Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö, tisdag 1 november

  • Torö, tisdag 1 november

    Publicerad av challgren på 31 oktober, 2016 vid 15:40

    Jag drar ner imorgon fm för en hoppsession och hänger kvar för ett eventuellt vrid på em.

    Har man tur blir det vindsurf i sidvind strax innan solnedgång. Har man otur blir det vågsurf!

    😀

    challgren svarade 7 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • johanb

    Medlem
    31 oktober, 2016 vid 16:57

    Kul, har precis samma plan!

    Ses på vattnet/line-up…

  • billie

    Medlem
    31 oktober, 2016 vid 19:14

    Då kanske det kan bli så här.
    Bild ifrån instagram

  • jesper-b

    Medlem
    31 oktober, 2016 vid 19:52

    Spännande prog. Har hyfsat viktigt möte 13-15… hur ska man komma från det??? Tror kanske mer på surf än vindsurf (typ efter vridet men före mörkret), men man vet aldrig!!!!???!!

    Ses på line up (kanske)!

    /JB

  • callevader

    Medlem
    31 oktober, 2016 vid 21:03

    @challgren 742053 wrote:

    Jag drar ner imorgon fm för en hoppsession och hänger kvar för ett eventuellt vrid på em.

    Har man tur blir det vindsurf i sidvind strax innan solnedgång. Har man otur blir det vågsurf!

    😀

    Jepp, ses där på fm!

  • marangen

    Medlem
    31 oktober, 2016 vid 23:38

    F U C K – kan inte!!! Have fun boys:)

  • electric

    Medlem
    1 november, 2016 vid 11:24

    Landsort nu. Om man extrapolerar detta några timmar framåt så …
    /Lars

  • callevader

    Medlem
    1 november, 2016 vid 18:07

    Ni missade inte så mycket, utsidan var hela havet stormar med 3,7 och på insidan var det för mycket so för att segla där dock hyggligt stora rena vågor som vred in fint.

  • jesper-b

    Medlem
    1 november, 2016 vid 18:13

    Kom ner strax efter 14. Blåste typ 20+ cross on från sydost, stökigt och rätt feta set. Hade bara med mig surf – tyvärr med tanke på att vinkeln inte var helt värdelös för vindsurf, även om det var långt från side-shore. Enligt några surfare hade det varit side-shore tidigare…

    Förberedde mig på att de skulle bli mest duck-dykande och paddling. Många som kom upp hade knappt fått någon våg och hade jobbigt att komma ut. Hur som helst hade jag hur tur som helst i min utpaddling. Blev rätt mycket paddlande och svårt att sitta rätt. En och annan bomb på huvudet och för långt ut för de lite mindre och bättre vågorna. Men fick ett par tre korta rides. Riktigt sköna take-offs men mycket dumpande close outs (sat på första). Hade generellt tur med setren under utpaddlingarna, men fick ingen lång öppen våg att surfa.

    Men efter någon halvtimmer blev det glesare med bomber och det blev lite enklare att sitta still en bit in. Fick några korta skumpiga vågor, men det fanns riktigt fina därute, var bara svåra att hitta. Började mörkna och jag sa till mig själv att jag går upp oavsett hur nästa våg blir. Då kom den! En fet lite peakigare vänster. Sååå skön dropp och lång bottomturn verkligen nere i botten. Trodde den skulle glosa men höll upp. Jag känner mig som Kelly på Cloud brake för ett par år sedan och gör en lång carvig toppturn med för mig mycket rail och tryck. Ner i botten igen och hann med full spetta precis upp mot den dumpande läppen. Bang och så ner igen. Vilken Toröpresent!!!! Upp i min uppvärmda sugbuss, på med kaffet och byta om. Tack för den här lilla after-work sessionen Torö!

    Hur va vindsurfet?

    Bär hjälm!

    /JB

  • challgren

    Medlem
    1 november, 2016 vid 19:38

    Vindsurfet sög fett.
    Borde ha stuckit ut direkt när jag kom på förmiddagen (även om det var ganska stökigt då) men väntade mig ett litet vrid ner mot syd. Tänkte att kärringviken skulle komma igång vid ett vrid och att stenstranden skulle bli för mycket onshore. “Tyvärr” höll sydostan i sig men vinden ökade sjukt mycket så när vi funderade på stenstranden igen så var det ett kokande inferno och galet med vind. Det blev att trycka av lite bilder på första innan jag drog hem vid 15-tiden.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö, tisdag 1 november

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.