nu när jag tänker på det….

poppo 
    Deltagare
    pete;560513 wrote:
    skulle uppskatta att prognosen idag är värd, säg, åtminstone 10 mil enkel resa? 🙂

tyckte den var värd 15 mil enkel! och då var det inte epic förutom värmen och solen. säger en del om hur sugen man e på lite vågor när långresorna lyst med sin frånvaro ett tag.

ozman – jag fattar ingenting av din ekvation… du skulle såklart åkt! 🙂
    tror du på alnäs imorgon förresten?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account