Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö ONSDAG!!!!!!!

  • dala-lama

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 18:03

    Ja det ser ju ut att bli bra på onsdag, dock hyffsat mycket regn om man nu ska negga över nåt….
    Per

  • feg

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 18:52
    challgren;581256 wrote:
    Jag får hoppa surf på onsdag och hoppa vidare på mina kryckor istället.
    Som tur är var virket hårt 😉 så inga brutna ben i foten men ligamenten är skadade/uttänjda.
    Akuten 2ggr på 1 vecka är rekord för mig i alla fall…
    Vi får se när jag är tillbaka på stenstrand igen.

    Rippa hårt på onsdag om det levererar!

    /Christian

    Shit, trist.
    Fick samma svar på båda fötterna under 2008, först vänster på Maui i februari och sen höger här hemma i oktober.
    Kan bara peppa dig med att träning och tålamod är kung. Idag känner jag mig nästan helt bra förutom att dorsalflexion (fotspetsen upp mot skenbenet) är lite begränsat på höger fot fortfarande.
    Höger foten renderade kryckor i 2 veckor vilket troligen vänster också skulle mått bra av.
    Promenader på knölig grusväg och stigar samt senare försiktig löpning i barkspår det klart bästa för mig. Läkarens tips och råd kände jag inte mycket av och då tröt tålamodet. Har även kört massor med repetitioner av olika vadövningar på gymmet så spänsten är tillbaka.

    Lycka till och ha tålamod (kanske spola denna höst/vinter helt)! /Jocke

  • jesper_b

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 19:55

    Trist med foten men det där är nog bara att teapa och köra!!!!

    Själv hade jag ju två operationer och tre brunta ben i min ena fot ett par år sedan och det tog bara ett halvår att få benen rätt och typ några månader till innan ladd. Tung fotträning rekommenderas. Men som sagt nu funkar det finfint om än lite lustiga knölar här och var.

    Åter till onsdagen: Vadå regn? Liten skvätt på morgonen men sen kommer vridet och solen! Kommer bli hur fint som helst (märks det att jag inte var med och lekte igår?).

    Ses på plats!

    /JB

  • challgren

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 20:12
    Jesper_B;581378 wrote:
    Trist med foten men det där är nog bara att teapa och köra!!!!

    /JB

    Haha…ja några varv silvertejp får det bli då. Tyvärr, eller som tur är, så är det inte vristen som har pajat utan hela ovansidan på foten från vristen fram till tårna. Går ju knappt att stödja på foten nu…men rörligheten i vristen är nästan 100%.

    Jag ska tametusan vindsurfa igen i år…men om inte det går så lär det bli fokus på SUP under senhösten och vintern.

    Rippa på!

  • marangen

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 20:37
    challgren;581387 wrote:
    Haha…ja några varv silvertejp får det bli då. Tyvärr, eller som tur är, så är det inte vristen som har pajat utan hela ovansidan på foten från vristen fram till tårna. Går ju knappt att stödja på foten nu…men rörligheten i vristen är nästan 100%.

    Jag ska tametusan vindsurfa igen i år…men om inte det går så lär det bli fokus på SUP under senhösten och vintern.

    Rippa på!

    Ta en “SUP” innan så är det bara att åka…;). Skämt åsido tråkigt med foten, men du är säkert snart tillbaka igen:) Grymt rippat av dig innan foten pajja!

  • abbe

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 11:32

    Frågan är när det är dax imorgon onsdag, ser ut att bli lite tunnt i samband med vridet…

    Kanske till lunch? Är det inte så att det ofta blir “lite lite” mer Magi efter någon/2timmar efter vridet.

    I söndags blev det ju bara bättre och bättre…vridet kom det kl 14:30? ca kl 17 var det som bäst när “alla” gått upp…

    Så frågan är när man ska vara på vattnet???

  • dr-masse

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 11:34

    Det går aldrig att veta, någon gång från 10 och framåt…

    Proggar och Internet i all ära, som iofs varit helt makalöst för att få fler kvalitetsdagar på vattnet!, men väl på plats så blir det som det blir, går inte att planera för allt…

  • jesper_b

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 12:44

    Var ju inte med i söndags men då var det mer oro i grejorna, dvs mer sjö kom i rullning och även om det (som vanligt) inte blåste pung på Stenstrand var det mycket drag i galoscherna på annat håll. Sannolikt behövdes det därför en stund för havet att rensa upp efter vridet. I morrn onsdag är det troligen mindre vredgat hav och det kan vara som bäst precis efter vridet… eller inte. Enda sättet att gardera sig är att bosätta sig med prylarna i beredskap på plats. Jag ligger och plaskar ute i onshoren från 05.00…. eller kanske inte?

    Tror dock att efter lite morgonduktigheter socialt och en rejäl fruktost är det dags att åka ner.

    /JB

  • fjant

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 14:20

    Om Jeppe säger rena vågor och sideshore så slår det säkert in!!! 🙂
    Så, räkna med mig! (Och i morgon åker vi innan rusningstrafiken…)

    ///
    Fjant

  • koa

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 15:02

    Ser ju nice ut, tropiskt nästan jämfört med söndagen 😀

  • fjant

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 18:25

    Jo, det är ju bara hålla tummarna! Skulle va sååå trevligt med lite fin-surf!

    ///
    Fjant

  • sirjohnirie

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 20:34

    I´ll be there!!!!

  • poopzilla

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:46

    Ah meh, nu får ni väl iallafall avlägga rapport. Blev de nå läppsmackande?.

    Thomas

  • goose

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:48

    Roxen var nog helt rätt val idag :-))

  • dr-masse

    Medlem
    8 oktober, 2009 vid 08:46

    Tog ett bra tag, men strax efter två och fram till fem tycker i alla fall jag att det var riktigt bra! Tyvärr hade vågorna droppat lite, men fina gubbe+ set letade sig allt in till stranden. De logo-höga rackarna var mer sällsynta då…

    Vågorna före lunch var bland de finaste jag sett på Torö, men vinden klen som tusan. Gick ut ett par gånger med 5.8, det var knapp styrfart emellanåt…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö ONSDAG!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.